Strada Trei Fântâni va fi sufocată de blocuri. Drumul este aglomerat de autoturisme, iar șoferii petrec, zilnic, zeci de minute în trafic
Un nou proiect imobiliar este pe cale să fie aprobat în una dintre cele mai sufocate zone din municipiu. Deși oamenii care locuiesc în zona Bucium, inclusiv pe strada Trei Fântâni, au cerut primăriei de ani de zile să găsească alternative pentru decongestionarea traficului, un afacerist din Iași intenționează să construiască un nou bloc cu zeci de apartamente.
Strada Trei Fântâni va fi sufocată de blocuri, iar șoferii vor petrece din ce în ce mai mult timp în trafic
Afaceristul Daniel Panaite, patronul de la Bucium Tours SRL, intenționează să construiască un bloc pe strada Trei Fântâni, numărul 6D. Societatea deține un teren în suprafață de 2.895 metri pătrați, iar Planul Urbanistic Zonal se află în dezbatere publică. Proiectul are ca scop „Construire locuințe colective, servicii și comerț”. Potrivit informațiilor publicate în documentele PUZ de Primăria Iași, regimul de înălțime a blocului va fi D+P+5E, iar procentul de ocupare a terenului va fi de maximum 35 la sută, adică 1.013,25 metri pătrați.
„Suprafața de 2.895 mp măsurată este suprafața totală studiată prin PUZ. Aceasta este proprietatea beneficiarilor, conform actelor atașate la anexe. Regimul de înălțime va fi de D+P+5E, (cu înălțimea maximă de 22.00 m la streașină/atic, de la CTN în punctul cel mai înalt al terenului). Investiția poate fi prevăzută cu subsol. Valoarea P.O.T. va fi de maximum 35%, iar valoarea C.U.T. va fi de maxim 2,45%. Întrucât terenul nu este situat în zona construită protejată sau a protecției monumentelor, se permite supraetajarea investiției cu încă un nivel, o singură dată, în suprafață de maximum 20% din suprafața construită desfășurată a clădirilor”, este specificat în documentele PUZ.
Este important de precizat că zona circulațiilor auto și parcajele vor fi amenajate pe o suprafață de 723,75 metri pătrați, spațiile verzi vor avea o suprafață de 723,75 metri pătrați, iar zona circulațiilor pietonale va avea o suprafață de 434,25 metri pătrați. În același sens, vor fi amenajate aproximativ 95 de locuri de parcare la subsolul blocului și 22 de locuri de parcare pe teren.
Amintim aici că, la finalul anului trecut, locuitorii de pe strada Trei Fântâni au intervenit în plenul Consiliului Local, unde au atras atenția primarului Mihai Chirica în privința faptului că proiectele imobiliare sunt aprobate, dar și că, în zonă, pe lângă traficul infernal, mai este o problemă majoră. Aceștia au susținut atunci că presiunea apei este una foarte scăzută din cauza aglomerărilor urbane. În același sens, locuitorii din zona străzii Trei Fântâni au precizat inclusiv problema lipsei trotuarelor și a faptului că pietonii sunt puși în pericol din cauză că sunt nevoiți să meargă pe stradă, printre autoturisme.
Accesul la blocul cu 5 etaje se va face de pe strada Trei Fântâni, o arteră sufocată de trafic
Trebuie știut faptul că singura cale de acces pe amplasamentul unde afaceristul Daniel Panaite va construi blocul cu 5 etaje este strada Trei Fântâni. O stradă și așa extrem de aglomerată, unde șoferii petrec zeci de minute în trafic, inclusiv din cauza semaforului, care, pe culoarea roșie, durează aproximativ 4 minute. Mai mult, strada are o singură bandă pe sens și o lățime de 7 metri, iar construirea unui nou bloc în zonă nu va face altceva decât să îngreuneze și mai mult circulația. Cu toate acestea, în documentele Planului Urbanistic Zonal, strada este specificată ca fiind fără probleme cu privire la fluența circulației.
„Principala cale de comunicație rutieră din zonă este strada Trei Fântâni, care face legătura cu șoseaua Bucium. Ambele căi de acces sunt asfaltate, în stare medie sau bună; prezintă un profil stradal cu o lățime minimă de 7.0 m (strada Trei Fântâni) și 14.0 m (șoseaua Bucium). În prezent nu sunt probleme legate de fluența circulației, există doar circulație rutieră în zonă. Traficul rutier nu afectează funcțiunea zonei”, este menționat în documente.
Ulterior, după dezbaterea publică, proiectul Planului Urbanistic Zonal privind „Construire locuințe colective, servicii și comerț” va fi supus dezbaterilor și votului în cadrul unei ședințe ulterioare a plenului Consiliului Local.
Amintim aici că, din cauza timpilor mari de așteptare, de aproximativ patru minute, șoferii sunt cu nervii întinși la maximum atunci când trebuie să intre în oraș de pe drumul hoților, mai exact de pe strada Trei Fântâni. În acest sens, în fiecare zi se formează cozi și de 2 kilometri.
Precizăm că firma Bucium Tours SRL este administrată de Daniel Panaite și are ca obiect de activitate „Lucrări de construcții ale clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”. Firma a fost înființată în anul 2003, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 11.252.997 de lei, un profit net de 3.686.292 de lei și datorii în valoare de 9.389.636 de lei, cu 6 angajați.
Dacă proiectul va fi aprobat, strada Trei Fântâni va fi sufocată de blocuri, iar traficul va fi din ce în ce mai aglomerat.
si o strada mai lata, pe cand are de cand sa aprobe mihaita?
Din lărgirea străzilor nu ies șpăgi, din blocuri da.
si o strada mai lata, pe cand are de cand sa aprobe mihaita?’??
Trebuie redimensionat drumul ala inca de pe acum la minim 2 benzi pe sens.
Si ca strada aia ar trebui redimensionate si alte drumuri de la periferie sau de acces in oras.
Daca nu se face acum si se construieste in continuu in oricare din zonele astea, mai tarziu cu siguranta nu se mai poate face nimic.
Locuitorii orașului să blocheze intrările în oraș, până nu se face infrastructura, parcări, transportul in comun să fie pus la punct să nu se mai construiască !!!
Cât timp Consiliul Local a devenit o masă de poker unde se negociază aprobări, avize, șpăgi, voturi, sub supervizarea crupierului șef Kirica, nu se va face nimic în folosul ieșenilor ci doar a rechinilor imobiliari. Ce caută dezvoltatori imobiliari în consiliul local unde se votează PUZ-uri?
Am fost acolo sa vad cum arata complexul. Blocurile si aleile dintre ele arata binisor, dar spatiile verzi lasa muuuult de dorit, la cate blocuri sunt, deci nici pomeneala de cifrele spuse de dezvoltator ! Parcari sunt, in schimb, dar probabil si preturile sunt pe masura, n-am intrebat. Copiii se joaca pe gazonul unui bloc, pentru ca spatiul de joaca pentru copii, nu cred ca e mai mare de 60 mp ! Daca punem, teoretic, cate un copil pentru fiecare apartament din complex, spatiul ala ar trebui sa deserveasca 500 de copii !!! Cum e posibil ?! Am mai vorbit cu unul, altul, care stau acolo si am inteles ca izolarea fonica este inexistenta, intre apartamente, si – mult mai rau – intre etaje. Practic, platesti un pret colosal,30 de ani, pentru un apartament, in care stai si cu vecinii tai … din toate directiile ! Cantitate, nu si calitate !!!
La toate blocurile noi este asa. Eu am cumparat acum 6 ani intr-un complex nou. Anul trecut am vandut si am luat un apartament vechi in Nicolina 2. Alta viata! Nu mai aud cum baseste moshul de la parterul blocului de vis-a-vis. Nu mai am probleme cu canalizarea. Cu traficul e la fel, dar asta e, omul nu le poate avea pe toate.
Am fost acolo sa vad cum arata complexul. Blocurile si aleile dintre ele arata binisor, dar spatiile verzi lasa muuuult de dorit, la cate blocuri sunt, deci nici pomeneala de cifrele spuse de dezvoltator ! Parcari sunt, in schimb, dar probabil si preturile sunt pe masura, n-am intrebat. Copiii se joaca pe gazonul unui bloc, pentru ca spatiul de joaca pentru copii, nu cred ca e mai mare de 60 mp ! Daca punem, teoretic, cate un copil pentru fiecare apartament din complex, spatiul ala ar trebui sa deserveasca 500 de copii !!! Cum e posibil ?! Am mai vorbit cu unul, altul, care stau acolo si am inteles ca izolarea fonica este inexistenta, intre apartamente, si – mult mai rau – intre etaje. Practic, platesti un pret colosal,30 de ani, pentru un apartament, in care stai si cu vecinii tai … din toate directiile ! Cantitate, nu si calitate !!!
Atat timp cat inca se mai cumpara in zona, inseamna ca treaba-i buna.