Diete si regimuri

Stres: consumul de fructe si legume, bun pentru anxietate

Publicat: 17 mai 2021
legume
O dietă bogată în fructe și legume ar contribui, de asemenea, la lupta împotriva stresului.

Potrivit unui studiu australian recent, consumul (cel puțin) a 470g de fructe și legume în fiecare zi ar reduce stresul cronic și consecințele acestuia asupra sănătății.

Știm că consumul zilnic de fructe și legume este excelent pentru sănătatea dumneavoastră. Cinci porții de fructe și legume pe zi (aproximativ 400-500 de grame de roșii, fasole verde, mere, căpșuni) ajută la menținerea bolilor cardiovasculare, a bolilor neurodegenerative, a bolilor inflamatorii.

Potrivit unui studiu recent de la Universitatea Edith Cowan (din Australia), o dietă bogată în fructe și legume ar contribui, de asemenea, la lupta împotriva stresului.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii australieni au recrutat 8.600 de voluntari cu vârste cuprinse între 25 și 91 de ani: au constatat că participanții care au consumat cel puțin 470g de fructe și legume în fiecare zi au avut niveluri de stres cu aproximativ 10% mai mici comparativ cu participanții care au consumat doar 230 g zi.

„Munca noastră arată că dieta are un impact asupra sănătății mintale. Consumul de fructe și legume în fiecare zi nu este complicat și poate ajuta la prevenirea unor consecințe grave ale stresului psihologic cronic – cum ar fi depresia sau anumite boli de inimă”, notează dr. Simone Radavelli -Bagatini, autorul principal al acestui studiu publicat în revista științifică Clinical Nutrition.

Cum să mănânci mai multe fructe și legume în fiecare zi

Mai întâi, încercăm să adăugăm în mod sistematic o porție de legume la fiecare masă: câteva fasole verde aburită pentru a însoți piureul de cartofi, o mână de mazăre amestecată cu orez alb, morcovi și țelină într-un sos bolognez. Pentru cei care se grăbesc, există legume pre-tăiate congelate, care au aceleași calități nutriționale ca și cele proaspete!

Mâncăm o bucată de fruct la gustarea de la ora 11 și la gustarea de după-amiaza de la ora 16: este bine pentru sănătatea ta, dar și pentru silueta, deoarece ne împiedică să ne legam de bomboanele pentru copii. Puteți opta pentru un compot (fără zaharuri adăugate, dacă este posibil), un fruct crocant (de sezon, dacă este posibil) sau un desert de fructe de casă (dacă aveți timp). De asemenea, ne gândim să adăugăm niște fructe la micul dejun!

În al treilea rând, nu ezităm să modificăm plăcerile pentru a evita oboseala: mergem să descoperim fructe și legume de sezon, nu ezităm să testăm fructele și legumele cultivate în gradină. Permite plăceri puțin mai exotice din timp la timp – un mango, fructul pasiunii, caqui etc.





Adauga un comentariu