Prima pagină » Sanatate » Diete si regimuri » Suplimentele cu omega-3 pot reduce durerea musculară după exerciții
Suplimentele cu omega-3 pot reduce durerea musculară după exerciții

Suplimentele cu omega-3 pot reduce durerea musculară după exerciții

19 feb. 2021, 14:36,
în Sanatate

Cercetătorii de la Universitatea Westminster au descoperit că administrarea suplimentelor de omega-3 poate ajuta la reducerea durerii musculare după exerciții.

Constatările pot fi importante pentru persoanele care evită exercițiile fizice din cauza durerii asociate cu acestea.

Acizii grași omega-3 sunt acizi grași polinesaturați care joacă un rol important în corpul nostru și pot oferi o serie de beneficii pentru sănătate. Acestea sunt grăsimi esențiale, deoarece corpul nostru nu le poate produce și trebuie să le obținem din dietă, în primul rând din pește gras. Au funcții antiinflamatorii, pot ajuta la menținerea unei inimi sănătoase, reduc riscul bolilor de inimă și pot avea efecte incredibile asupra creierului și sănătății mintale.

De ce suplimentele cu omega-3 pot reduce durerea musculară după exerciții?

Studiile anterioare au analizat efectul uleiurilor de pește omega-3 asupra recuperării daunelor musculare și a inflamației musculare după exerciții. În timp ce dovezile sunt mixte, s-a demonstrat că aportul susținut de omega-3 în dieta poate duce la câștiguri mici în recuperare pentru sportivi după exerciții intense și, eventual, și câștiguri mici în performanța la efort, noteaza Medical Xpress.

În acest studiu, cercetătorii au oferit oamenilor capsule omega-3 de trei ori pe zi timp de patru săptămâni, sau un placebo potrivit, pentru a-și dezvolta nivelurile. Apoi au luat parte la un program de exerciții fizice foarte intens, menit să provoace dureri musculare severe și leziuni musculare sigure din punct de vedere fiziologic.

Cercetătorii au măsurat apoi nivelurile sanguine de inflamație și markeri de deteriorare musculară, durerea fizică și capacitatea participanților de a face contracții musculare puternice în fiecare zi în următoarele trei zile.

Au descoperit un răspuns inflamator mai scăzut și leziuni musculare scăzute după exerciții în grupul cu ulei de pește. Cu toate acestea, omega-3 nu pare să schimbe cantitatea de reducere a forței în contracțiile musculare viitoare, sugerând că suplimentarea cu omega-3 a avut un impact limitat asupra funcției musculare, recuperării și performanței ulterioare, dar a redus durerea experimentată de participanți.

Vorbind despre studiu, cercetătorul și autorul principal Yvoni Kyriakidou, de la Școala de Științe ale Vieții de la Universitatea din Westminster, a spus:

„Deși suplimentarea cu omega-3 nu pare să îmbunătățească performanța, a redus durerea experimentată de participanți”.

Studiul a fost publicat în Journal of the International Society of Sports Nutrition.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Guvernul Tomac, în fața celui mai important test. Ce riscă Nicușor Dan dacă Executivul nu obține votul Parlamentului
Guvernul Tomac are nevoie de 233 de voturi pentru învestire. Un eșec în Parlament ar putea declanșa tensiuni politice majore și ar afecta direct începutul mandatului președintelui Nicușor Dan. Formarea noului Executiv reprezintă una dintre cele mai importante provocări politice ale momentului. Guvernul Tomac se află în plin proces de negociere cu partidele parlamentare, însă […]
Guvernul Tomac, în fața celui mai important test. Ce riscă Nicușor Dan dacă Executivul nu obține votul Parlamentului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
11 iunie 2026
11 iunie 2026
Articole similare