Economic Local

Sute de ieșeni au reclamat la ANRE facturile mari primite de la furnizorii de energie electrică, după ce au încheiat noile contracte de pe piața concurențială

Publicat: 22 sept. 2021
Un om care ține în mână o factură
Ieșenii au depus 322 de reclamații la ANRE, fiind nemulțumiți de furnizorii de energie electrică. Cele mai multe sesizări au vizat facturile mari și contractele încheiate de clienții din Iași. Specialiștii au verificat companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale, aplicând amenzi în valoare de 760.000 de lei

Ieșenii au depus 322 de reclamații la ANRE, fiind nemulțumiți de furnizorii de energie electrică. Cele mai multe sesizări au vizat facturile mari și contractele încheiate de clienții din Iași. Specialiștii au verificat companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale, aplicând amenzi în valoare de 760.000 de lei

În perioada 1 ianuarie-1 septembrie 2021, ieșenii au depus la ANRE 322 de reclamații în sectorul energiei electrice. Cele mai multe sesizări au fost cele care fac referire la contractele pe piața concurențială, fiind înregistrate 70 de reclamații. Alți 53 de ieșeni au fost nemulțumiți de facturile primite în urma încheierii noilor contracte de pe piața concurențială. Alte aspecte vizate de clienții care au depus sesizări sunt continuitate în alimentarea cu energie electrică, 28 de reclamații depuse anul acesta, emitere Aviz Tehnic/Certificat de Racordare (15 sesizări), procedura de schimbare furnizor (16 reclamații), calitatea energiei electrice (13 reclamații) și tot 13 sesizări au depus ieșenii nemulțumi de facturile primite după ce au încheiat contracte pe piața reglementată/ serviciul universal. Specialiștii din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei au desfășurat o serie de controale la furnizorii de energie electrice.

Una dintre firmele reclamate la ANRE este Enel Energie, amendată în acest an cu 200.000 de lei

ANRE a verificat respectarea frecvenței de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal, modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de rețea. Alte controale au vizat informarea clienților casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciul universal, la ofertele concurențiale proprii aplicabile, precum și la dreptul clienților de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială cu orice furnizor licențiat. Una dintre companiile amendate în urma acestor verificări este ENEL Energie, care a fost sancționată cu amenda contravențională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienților.

ANRE a sancționat și compania Delgaz Grid cu amenzi în valoare de 560.000 de lei

De asemenea, ANRE a verificat și respectarea de către operatorii rețelelor/sistemelor de distribuție de energie electrică și gaze naturale a obligației de transmitere de date și informații furnizorilor de energie electrică și gaze naturale cu privire la indexurile aparatelor de măsurare, în baza cărora furnizorii emit facturile către clienții finali. Pentru neregulile găsite, ANRE a aplicat amenzi în valoare de 560.000 de lei. Firma sancționată, care operează și în Iași, este Delgaz Grid, furnizor energie electrică și gaze naturale.

Compania a mai fost sancționată în acest an de Consiliul Concurenței. În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că operatorii de distribuție nu au respectat intervalul de citire a indexului aparatelor de măsurare a energiei electrice ale clienților finali, care poate fi mai mare de o lună, dar nu trebuie să depășească 6 luni sau nu au respectat intervalul de citire a indexului aparatelor de măsurare a gazelor naturale în vederea determinării cantității furnizate, interval care nu trebuie să depășească 3 luni.

Ieșenii pot suna la ANRE, la numărul 0374554265 sau pot depune reclamații pe site-ul oficial www.anre.ro

De asemenea, operatorii economici nu au respectat periodicitatea lunară de citire a indexului aparatelor de măsurare a energiei electrice ale prosumatorilor, nu au transmis furnizorilor datele de măsurare în vederea decontării consumului de energie electrică/cantității de energie electrică produsă și livrată în rețea de către prosumatori, în termen de maximum 8 zile lucrătoare. În anul precedent, compania Delgaz Grid a fost implicată într-un dosar care viza posibile fapte de înșelăciune, fals intelectual și uz de fals, fiind efectuate percheziții și în Iași. Ieșenii pot suna la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele), dacă vor să afle informații despre facturi sau altele. În situația în care clientul consideră că există nerespectări ale cadrului de reglementare emis de ANRE, are posibilitatea formulării unei reclamații privind activitatea furnizorului, prin intermediul formularului „Petiții” pus la dispoziția lor pe prima pagină a site-ului oficial www.anre.ro.





Comentarii
Adauga un comentariu