Titlurile zilei

Tariful de noapte cu taxiul în Iași poate ajunge la 7,5 lei/km! Ce s-a luat în calcul pentru scumpirea curselor

Publicat: 19 dec. 2022
_____ Vizualizări 11 Comentarii
Tariful de noapte cu taxiul în Iași poate ajunge la 75 leikm Ce s-a luat în calcul pentru scumpirea curselor
Cursele cu taxiurile din Iași vor costa mult mai mult

Consiliul Local va analiza propunerea pentru majorarea tarifelor privind transportul de persoane în regim taxi. Ședința va avea loc în cursul acestei săptămâni, pe data de 22.12.2022. Majorarea este motivată de concluziile unei expertize

În ședința ordinară de Consiliul Local, din data de 22.12.2022, va fi analizată propunerea Camerei Taximetriștilor din Iași, privind modificarea tarifelor pentru transportul de persoane în regim taxi. Astfel, conform proiectului de hotărâre, au fost stabilite două tarife maximale: pe timp de zi – 5 lei/km, pe timp de noapte – 7,5 lei/km. Asta nu înseamnă că operatorii vor practica prețurile cele mai mari. De asemenea, acestea conțin TVA.

Pe parcursul anilor 2009-2022, tarifele de distanță folosite de transportatorii de persoane în regim de taxi au evoluat în jurul valorilor de 1,60 – 1,70 lei/km, în anii 2009-2010, 1,80 – 2,00 lei/km, iar între anii 2011-2013, 2,00 – 2,20 lei/km. În anii 2021-2022, tariful a oscilat între 2,90–3,20 lei/km. Recent, Primăria Iași a dispus desființarea stației de taxiuri din zona restaurantului „Select”

Tariful de noapte cu taxiul în Iași poate ajunge la 7,5 lei/km din cauza scumpirilor

Propunerea pentru majorarea tarifelor vine și în contextul în care pe piața transportului de persoane au pătruns companiile Bolt și Uber.

„Stabilirea tarifelor de distanță maximale la serviciile de transport local de persoane în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli: cheltuielile cu combustibilii și lubrifianții, avându-se în vedere prețurile de achiziție în vigoare și consumurile normate standard, cheltuielile cu amortizarea, respectându-se reglementările legale în vigoare, cheltuielile cu întreținerea și repararea pieselor de schimb, a anvelopelor, a acumulatorilor, precum și alte cheltuieli, avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare a serviciilor și prețurile de achiziție, cheltuielile cu munca vie, în funcție de legislația în vigoare, corelată cu principiul eficienței economice. Cheltuielile cu impozitele, asigurările și alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare”, se arată în proiectul de hotărâre ce va fi analizat în Consiliul Local.

La un moment dat, Consiliul Concurenței a amendat firmele din Iași pentru că practicau același plan tarifar, constituind, astfel, un cartel.

A fost comandată o expertiză care a stat la baza majorării

Expertiza tehnico-economică ce a stat la baza schimbării planului tarifar a fost realizată de Ioan Damian, șef lucrări univ. dr. ing. la Universitatea Tehnică din Iași. În expertiză s-au luat în calcul cheltuielile cu carburanții, amortizarea, service-ul auto, schimbul de ulei și de filtru, anvelope, acumulatori, casă fiscală de marcat, casetă taxi, stație emisie-recepție, dispecerat, colante, întreținere.

Se mai adaugă cheltuielile cu taxe și impozite, inspecția tehnică periodică, asigurarea auto etc. În municipiul Iași sunt înregistrate 1.680 de taxiuri. Creșterea pentru planul tarifar de zi de la 3,20 la 5 lei este de 56,2 la sută. Pentru determinarea costurilor s-a luat în calcul un parcurs mediu lunar de 2.760 km taxați.

Tariful de noapte cu taxiul în Iași poate ajunge la 7,5 lei/km, dar rămâne de văzut dacă aleșii locali vor vota proiectul de hotărâre.

Comentarii
  • 7,5 RON cand majoritatea sunt niste cazane de masini :))))
    Cu Uber si Bolt e mult mai ok. Dai un ban dar stai in fata. Nu mergi cu caruta in 2023

  • oare cat mai dezinformati voi lumea presa română?.dacă va numiti presa!..jalnici! asta care a scris fituica asta sa se șteargă pe din dos cu ea!

  • Nu merge treaba la bolț, uber că sunt 5000 -6000 de mașini și hai să mă scoatem un articol poate se mai întorc din clienți la alternativi, brava presa….

  • nu sunt taximetrist si nici client fidel la vreo firma de taxi anume. dar la urma urmei daca o iei asa taxi e un serviciu preferential, daca vrei sa te folosesti de el te folosesti, daca nu, si mai bine. nu te obliga nimeni sa te urci in taxi. prea s-au ciumegit multi sa ia taxi, cand la ei acasa bate vantu prin frigider. sa iei taxi pt 1-2 km. esti saracie? atunci dai 3 lei la CTP si cu asta basta si astepti in statie 15-20-30 minute si calatoresti precum sardina, faci sauna ca porcu sau calatoresti precum un sac de cartofi atunc cand pune o frana autobuzul sa tramvaiul si ajungi claie peste gramada sau iti mai iei si o bara-n mufa de vezi stele verzi si iti pierzi vreo 3 dinti.

  • Scumpirea asta nu ajuta pe nimeni ! Nici macar pe taximetristi. Pentru ca din totalul clientilor de acum, unii fie vor renunta, fie vor circula cu alternativele mai ieftine. Asta inseamna scaderea reala a sumelor incasate, cu efect falimentul taximetristilor.Dar poate asta se doreste…

  • Prefer sa merg pe jos decat sa iau un taxi. Taximetristii nu se spala, sunt sictiriti si pute in masina lor in ultimul hal. Nu e cazul tuturor, dar cu siguranta asa este de cele mai multe ori 🥲🥹

Adauga un comentariu