Local

Topul mașinilor de care trebuie să scăpați obligatoriu! Mii de șoferi din Iași vor primi o lovitură uriașă din partea Primăriei – HARTĂ

Publicat: 16 ian. 2021
Trafic rutier aglomerat în municipiul Iași
Mii de șoferi din Iași vor fi nevoiți să renunțe la mașinile cu normă de poluare ridicată în anii următori

Un nou plan pus la punct de Primăria Iași îi poate afecta pe mii de proprietari de mașini din oraș. Mii de conducători auto din Iași vor trebui să renunțe la mașinile cu norme ridicate de poluare pe care le au. Municipalitatea vrea să scape de aceste mașini în următorii ani pentru a reduce normele de poluare din Iași

Municipiul Iași se confruntă cu o situație excepțională în ultimii ani. Zeci de mii de șoferi din Iași contribuie fără să știe la poluarea sistematică a orașului prin autoturismele pe care le au în proprietate. Municipalitatea a lansat un plan de calitate a aerului pentru Iași, plan care ar urma să fie pus în aplicare până în anul 2024. O astfel de decizie a fost luată în calcul de șefii primăriei în urmă cu circa 3 ani. Cu toate acestea, în lista problemelor pe care autoritatea locală trebuie să le rezolve se află și cea a numărului uriaș de autoturisme cu normă de poluare ridicată. Lista autoturismelor din Iași cuprinde o serie de mărci fabricate chiar și cu zeci de ani în urmă și care au ajuns o piatră de moară pentru autoritatea locală.

Lista autoturismelor din Iași. Zeci de mii de mașini cu norme de poluare ridicate

În prezent, în municipiul Iași sunt peste 125 de mii de autoturisme de toate categoriile. Pe lângă acestea, mai pot fi luate în calcul și alte câteva mii care nu sunt înmatriculate în Iași, dar care circulă zilnic pe străzile din municipiu. O bună parte din aceste autoturime au norme de poluare sub Euro 4, ceea ce face ca poluarea din oraș să fie extrem de ridicată. Conform raportului făcut de Primăria Iași, parcul auto din ce în ce mai mare contribuie din plin la poluarea sistematică a aerului. În Iași sunt, de exemplu, circa 30 de mii de autoturisme cu o vechime de aproape 20 de ani. Acestea au o normă de poluare ridicată. De exemplu, în Iași sunt peste 11 mii de mașini cu normă Non-Euro.

„Se poate constata că, la nivelul județului Iași, parcul auto crește de la an la an, lucru deloc îmbucurător. Mai mult, analizând clasele de combustibil, se constată o creștere a motorizărilor Diesel, care este mai poluant decât motorizarea pe benzină. Din păcate, se poate constata și o îmbătrânire a parcului auto prin creșterea de la an la an a numărului de mașini mai vechi de 20 de ani, cu norme de poluare inferioare. Parcul auto al municipiului Iași are un număr foarte mare de mașini cu normă de poluare inferioară Non-Euro, Euro 1, 2 și 3. Acest fapt demonstrează încă o dată că traficul auto este cel care creează cele mai mari probleme legate de poluare la nivelul aglomerării urbane Iași”, se arată în raportul emis de Primăria Iași

Lista mașinilor de care șoferii din Iași trebuie să scape. Primăria vrea să impună măsuri anti-poluare

În lista autoturismelor din Iași apar și alte 7.100 de mașini cu normă Euro-1, dar și 11.700 cu normă de poluare Euro-2. În această listă apar și alte 34.100 de mașini cu normă Euro-3 și 37.000 de autoturisme cu normă Euro-4. În lista respectivă apar și 15.200 mașini cu normă Euro-5 și circa 7.800 de autoturisme cu normă Euro-6. „După cum s-a putut constata, în municipiul Iași traficul auto este principalul motiv al poluării. Se poate constata și un lucru îmbucurător, faptul că de la an la an numărul de autovehicule de tip hibrid și electric este în creștere. Primele mașini cu motorizare hibridă au fost înregistrate în municipiul Iași începând cu anul 2014, iar primele mașini electrice au fost înregistrate în 2017”, se mai arată în raportul municipalității ieșene. În Iași sunt autoturisme de lux care sunt însă destul de vechi și care au normă de poluare ridicată.

Dispar rablele de pe străzile din municipiul Iași

Municipalitatea a luat în calcul un prim set de măsuri încă din mandatul anterior pentru reducerea poluării. Practic, șoferii din Iași care au mașini sub norma Euro-3 ar urma să renunțe treptat la acestea până în 2024. Autoritarea locală din Iași vrea să impună chiar restricții de trafic pentru șoferii care au autoturisme vechi. Se poate ajunge până la interzicerea circulației acestora în anumite zone din municipiul Iași. Primăria Iași a impus chiar un program rabla pentru cei care vor să renunțe la autoturismele personale cu normă de poluare ridicată.





Comentarii
  • Sa intelegem ca dispar si autobuzele Primariei cu norma de poluare 1,2 sau 3? Dar autobuzele si microbuzele firmelor de transport care asigura legatura cu satele invecinate, dispar si ele?

  • Cand ai dop in loc de cap . Atunci crezi ca poluare si praful care e in oras se fac de la saracia oameniilor . Nu de la lipsa de infrastructura , lipsa de asflat in oras si in jurul orasului , masinile aduc pamant pe roti care se transforma in praf cand se usuca. Poluarea e facuta de santierele necontrolate , poluarea se face de la masinile care stau cate 2 ore in trafic in loc sa mearga din cauza primariei ca da accept la proiecte imobiliare care nu au gandite strazi si parcari . Pentru ca primaria nu face alternative la oameni si trebuie sa ne inghesuim pe o strada . Pentru ca idioti cred ca scopul la oamenii e sa ajunga in Podu Ros si tot mai fac strazi sau pasaje spre Podu Ros , primarul asta de la coada vacii nu vede ca podu ros e un punct de tranzit si sa caute alternative cum sa ajunga oamenii din punctul X in punctul Y fara sa fie nevoiti sa treaca prin Podu Ros…si is multe , dar oricum nu pricep tolomaci astia

  • Ar trebui ca toate mașinile sub euro 4 sa nu aibă acces în interiorul orașului și toate să fie parcate la periferia orașului , asta fiind cu putință doar cu implicarea primăriei. Inca sunt multe rable ce trebuie ridicate din oraș.

  • Cand ai dop in loc de cap . Atunci crezi ca poluare si praful care e in oras se fac de la saracia oameniilor . Nu de la lipsa de infrastructura , lipsa de asflat in oras si in jurul orasului , masinile aduc pamant pe roti care se transforma in praf cand se usuca. Poluarea e facuta de santierele necontrolate , poluarea se face de la masinile care stau cate 2 ore in trafic in loc sa mearga din cauza primariei ca da accept la proiecte imobiliare care nu au gandite strazi si parcari . Pentru ca primaria nu face alternative la oameni si trebuie sa ne inghesuim pe o strada . Pentru ca idioti cred ca scopul la oamenii e sa ajunga in Podu Ros si tot mai fac strazi sau pasaje spre Podu Ros

  • primarul asta de la coada vacii nu vede ca podu ros e un punct de tranzit si sa caute alternative cum sa ajunga oamenii din punctul X in punctul Y fara sa fie nevoiti sa treaca prin Podu Ros…si is multe , dar oricum nu pricep tolomaci astia

  • „Spalarea de creiere” continuua, s-a facut vreun studiu sa se vada ce poluare aduc autoturismele proprii si statiile de betoane din centrul orasului(ex Dacia) de termoficare, de taierea padurilor, de tirurile care aprovizioneaza supermarketurile, de centura care trece prin centru, fac lobby la producatorii auto atata stiu

  • „Spalarea de creiere” continuua, s-a facut vreun studiu sa se vada ce poluare aduc autoturismele proprii si statiile de betoane din centrul orasului(ex Dacia) de termoficare, de taierea padurilor, de tirurile care aprovizioneaza supermarketurile, de centura care trece prin centru, fac lobby la producatorii auto atata stiu

  • 125.000 autoturisme pe care primaria le impozitează (cu drag!). Cate locuri de parcare a amenajat primaria? Mai niciunul. Liniile trase pe strada nu sunt parcari amenajate. Deci, ce fac ei cu toti acesti bani? Se cede clar o lipsa totala de responsabilitate, si o atitudine de golaneala din partea autoritatilor. Daca ai treaba la primarie sau CJ, unde parchezi masina?

  • Lași mașina spălată parcată în parcarea plătită cu bani grei, as doua zi o găsești plina de praf/mizerie. Poluarea din Iași e de la drumurile proaste și modul în care se construieste, nu mașinile

  • Toata poluarea(aproape)vine de la santiere ,infrastructura proasta(acolo unde exista)sau mai bine zis lipsa ei si antiderapantul care se arunca pe carosabil an de an care infunda canalizarea si face viata un calvar tuturor cetatenilor acestui oras,nu mai vorbim de ceilalti participanti la trafic.Sa implicati toate structurile ale autoritatilor timp de 1 luna si se va vedea rezultatele in acest proiect.Toate masinile care ies de pe santiere spalate bec,autoturismele la fel ,toate strazile spalate luna(nu ca acuma cum este mal la propriu)sa nu mai fie dat cu nisip si sare ca antiderapant.Si masini de masurat calitatea aerului in marile intersectii si aveti valori reale ale poluarii masinilor.

  • E mai esftin sa pui interdictii decat sa construiesti si sa modernizezi infrastructura.Iar cei care isi doresc si aplauda atat de tare aceste interdictii sa nu creada ca nu se va resfrange indirect asupra lor prin preturi mai mare la diferite marfuri si servicii.Jos cu vechea harababura ,sus cu cea noua !

Adauga un comentariu