Prima pagină » National » Una dintre cele mai lungi autostrăzi din România este aproape gata. Ce tronsoane sunt încă în lucru
Una dintre cele mai lungi autostrăzi din România este aproape gata. Ce tronsoane sunt încă în lucru

Una dintre cele mai lungi autostrăzi din România este aproape gata. Ce tronsoane sunt încă în lucru

12 iun. 2024, 12:45,
în National

Una dintre cele mai lungi autostrăzi din România este aproape gata. Este vorba despre Autostrada Moldovei. Cei 453 de kilometri de şosea planificaţi vor trece prin oraşe precum Suceava, Bacău, Focşani şi Buzău. Iată ce tronsoane sunt încă în lucru.

Una dintre cele mai lungi autostrăzi din România este aproape gata

Autoritățile au anunțat că se lucrează intens la Autostrada A7, denumită şi Autostrada Moldovei. Loturile 1 şi 4, cele din capete au termen de finalizare data de decembrie 2024, iar loturile 2 şi 3, cele din mijloc care sunt de altfel şi cele mai lungi au termen de finalizare aprilie 2025. Pe lotul 2, în Râmnicul Sărat stadiul lucrărilor a ajuns la 37%, asta în condiţiile în care încă se lucrează acolo.

Pe lotul 2 unde stadiul lucrărilor a ajuns la 37% vor fi construite 12 poduri, cel mai lung fiind de aproximativ 800 de metri peste râul Râmnic şi DN22. Valoarea acestei secţiuni de autostrăzi se ridică la 1,3 miliarde de lei şi termenul de finalizare în totalitate a acestei secţiuni este aprilie 2025. Rămâne de văzut dacă lucrările vor fi gata înainte de termen, așa cum promit autoritățile.

Se construiește Autostrada Litoralului

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

O altă autostradă care se află în plin proces de construcție este Autostrada Urșilor. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că vor începe lucrările la singurul tronson lipsă Lugoj-Deva, celebra ,,autostradă a urșilor” o bucată de 9 kilometri cuprinsă între Marginea și Holdea. Sorin Grindeanu a explicat că își dorește să ,,spele această rușine națională”, o autostradă blocată ani de zile pentru că nu existau tuneluri pentru urși sau pentru că se strica habitatul liliecilor.

,,Nu pot să nu amintesc despre celebra autostradă pentru urşi, o ştiţi cu toţii, o ştie toată România. În acest moment a fost semnată autorizaţia de construcţie, se încep lucrările. Dar vă asigur un lucru, pentru că am văzut că au fost anumite nelinişti dinspre anumiţi domni, această lucrare va fi finalizată în timp, având finanţare PNRR, nu există temeri că acest tronson de la Marginea la Holdea nu va fi finalizat. Deci se intră, se lucrează, s-au adus utilajele și încep lucrările la tuneluri.”, a declarat Sorin Grindeanu.

Durata contractului este 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență, va fi folosită inclusiv pentru construcția a doua tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 kilometri (faimoasele ,,tuneluri pentru urși”).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`