Vatmanul care se afla la manșa tramvaiului în momentul accidentului din Podu Roș a rămas acum fără permis, pentru 3 luni, și trebuie să plătească reparațiile vagonului
Incidentul a avut loc pe 9 ianuarie 2025, la ora 05:55, în Rondul de la Podu Roș. Într-adevăr, în acea zonă, vatmanii trebuie să cedeze trecerea pentru mașini, însă în filmare se observă că tramvaiul traversa deja în intersecție iar, în mod inexplicabil, un șofer a accelerat și a lovit vagonul din plin.
Vatmanul implicat în accidentul din Podu Roș a rămas fără permis
Abel Iacob era la manșa tramvaiului numărul 432 în momentul respectiv. Polițiștii au aplicat legea în acest caz și i-au suspendat permisul bărbatului pentru o perioadă de 90 de zile. Vatmanii de la CTP Iași au făcut o propunere către conducere ca regulile din intersecția respectivă să fie schimbate. Tramvaiele circulă cu zeci de călători, iar siguranța lor este importantă. De asemenea, un vagon este mult mai greu de oprit și vizibilitatea vatmanului este mai mică.
„Îmi pare chiar rău pentru ce s-a întâmplat, legea este clară. Eu am pătruns în intersecție, văzusem că șoferii de pe două benzi erau opriți și am zis că este sigur. Într-adevăr, eu aveam indicator cu «cedează trecerea», însă trecusem de el, traversam intersecția. Deodată, pe banda a doua, am văzut o mașină care accelerează spre mine. Am oprit cât de rapid am putut, este mult mai dificil pentru un tramvai. Totuși, șoferul nu a avut nicio intenție să mă ocolească, chiar nu înțeleg ce a vrut să facă. Zilnic, noi, vatmanii, evităm zeci de accidente în Podu Roș. Trebuie să se facă ceva din punct de vedere legislativ, să ne protejeze și pe noi”, povestește Abel Iacob.
Imediat după incident, șoferul a fugit de la fața locului, iar după câteva ore a venit la secția de poliție și a precizat că avea o urgență.
„După impact, el a fugit de la fața locului cu mașina. Chiar nu înțeleg, voiam să discut cu el, să facem amiabilă, să îi dau asigurarea. Puteam rezolva. După, mă descurcam cu compania, să repar tramvaiul. Am mers la poliție, am urmat procedura, am dat declarații, din păcate, mi-au suspendat permisul pentru 3 luni și am primit amendă. Acum, eu nu voi mai putea lucra în această perioadă. După câteva ore a venit și șoferul respectiv la secție, a motivat că se grăbea la medic și de asta a plecat. Mi se pare o scuză penibilă, probabil s-a speriat, însă nu trebuia să procedeze așa”, a mai spus vatmanul de la CTP Iași.
Trebuie să plătească și reparațiile tramvaiului
Vatmanul se află acum într-o situație complicată, deoarece trebuie să plătească și reparațiile la tramvai. De asemenea, nu va putea lucra timp de 3 luni, cât are permisul suspendat. Compania a avut probleme și cu noile sisteme anti-coliziune.
„Cred că va trebui să plătesc undeva la 2.000 de euro acum și reparații la vagon. Sunt într-o situație dificilă, mai ales că nu pot lucra. Asta este situația, m-am resemnat și voi vedea cum o să rezolv toate aceste probleme. Niciodată nu am pățit așa ceva, nici nu mă așteptam. Măcar nu a fost nimeni rănit grav”, a încheiat Abel Iacob.
După accidentul din Podu Roș, vatmanul a rămas fără permis și trebuie să plătească și reparații.
Acum cine mai da lada de bere ?
Lasă că plateste vatmanul din banii care se aduna la cheta aceea la care pun colegii lui bani. Din ce spun „sursele” se pare că vatmanul care lovește cele mai multe mașini cu tramvaiul ia banii la final de luna. Poate de asta va lasa frânele uneori.
Asta era demult, nu mai manca kkt de dimineata.
De la tine pute??
Stai liniștit, nu am obiceiurile tale de șofer. Dar dacă ai plângeri de făcut, n-ai decât sa scrii acolo anonim cu nume fals.
Săptămâna asta vatmanii au atras atenția asupra intersecției din Podu Roș și a regulilor pentru tramvaie acolo dar cine să-i asculte, conducerea CTP incompetentă?
o sa lucrezi la manevra sau prin depou, nu te teme ca nu stai acasa
Daca a gresit sa plateasca, logic.
Soferul este la fel de vinovat chiar mai mult. 3 luni e prea mult suspendarea.
Soferul e vinovat mai mult decat vatmanul. Se vede fum pe teava cum a accelerat cand a vazut ca vine. A crezut ca are timp sa treaca. Acuma de ce vinovat total vatmanul de producerea accidentului? Ca avea cedeaza si ca nu i-a citit gandurile la idiot? Ailati de ce au putut astepta? Si 3 luni e prea mult. Soferul de ce a fugit de la locul accidentului? Puteau face o amiabila si ramanea si vatmanul cu permisul in buzunar
Dvs realizați ce ați scris? Cum să fie ”vinovat mai mult decât vatmanul”? Ce legătură are fumul de la toba de eșapament cu faptul că vatmanul nu a acordat prioritate. Era responsabilitate exclusivă a dânsului, ca la apropierea de indicatorul ”Cedează trecerea”, să circule cu viteza adaptată corespunzător, care să-i permită oprirea în cazul în care trebuie să acorde prioritate de trecere, ceea ce nu s-a întâmplat.
Nu e ca și cum trece prin acea intersectie pentru prima dată.
Dar vă explic de ce s-a întâmplat acest accident:
din cauza celor 2 șoferi pe care dvs îi menționați că ”au putut aștepta” s-a inoculat ideea în mintea vatmanilor (și nu de azi de ieri ci de ani de zile se întâmplă acest lucru) faptul că pot trec prin intersecție.
Acei 2 șoferi fac parte din categoria celor care în Iași (peste 90% dintre șoferi) ”acordă prioritate” tramvaielor când nu este cazul.
Sunt foarte mulți vatmani care trebuie să fie reinstruiți în ceea ce privește legislația rutieră pe care nu o stăpânesc. Acum cel în cauză are timpul necesar să o studieze.
Vatmanul se vede ca e un baiat educat si si-a acceptat greseala. Bravo vatmanului pt. atitudine. Mult succes si sigur se vor rezolva toate. Cat despre prostul cu auto,nu mai zic nimic… A fugit ca o pi2da…
La ce sunt asigurări? Ce loc de munca e asta unde dacă lovești tramvaiul îl plătești? Conform legislației angajatorul nu poate pune poprire pe salariu dacă angajatul a adus daune materiale companiei. Asa sunteți toți din ctp va dați chilotii jos da sunteți mari domni
Abel Jacob?… E roman? Ps: m-am saturat de fakers…
Da e roman..ce nu iti convine la numele lui?
Nu , nu e goym
E pocăit sigur!
o porcarie!
cum adica,tramvaiele nu au asigurare la accidente?
Vatmanul a accelerat la intimidare și se declară singur contravenient în trafic. Semnul de circulație este valabil și după ce l-ai depășit. Cedarea priorității se referă la drum, nu la benzi. Cei de pe primele două benzi au oprit pentru că șoferii nu au indicator de prioritate și nu pot avea încredere în vatmani contravenienți.
Bine ,o fi fost vatmanul vinovat ,da de ce trebuie sa repare marmita aia metalica de i zice tramvai el? Nu au asigurări casco?Mai este moda asta și la unele firme de taxi….ca ,,angajații”șoferi să repare mașinile avariate de ei….de ce se plătesc căruțe de bani la asiguratori???!!!!In contractele de munca nu cred că se specifică așa ceva!