Prima pagină » Sanatate » Boli si tratamente » Vitamina D ajuta la atenuarea efectelor chimioterapiei
Vitamina D ajuta la atenuarea efectelor chimioterapiei

Vitamina D ajuta la atenuarea efectelor chimioterapiei

19 iun. 2020, 14:22,
în Sanatate

Vitamina D ajuta pacientii cu cancer. Dupa cum confirma multi pacienti cu cancer, chimioterapia prescrisa pentru uciderea bolii este adesea mai debilitanta decat cancerul in sine, cu o serie de efecte secundare oribile.

Mucozita gastrointestinala, o inflamatie dureroasa si ulceratie a tractului digestiv, este un rezultat negativ al chimioterapiei care a afectat bolnavii de cancer de ani de zile si pentru care nu exista in prezent un tratament eficient.

Dar aceasta perspectiva sumbra poate fi pe cale de a se schimba, potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Australia de Sud, care spun ca vitamina D ar putea reduce atenuarea tractului intestinal inflamat si ar putea oferi alinare pacientilor cu cancer.

Un nou studiu intreprins de dr. Andrea Stringer, profesorul Paul Anderson si doctorandul Cyan Sylvester evidentiaza optiunile limitate pentru usurarea efectelor secundare gastrointestinale ale chimioterapiei, identificand vitamina D si probioticele ca fiind cele mai promitatoare.

„Stim deja ca vitamina D ajuta la absorbtia calciului, dar noile descoperiri sugereaza ca poate juca un rol important si in mucozita intestinala indusa de chimioterapie”, spune Sylvester, autorul principal al unei lucrari recente care analizeaza noi strategii terapeutice pentru combaterea toxicitatii gastro-intestinale, noteaza medicalxpress.com.

Vitamina D ajuta pacientii cu cancer

„Gravitatea si progresia diferitelor boli gastro-intestinale, cum ar fi sindromul de colon iritabil si cancerul colorectal, este asociata cu deficienta de vitamina D”, spune ea. „Se pare ca vitamina D ajuta la suprimarea inflamatiei si imbunatateste functia celulelor T, care creste imunitatea.”

De asemenea, se considera ca vitamina D imbunatateste eficacitatea anumitor medicamente anti-cancer.

Cercetatorii lucreaza acum la modalitati de imbunatatire a activitatii vitaminei D in intestin, ca o optiune mai viabila pentru tratarea mucozitei gastro-intestinale.

„Stim ca vitamina D face cu siguranta mai mult decat sa ajute la absorbtia calciului, dar trebuie sa intelegem si sa optimizam mai bine actiunea sa in intestin inainte de a putea fi siguri 100% ca ar putea fi o optiune de tratament pentru mucozita gastrointestinala”, spune dr. Stringer

„Cercetam efectele activitatii imbunatatite a vitaminei D in intestin, atat la reducerea daunelor, cat si la minimizarea modificarilor compozitionale in microbiomul intestinal cauzat de agentii chimioterapici”.

Probioticele (bacteriile vii si drojdia) au fost, de asemenea, promovate pe scara larga pentru sanatatea digestiva si exista dovezi ca reduc severitatea diareei si a durerii abdominale, dar cercetatorii nu au reusit sa stabileasca efectul direct al probioticelor asupra functiei intestinale care reduce aceste efecte secundare in timpul si dupa tratamentul cancerului.

„Vitamina D ar putea dovedi hormonul cheie pentru ameliorarea suferintei pentru pacientii cu cancer”, spune dr. Stringer. Lucrarea lor a fost publicata in Asistenta si ingrijire paliativa.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia
Un turist de 56 de ani a murit în Mamaia după ce s-a prăbușit în apă. Salvamarii și echipajul SMURD au încercat să îl salveze. Tragedia s-a produs în stațiunea Mamaia, unde un bărbat în vârstă de 56 de ani și-a pierdut viața după ce i s-a făcut rău în timp ce se afla în […]
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 august 2026
10 august 2026