Vitamina D si sindromul intestinului iritabil. Există o prevalență ridicată a deficienței de vitamina D la pacienții cu sindrom de colon iritabil. Cu toate acestea, acest nutrient pare să amelioreze durerea cronică asociată bolii.
Suplimentele de vitamina D pot ajuta la ameliorarea simptomelor dureroase ale sindromului de colon iritabil, potrivit rezultatelor studiului publicat în jurnalul medical European Journal of Clinical Nutrition. Cu toate acestea, există o prevalență ridicată a deficitului de vitamina D la pacienții afectați.
Cercetătorii de la Universitatea din Sheffield din Marea Britanie au efectuat o meta-analiză a 7 studii pentru a evalua beneficiile suplimentării cu vitamina D asupra simptomelor sindromului de colon iritabil. Această boală prost înțeleasă are un impact sever asupra calității vieții pacienților.
Vitamina D si sindromul intestinului iritabil
Deși spun că este nevoie de mai multe cercetări, cercetătorii sugerează că suplimentele pot ajuta la ameliorarea simptomelor, precum dureri abdominale, balonare, diaree și constipație. Vitamina D s-a dovedit că aduce beneficii în viața de zi cu zi a pacienților cu sindrom de colon iritabil.
„Este evident din rezultatele că toate persoanele cu sindrom de colon iritabil ar fi trebuit să-și testeze nivelul de vitamina D și o mare majoritate a acestora ar beneficia de suplimente.
Vitamina D este esențială pentru bunăstarea generală, inclusiv sănătatea oaselor, funcția imunitară, sănătatea mentală și sănătatea intestinală. Deficitul de vitamina D poate fi corectat relativ ușor cu suplimente, dacă este diagnosticat.
Nivelurile scăzute de vitamina D au fost deja asociate cu riscul de cancer colorectal și au fost implicate în bolile inflamatorii intestinale.