Local

Zeci de șoferi de autobuz, obligați să își ia concediu de odihnă, au revenit pe trasee odată cu reintroducerea curselor speciale pentru elevi! – „Acum avem pe traseu 103 șoferi de autobuz, față de 90, câți erau înainte de reintroducerea curselor”

Publicat: 11 mai 2021
Un grup de oameni care urcă într-un autobuz în stația Târgu Cucu și un tramvai care iese din depou
Odată cu reintroducerea curselor speciale pentru elevi, zecile de șoferi obligați să își ia concediu de odihnă au revenit pe trasee

Treisprezece șoferi de autobuz au revenit pe trasee odată cu reintroducerea curselor speciale pentru elevi, după ce au fost obligați să își ia concediu de odihnă. Începând de miercuri, 5 mai 2021, au fost reintroduse cursele speciale pentru elevi. Toți elevii beneficiază de transport gratuit. În prezent, sunt 103 șoferi de autobuz, față de 90, câți erau înainte de reintroducerea curselor speciale

Odată cu revenirea curselor speciale pentru elevi, șoferii aflați în concediu au revenit pe trasee. Tot mai mulți șoferi de autobuz au fost obligați să își ia concediu de odihnă pe motiv că erau prea mulți. Traseele speciale pentru elevi au fost reintroduse începând cu data de 5 mai 2021.

„Acum avem pe traseu 103 șoferi de autobuz, față de 90, câți erau înainte de reintroducerea curselor speciale pentru elevi. Nu s-a întors nimeni în mod special, practic au fost programați în concediu și au finalizat această perioadă”, a precizat Carmen Ghercă, purtător de cuvânt CTP.

Transportul public pentru elevi a devenit gratuit la începutul lunii iunie 2020. Abonamentul gratuit pentru elevi poate fi procurat din aplicația 24Pay sau de la tonetele CTP. Abonamentul este valabil doar în prezența carnetului de elev vizat. Toate cursele speciale sunt marcate cu autocolante speciale pentru identificare și sunt însoțite de echipaje ale Poliției Locale Iași.

Cursele speciale circulă pe următoarele trasee:

  • traseul 1b – două tramvaie cu plecare la ora 7.10, respectiv 7.20 din Rond Baza 3 spre Copou;
  • traseul 3b – două autobuze cu plecare la ora 7.05, respectiv 7.15 din Rond Dancu spre Copou;
  • traseul 5 – două autobuze cu plecare la ora 7.00, respectiv 7.15 din Dacia spre Țuțora;
  • traseul 9 – două tramvaie cu plecare la ora 7.00, 7.10, din Rond Tehnopolis spre Copou;
  • traseul 11 – două tramvaie cu plecare la ora 7.00, respectiv 7.15 din Rond Dacia spre Tătărași Nord;
  • traseul 19 – două autobuze cu plecare la ora 7.00, respectiv 7.15 din Rond Canta spre Selgros;
  • traseul 28 – două autobuze cu plecare la ora 7.00, respectiv 7.15 din Rond Dacia spre Triumf;
  • traseul 36 – două autobuze cu plecare la ora 7.05, respectiv 7.20 din Rond Dacia spre Copou;
  • traseul 42 – două autobuze cu plecare la ora 7.10, 7.20 din Frigorifer spre Copou;
  • traseul 43 – două autobuze cu plecare la ora 7.00, respectiv 7.20 din Păcurari spre Selgros
  • traseul 52 – trei autobuze plecare la ora 7.00, 7.20, respectiv 7.40 din Piața Alexandru cel Bun spre Copou.

 

Vatmanii lucrează în depou ca muncitori necalificați din cauza reabilitării mai multor linii de tramvai

O mare parte dintre șoferii și vatmanii de la Compania de Transport Public Iași sunt nemulțumiți de condițiile oferite la locul de muncă. Aceștia au fost obligați să își ia concediu de odihnă sau să lucreze ca mecanici necalificați. Conducerea companiei de transport a considerat că sunt prea mulți șoferi și vatmani, în timp ce în municipiul Iași călătorii așteaptă câte 20 de minute un mijloc de transport în stații. Zeci de vatmani lucrează în depou ca necalificați și sunt plătiți cu salariul minim pe economie.

Șoferii au fost obligați să își ia concediu de odihnă deoarece au fost scoase cursele speciale pentru elevi la începutul pandemiei, iar vatmanii au fost relocați în depou ca mecanici necalificați pe perioada cât vor fi realizate lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai. Compania de Transport Public Iași are în dotare 100 de autobuze și 44 de tramvaie. Ultimele angajări s-au făcut la începutul anului 2021.





Comentarii
  • Buna dimineata,dar eu nu inteleg de ce bateti in vatmani si soferi si nu umblati la birouri unde stau gramada de oameni acolo care nu produc nimic…. nu produci acasa si o sa fie bani la buget nu mai bateti in prostime dati trantorii societatii afara care flutura o zi intraga o hartie RUSINEEEE!!! Si scoateti gunoaielor liberele si iarasi o sa se adune bani la buget gata cu poamanageala la munca ca sunt cat animalele de mari lasati oameni care muncesc in pace nu mai bateti atata in ei trexitiva si voi la 3 dimineata si atunci sa va vad daca mai aveti gura oamenii asia muncesc saracii vai de capul lor pentru un salar de mizerie .

  • de ce pe traseul 20 se sta la capat de linie cite 20 de minute si cind se pleaca este plin si nu se face dezinsectia

  • Acelasi lucru se intampla si pe alte trasee de autobuz. Stai in statie cate 20 – 30 de minute si abia vine un autobuz 3a spre Tatarasi. Cel mai prost traseu. Iar cei de la CTP nici nu-i intereseaza. Decat ar sta in birouri si sa nu faca nimic mai bine ar merge pe trasee si sa vada si ei cum se circula. Ei doar atat stiu se sa laude ca au adus tramvaie de nustiu care tip, ca vor aduce autobuze de nu stiu care tip si tot asa, pe traseu circula un numar limitat de mijloace de transport, iar cetatenii Iasului suporta mizeria si indolenta celor de la CTP. Rusine sa le fie, o conducere incopetenta. De 30 de ani aceeasi mizerie.

  • Decât sa tina vatmanii în depou ca muncitori necalificați, mai bine ar suplimenta numărul de tramvaie pe trasee. Se supraaglomereaza mijloacele de transport, mai ales dimineața când merg elevii la scoala.

  • salaru, cat e salaru? sare de 100 de bibilioane pa’ luna cu sporuri cu tot sau e sub?!

Adauga un comentariu