Diete si regimuri

12 motive de a mânca ciocolată de Crăciun

Publicat: 25 dec. 2020
ciocolata neagra
Ciocolata neagră ar fi (printre alte beneficii) bună pentru inimă, pentru memorie, pentru concentrare și ar îmbunătăți capacitățile sportive.

Ciocolata neagră ar fi (printre alte beneficii) bună pentru inimă, pentru memorie, pentru concentrare și ar îmbunătăți capacitățile sportive. Descoperiți toate motivele de a vă bucura de ciocolată de Sărbători!

Ciocolata protejeaza inima si arterele

Datorită flavonoidelor pe care le conține, ciocolata scade riscul bolilor coronariene și accidentului vascular cerebral. Acești antioxidanți ajută într-adevăr la menținerea flexibilității arterelor și la limitarea riscurilor de ateroscleroză.

Imbunatateste abilitatile sportive

Consumul a 40 de grame de ciocolată neagră pe zi ar spori performanța sportivilor. Nu caloriile pe care le oferă, ci un flavonoid foarte specific, epicatechina, dilată vasele de sânge și reduce consumul de oxigen.

Ciocolata protejeaza impotriva declinului cognitiv

Din nou, flavonoizii și, mai precis, flavonolii din cacao, stimulează funcția cognitivă prin combaterea declinului legat de vârstă.

Ciocolata ajută la combaterea ridurilor

Puneți ciocolata neagră pe lista de alimente anti-îmbătrânire. Antioxidanții din aceasta, cum ar fi catehina, ajută la menținerea corpului intr-o forma vibranta. Ciocolata albă sau cu lapte nu se numără printre aceste alimente, deoarece conținutul de cacao și, prin urmare, de antioxidanți, este mult mai mic decât cel al ciocolatei negre.

Ciocolata reduce hipertensiunea

Flavonoidele precum catechina și epicatechina stimulează producția de acid azotic de către corpul nostru. Rezultatul: vasele noastre de sânge se dilată, scăzând efectiv tensiunea arterială. O scuză bună pentru toți oamenii hipertensivi?

Ciocolata creste nivelul de concentrare

Dacă ciocolata conține cel puțin 60% cacao, iată o nouă scuză pentru gustare la locul de muncă: îmbunătățește concentrarea și vigilența. În cauză: conținutul său de teanină, un aminoacid cunoscut pentru rolul său pozitiv în relaxare și atenție.

Ciocolata previne depresia

Esti deprimat? Contează pe ciocolată. Deoarece teobromina și magneziul, substanțe prezente în cantități mari în ciocolata neagră, stimulează și reglează sistemul nervos. În acest fel, ele cresc efectele neurotransmițătorilor precum serotonina, cunoscută pentru rolul său în stres, anxietate și depresie.

Ciocolata imbunatateste memoria

Flavonolii cresc fluxul de sânge în hipocamp, partea creierului asociată cu capacitățile de memorie. Consumul de ciocolată neagră bogată în acești antioxidanți ne-ar ajuta, așadar, să ne menținem memoria intr-o forma buna.

Imbunatateste calitatea somnului

Somnul deranjat este uneori legat de un deficit de magneziu. Deoarece ciocolata neagră conține cantități interesante (84 de grame la 100 de grame de ciocolată neagră cu 40% cacao), consumul acesteia face posibilă completarea acestor lipsuri și, prin urmare, reechilibrarea ritmului de veghe/somn. Ai grijă însă să nu o consumi noaptea! Deoarece ciocolata neagră conține și cofeină și teobromină, doi stimulanți care îți promit nopți neliniștite dacă ești predispus la insomnie.

Ciocolata, recomandată femeilor însărcinate

Ciocolata nu este un aliment interzis în timpul sarcinii! Ciocolata ar fi chiar recomandată femeilor însărcinate, deoarece, facilitând circulația sângelui, ar îmbunătăți funcționarea placentei, dar și creșterea și dezvoltarea fătului. Și, deoarece reduce hipertensiunea, scade riscul de preeclampsie.

Ciocolata, buna împotriva tusei

Tusea nu te lasă? Ce zici de inlocuirea siropului cu câteva pătratele de ciocolată neagră? Teobromina conținută în acest aliment are într-adevăr o proprietate antitusivă uimitoare.

Ciocolata neagră ajută la pierderea în greutate

Ciocolata nu ar îngrașa și ar putea contribui chiar la pierderea în greutate, cu condiția să fie într-adevăr ciocolată neagră. Chiar dacă este bogată în calorii, ciocolata neagră conține un nivel ridicat de catechine, un antioxidant care favorizează pierderea în greutate și rafinarea musculară. Cu condiția, bineînțeles, de a nu intrece masura pentru a respecta un aport zilnic rezonabil de calorii.





Adauga un comentariu