Boli si tratamente

7 sfaturi pentru a vă întări sistemul imunitar

Publicat: 24 ian. 2021
suc de portocale
Puteți păstra sucul de portocale timp de două sau trei zile la frigider, pierderea de vitamine este mică.

In aceasta perioada, circulația virușilor este puternică. Pentru a vă consolida sistemul imunitar și pentru a evita îmbolnăvirea, este indicat sa urmați o serie de sfaturi. Remediile naturale vă ajută să vă mențineți în formă și să ameliorați simptomele. Iata 7 sfaturi pentru a vă întări sistemul imunitar!

Concentrați-vă pe probiotice

70% din sistemul nostru imunitar se găsește în intestin. De aici și ideea de a face o cura de probiotice (lactobacili) pentru a vă întări mucoasa intestinală, înainte ca circulația virușilor să se intensifice, mai ales dacă sunteți bătrân sau slăbit de mult stres, aveti o bronșită veche sau o boală cronică precum diabetul.

Un studiu a arătat că administrarea unui amestec de lactobacili în fiecare zi timp de 12 săptămâni reduce riscul de răceala. Acestia se găsesc în iaurturi sau în suplimente alimentare.

Bea un pahar de suc de portocale proaspăt

Gândiți-vă la asta în fiecare dimineață pentru a vă menține în formă: tiamina, un aminoacid, folatul, vitaminele B, potasiul și zaharurile va dau energie pentru întreaga zi. Puteți păstra sucul de portocale timp de două sau trei zile la frigider, pierderea de vitamine este mică.

Relaxați-vă cu magneziu

Unele studii indică faptul că clorura de magneziu stimulează celulele albe din sânge. Dar, mai presus de toate, este recomandat pentru acțiunea sa anti-oboseală.

Favorizează alimentele care îl conțin:

sardine în ulei,
fructe de mare,
melci,
cacao,
cafea,
ciocolata neagra cu 70% cacao,
nuci caju,
migdalele,
condimente (semințe de chimen, coriandru, curry, ghimbir măcinat etc.),
pâine integrală și orez,
tofu.

Dormi suficient

O noapte nedormită este suficientă pentru a slăbi sistemul imunitar, deoarece reduce numărul de globule albe din sânge. Chiar dacă timpul de somn rămâne o dată specifică pentru fiecare, medicii recomandă totuși să se doarmă cel puțin 7 până la 8 ore pe noapte.

Luați pauze pentru a vă detensiona

Yoga, grădinărit, lectură, filme, ieșiri sau mese cu prietenii. Natura activității nu contează. Ceea ce contează este să vă relaxați, deoarece stresul, oboseala și suprasolicitarea slăbesc sistemul imunitar.

Practicați activitate fizică regulată

Exercițiul moderat – adică 30 până la 60 de minute de mers pe jos pe zi, în majoritatea zilelor săptămânii, este benefic și imunostimulant. Reduce riscul de infecții respiratorii cu aproximativ 40%. Cu toate acestea, nu exagerați, exercițiile intense și prelungite pot slăbi sistemul imunitar, facilitând pătrunderea și multiplicarea virusurilor în corp.

Consumați vitamina D

Activează celulele albe din sânge (limfocitele T) necesare pentru a produce anticorpi și a distruge microbii. În alimente, se găsește în principal la peștii grași. Femeile aflate în postmenopauză și persoanele în vârstă cărora, în cea mai mare parte le lipsește vitamina D, sunt sfătuite să ia o doză mai mare, de trei până la patru ori doza zilnică recomandată (1000 de unități), sub formă de medicamente sau suplimente. Două forme sunt cele mai frecvente, D2, de origine vegetală, și D3, de origine animală.





Adauga un comentariu