Prima pagină » Eveniment-Social » A devenit șefă de promoție la Psihologie și a ales cariera din educație „cu mintea, dar și cu sufletul”! Povestea Iuliei Florea, tânăra care vrea să transforme școala într-un loc în care copiii vin cu drag

A devenit șefă de promoție la Psihologie și a ales cariera din educație „cu mintea, dar și cu sufletul”! Povestea Iuliei Florea, tânăra care vrea să transforme școala într-un loc în care copiii vin cu drag

21 iul. 2025, 02:00, 1 ,
Iulia MARIA în Eveniment-Social

Iulia-Elena Florea, absolventă a specializării Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din Iași, a fost desemnată șefă de promoție în anul 2025. Povestea ei este una despre maturitate, echilibru și motivația profundă de a face educație cu sens și responsabilitate

La doar 22 de ani, Iulia Florea a reușit să-și confirme nu doar capacitatea academică, ci și vocația pentru un domeniu esențial: educația timpurie. Cu o atitudine matură, dar plină de empatie, și-a parcurs anii de facultate cu o dorință autentică de a deveni un dascăl capabil să transforme școala într-un loc sigur, echitabil și plăcut pentru fiecare copil.

Iulia Florea este cea de-a doua șefă de promoție de la Psihologie

Parcursul universitar a fost pentru Iulia Florea o perioadă a transformărilor și confirmărilor. Deși a ales specializarea inițial din rațiune, experiențele directe cu copiii, profesorii și mentorii din facultate au transformat această alegere într-o misiune de suflet.

„Cel mai mult am apreciat deschiderea mentorilor și profesorilor cu care am luat contact, pasiunea și dedicarea lor transmițând către noi, către studenți, o viziune reală a activității unui cadru didactic, a impactului pe care acesta îl are asupra minților fragede ale elevilor. De asemenea, din acest tablou nu pot să nu amintesc de energia și starea de veselie contagioasă a copiilor cu care am interacționat – ei, de fapt, ajutându-mă să îmi confirm că sunt pe drumul cel bun”, a povestit Iulia Florea.

Interacțiunea directă cu elevii, cu provocările reale din clasă și cu dinamica educației contemporane au fost factori ce au consolidat convingerea că meseria de dascăl este profund necesară.

Titlul de șefă de promoție nu a fost o surpriză totală, dar a fost primit cu emoție și recunoștință.

„Titlul de șefă de promoție a reprezentat o recunoaștere a efortului depus, a pasiunii și perseverenței demonstrate în acești trei ani. A fost o confirmare în plan personal a faptului că prin muncă poți reuși. În urma rezultatelor obținute pe parcursul semestrelor, am putut anticipa acest final, însă nu am învățat având această motivație, ci a venit ca răspuns la implicarea constantă. Bineînțeles, primirea acestui titlu este o onoare și un motiv de bucurie”, a spus Iulia Florea.

Acest titlu a fost pentru Iulia-Elena rezultatul unei motivații autentice, născute chiar din munca directă cu copiii. Nu cifrele sau clasamentele au stat la baza efortului ei constant, ci dorința profundă de a deveni un profesor pregătit, empatic și capabil să creeze un spațiu sigur pentru toți elevii.

„Tocmai dorința de a mă implica activ și frumos în dezvoltarea lor m-a motivat să învăț cât mai mult pentru a deveni un profesor competent, care să facă din mediul școlar un mediu sigur și echitabil pentru fiecare copil”, a explicat Iulia Florea.

Însă, parcursul nu a fost lipsit de obstacole. Volumul mare de muncă, presiunea continuă și momentele de dezechilibru între viața personală și facultate au pus-o la încercare. La începutul practicii pedagogice, adaptarea la realitatea din clasă a fost una dintre cele mai mari provocări.

„Am avut momente în care am simțit că volumul de muncă este copleșitor, sau provocări legate de echilibrul dintre viața personală și studiu. De asemenea, la început a fost oarecum dificil să mă pot adapta la dinamica reală din clasa de elevi și să gestionez anumite situații neașteptate. Însă am depășit aceste momente cu sprijinul persoanelor din jur – familie, colege și profesori. Am învățat să cer ajutor atunci când am nevoie și să nu mă descurajez la primul eșec, ci să îl consider oportunitate de a învăța și de a evolua”, a povestit Iulia Florea.

Pentru Iulia, cheia succesului a fost motivația sinceră de a lucra cu cei mici și dorința de a deveni un dascăl cât mai bun

Pe lângă motivația interioară, Iulia Florea a găsit inspirație în modelele care i-au marcat parcursul: învățătoarea sa din copilărie, dar și profesorii din facultate.

„Am fost unul dintre oamenii norocoși care au regăsit în persoana doamnei învățătoare un model pozitiv și consider că, din acele prime momente din băncile școlii, a fost plantată o mică sămânță a dorinței de a face același lucru, de a-i călăuzi pe cei mici în primii pași ai călătoriei lor. Totodată, consider că mi-au fost modele profesorii cu care am avut onoarea de a interacționa pe parcursul facultății. Mulți dintre aceștia sunt adevărați mentori, nu doar prin cunoștințele pe care le-au transmis, ci și prin respectul și încrederea pe care au arătat-o față de noi, studenții. Îi consider o sursă de inspirație, deoarece mi-au arătat ce înseamnă cu adevărat să fii un profesor pasionat”, a mărturisit Iulia Florea.

În plan profesional, Iulia Florea își dorește să urmeze un master în educație și să profeseze în învățământul primar. Vede educația ca pe un domeniu în continuă schimbare și consideră că profesorul viitorului trebuie să fie capabil să se adapteze rapid, dar și să dezvolte gândirea critică și competențele reale ale elevilor.

„În acest domeniu al educației, consider viitorul foarte dinamic, dată fiind diversitatea și rapiditatea cu care se modifică tot ce e în jurul nostru. Educația este, până la urmă, o oglindă a societății, astfel, provocările și oportunitățile se schimbă constant. Din această perspectivă, profesorul este un model al adaptabilității, flexibilitatea fiind un atribut indispensabil al gândirii lui. Ceea ce aș valorifica mai mult, în contextul sistemului educațional actual, ar fi segmentul de dezvoltare al competențelor elevilor, astfel încât să corespundă nevoilor lumii moderne. În acest sens, consider importantă susținerea formării gândirii critice și a competențelor practice ale elevilor – acel «a ști să faci» care să asigure adaptarea viitorilor adulți la societate”, a explicat Iulia Florea.

Florea Iulia-Elena demonstrează că titlul de șefă de promoție la Psihologie nu se câștigă doar prin note bune, ci și prin dedicare, empatie și dorința autentică de a schimba ceva în școala românească.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
15 decembrie 2025
15 decembrie 2025