Local

A fost semnat contractul pentru tramvaiele PESA. 16 mijloace de transport noi vor ajunge la Iași

Publicat: 29 apr. 2020

Municipiul Iași va beneficia de 16 mijloace de transport în comun moderne, produse în Polonia. Firma poloneză PESA va livra în următoarele 22 de luni toate tramvaiele conform contractului semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Iași se va îmbogăți cu 16 mijloace de transport noi. În baza unui proiect european, municipiul va beneficia de 16 tramvaie noi produse de compania PESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna). Valoarea contractului este de 163 de milioane de lei, cu TVA (34 milioane de euro). Ca valoare, un tramvai ajunge la 2,1 milioane de euro. Mijloacele de transport în comun vor fi livrate eșalonat între 15 și 22 de luni de la data semnării.

Fiecare din cele 16 tramvaie PESA vor avea o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, din care măcar 30 pe scaune fixe, nerabatabile.

„Toate tramvaiele vor avea dotări moderne: aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior și exterior, echipament pentru anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere. Vor mai cuprinde și instalații electrice a echipamentelor de ticketing și o instalație de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior, sistem de numărare a călătorilor prin senzori video inteligenți 3D și un analizor”, a menționat edilul Mihai Chirica.

Tramvaiele sunt destinate rutelor 1 și 13 (ambele pe traseul Copou – Tătărași), 3 (Dancu), 7 (Canta – rond Țuțora), dar și 8 (Copou – Baza 3).

Alte 16 tramvaie din Turcia

De asemenea, în luna noiembrie 2019, primarul Mihai Chirica a semnat contractul de achiziție prin intermediul fondurilor europene a 16 tramvaie moderne, cu o lungime minimă de 26 de metri. Câștigătorul licitației a fost desemnată compania turcească Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr. A.S. Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie este de 167 de milioane de lei (32,2 milioane de euro – 2.2 milioane de euro pentru fiecare tramvai).
Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană care privesc și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai.

Pe de altă parte, edilul a arătat că se va continua și achiziția pentru 20 de autobuze electrice de 12 metri lungime, proiect derulat de asemenea de Ministerul Dezvoltării. Pe de altă parte, licitația pentru achiziția unor autobuze electrice de 10 metri lungime a fost suspendată de Minister. De aceste autobuze urma să beneficieze și Iașul.

Muzeu al tramvaielor în zona Gării

Primăria va derula în viitor un proiect de tip depou pentru tramvaie în zona CUG. Se va ajunge la modernizarea depoului din Dacia, în vreme ce depoul de la Gară ar urma să fie desființat.

„Intenția noastră pe viitor este aceea de a înființa într-una din halele monument de acolo un muzeu al tramvaielor. Dorim și o parcare subterană în zona respectivă, care să deservească blocurile din apropiere. Valoarea modernizării depoului din Dacia este de 15 milioane de euro”, a menționat edilul Mihai Chirica.





Comentarii
  • Pretul de pornire pentru tramvaie Bombardier sau Alstom este tot 2,2 milioane de euro si cred ca daca am fi pus fisa fiecarui tramvai una langa alta si analizat pe termen lung costa mai putin exploatarea unui asemenea tramvai.
    Bombardier produce tranvaie inclusiv cu ecartament de 1000 mm cum are Iasul si care circula prin orasele Elvetiene, Helsinki – Finlanda, Innsbruck – Austria, Charleroi – Belgia, Lille – Franta, etc., deci nu trebuia sa-si schimbe tehnologia ca sa faca tramvaie cu ecartament ingust.
    Bombardier a deschis in Austria, acum ceva timp o fabrica cu 30 milioane de euro, pentru a face tramvaie.
    CUG-ul este istorie de foarte mult timp oare nu se puteau atrage acolo investitii de acest gen decat sa darami halele si sa faci blocuri.
    Cand livrezi tramvaie clientilor le livrezi pe calea ferata nu pe autostrada daca ni se va spune ca nu se fac investitii in Moldova ca nu avem autostrada (ceea ce partial este adevarat), dar investitii de acest gen se pot face.
    Pai cum sa ai autostrada cand ai avut un primar ca Simirad care a infratit Iasul cu vreo 5 comune din Italia, nu orase ci COMUNE iar acum este consilierul actualului primar si ma intreb ce sa-l invete ca actualul primar a fost sef de promotie nu unul batut in cap.
    Doar daca l-a adus Chirica consilier pe Simirad drept multumire ca l-a adus in primarie si-i datoreaza lui pozitia la care a ajuns acum de primar.

Adauga un comentariu