Un tronson de drum recent reabilitat s-a surpat după doar câteva săptămâni. Cei afectați acuză lipsa canalizării, autoritățile pasează responsabilitatea, iar tensiunile politice cresc. Primăria promite că „totul a fost executat corect”
La doar câteva săptămâni după intervenție, terenul a cedat, iar drumul s-a surpat sub greutatea ploilor. Locuitorii sunt revoltați, consilierii locali acuză administrația de neglijență, iar reprezentanții primăriei spun că execuția a respectat toate standardele tehnice. Între timp, zona afectată rămâne o problemă nerezolvată.
Problemele continuă la podul Vămășoaia. Drumul abia refăcut deja s-a surpat
La scurt timp după finalizarea unei intervenții tehnice în zona pod Vămășoaia, porțiunea refăcută s-a surpat, stârnind nemulțumirea locuitorilor. Amintim că șoseaua Bucium a fost blocată timp de peste 3 luni cu lucrările de la podul Vămășoaia. Deși reprezentanții primăriei susțin că lucrările au fost executate corect de firmele de utilități și respectă toate normele în vigoare, consilierul local Iulian Hușanu acuză lipsa de viziune în sistematizarea zonei și afirmă că lipsa canalizării stradale a dus la formarea unor torente care au distrus ceea ce abia fusese reparat.
„Lucrarea a fost făcută incorect (n.r. – de companiile de utilități). Mai e un factor extern care a provocat eroziunea: lipsa canalizării stradale de pe șoseaua Bucium, porțiunea dintre Plopii fără Soț și pod Vămășoaia”, a declarat Iulian Hușanu, consilier local CURAJ.
Potrivit acestuia, ploile de acum câteva săptămâni au dus la formarea unor torente care s-au scurs cu forță direct spre zona afectată. Eroziunea produsă de cantitatea mare de apă a slăbit structura solului, ducând la surparea stratului de asfalt.
„Ploile de acum câteva săptămâni au provocat torente pe șoseaua Bucium, torente care s-au vărsat direct în Vămășoaia prin acel punct, rezultând eroziunea aceasta. O altă situație adiacentă este lipsa canalizării de pe Vladimir Buțureanu, torentele vărsându-se tot direct în Vămășoaia (100 de metri în amonte) prin străduța din fața blocurilor vechi din zonă”, a adăugat Iulian Hușanu, consilier local CURAJ.
Situația este agravată și de lipsa canalizării pe strada Vladimir Buțureanu, unde torentele se revarsă direct în aceeași zonă vulnerabilă.
„Reamintesc că, de la bugetul 2025, Mihai Chirica a respins propunerea mea de sistematizare a zonei respective, lăsând oamenii în prada apelor. Chiar și un canal vechi din zonă refulează, punând capac dezastrului”, a precizat Iulian Hușanu, consilier local CURAJ.
Primăria se apără: „Intervențiile corespund normelor tehnice”
În replică, Primăria Municipiului Iași a transmis, prin purtătorul de cuvânt Sebastian Buraga, că lucrările au fost realizate de către un deținător de utilități și că totul a fost executat în conformitate cu cerințele contractului.
„A fost o intervenție decisă de deținătorul de utilități. Acestea au fost deviate, având în vedere densitatea de rețele în zonă, iar compactările au fost executate cu echipamente ușoare. După tasările terenului de fundare, a fost refăcut terasamentul. Nu are nicio legătură cu lipsa canalizării de pe strada menționată și nici cu condițiile meteorologice. Intervențiile corespund normelor tehnice și respectă cerințele expuse în contract”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.
Reprezentanții primăriei au oferit și imagini cu lucrările de remediere a situației, insistând că responsabilitatea nu le aparține și că solul a fost afectat în mod natural de tasări independente de execuție.
Amintim că, în luna aprilie a acestui an, după ce primăria a finalizat lucrările la podul peste râul Vămășoaia, echipele Delgaz Grid au spart asfaltul pentru lucrări de subtraversare.
În timp ce autoritățile își pasează vina, cetățenii rămân cei care suferă consecințele. Acest drum, abia refăcut, deja s-a surpat.
Am urmarit indeaproape aceste reparatii de-alungul a 2 ani. Un pod amarat, la care s-a intevenit fara cap si coada. Un responsabil de proiect si-a luat doctoratul in Mantuiala. De 3 ori au intervenit dupa ce au turnat asfaltul nou. Nu raspunderea Magistratilor sau a Politicienilor este necesara, in prima faza. Raspunderea inginerilor si responsabililor de proiect – ultimul salahor, facea treaba mai buna decat licentiatii in constructii. A devenit obisnuinta: se toarna asfalt nou, apoi se sparge de cel putin 2 ori, pt ca ceva nu a fost bine gandit s-au s-a uitat. Posibil sa fie intentionat pt sifonat banii si Tenica de conditionat Rezilienta soferilor. Daca sunt prea relaxati, incep sa-si puna intrebari mai rationale: de ce s-au scos cronometrele de pe semafoare, cum se face ca exista tari unde nu dai prioritate celor care vin din fata, cand faci stanga, indiferent de situatie etc.
Când vor da drumul la apă în Popricani?