Prima pagină » Informații utile » Beneficii saună. Avantaje uimitoare pentru minte și trup

Beneficii saună. Avantaje uimitoare pentru minte și trup

10 iul. 2024, 11:24,
BZI.ro, în Informații utile

Folosirea regulată și corespunzătoare a saunei poate ajuta memoria, sistemul cardiovascular, sistemul respirator, dar și starea generală de spirit. Iată care sunt, mai exact, beneficiile saunei.

Beneficiile saunei în funcție de tipul ei

Conceptul de saună există de mii de ani, datând încă de pe timpul civilizației mayașe, fiind folosită în scopuri terapeutice, dar și în cadrul ceremoniilor spirituale. Există, în prezent, mai multe tipuri de saune la care puteți să mergeți.

Sauna uscată, cunoscută și ca sauna finlandeză are o temperatură care ajunge până la 120 de grade. Se recomandă utilizarea între 8 și 12 minute pentru a te bucura de beneficiile ei. Printre ele se numără: atenuarea durerilor de la nivelul circulațiilor, reducerea inflamației mucoasei respiratorii, îmbunătățirea metabolismului, eliberarea presiunii din organism, reducerea durerilor cronice, îmbunătățirea respirației, combaterea stresul și oboselii, stimularea imunității, ajutarea ameliorării sinusurilor, îmbunătățirea aspectului pielii, îmbunătățirea circulației sanguine.

Un alt tip de saună este cea cu sare, ideală pentru cei care se confruntă cu probleme respiratorii. Sarea adusă din Himalaya este pe deplin pura, având în compoziție un număr ridicat de minerale. Aceasta ajută la: problemele vasculare, astm, sinuzită, tuse cronică, afecțiuni dermatologice.

Sauna umedă are temperaturi mai mici față de restul, variind de la 50 la 90 de grade. Aceasta  îmbunătățește imunitatea, deschide porii, ajută la eliminarea toxinelor și catifelează pielea.

Și nu în ultimul rând, sauna cu infraroșu este o saună care sporește procesul de transpirație datorită razelor cu infraroșu care pătrund mai ușor în piele. Temperatura poate varia între 60 și 100 de grade și sunt recomandate persoanelor care nu suportă căldura pentru că aceste raze încălzesc doar corpul, nu și încăperea. Beneficiile ei sunt: îmbunătățirea sistemului imunitar, eliberarea toxinelor din organism, îmbunătățirea circulației sanguine.

De ce trebuie să ții cont când mergi la saună

Înainte de a intra la saună, scoateți toate accesoriile, inclusiv ochelarii de vedere sau lentilele de contact. Este de evitat consumul de alcool înainte sau după saună. De asemenea, sauna nu este recomandată după o masă copioasă.

Nu stați în saună mai mult de 20 de minute. În cazul în care prezentați amețeli, dureri de cap, greață sau senzație de leșin, părăsiți sauna. După, beți 2-3 pahare cu apă întrucât organismul are nevoie de hidratare.

Există unele categorii de persoane care nu pot folosi saunele. Printre ele se numără persoanele care suferă de boli de inimă, femeile însărcinate, persoanele cu epilepsie, cei care au tensiune arterială mare sau, dimpotrivă, foarte scăzută, persoanele aflate sub ebrietate și persoanele aflate sub un tratament medicamentos care modifică starea psihică.

Sauna nu te poate expune la prea multe riscuri, însă pacienții cu afecțiuni cardiovasculare au nevoie de acceptul medicului. Totodată, persoanele care suferă de afecțiuni renale sunt predispuse la deshidratare.

Unele studii au arătat că sauna ar putea cauza scăderea fertilității la bărbați. Însă efectul s-a dovedit reversibil. Totodată, trebuie să aveți grijă de sauna pe care o alegeți, fiind un mediu favorabil pentru dezvoltarea bacteriilor, existând riscul de intra în contact cu infecții. Din acest gen de mediu neigienic, oamenii pot dezvolta negi.

În orice caz, pericolele sunt puține și pentru o mică categorie de oameni, iar beneficiile saunei sunt mari pentru majoritatea oamenilor. Nu în ultimul rând, este o variantă ideală de relaxare și de ameliorare a stresului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *