Diete si regimuri

Cafeaua de după-amiază ne tulbură într-adevăr somnul?

Publicat: 21 apr. 2021
cafea
Observă efectele cafelei asupra somnului și adaptează consumul la corpul tău.

În timpul zilei, apreciem cafeaua pentru efectele sale interesante, care ne țin în alertă în ciuda oboselii. Dar, noaptea, acțiunea sa stimulatoare ne poate perturba somnul. La ce oră este contraproductiv consumul unui espresso?

Ce bucurie să bei o cana mare de cafea dimineața, când te trezești, pentru a începe ziua in formă! Apoi un espresso în jurul orei 11 pentru a vă lămuri gândurile. Și, desigur, inca puțina cafea după prânz pentru a scăpa de slăbiciunea digestiei. Și, în jurul orei 15:00, un cappuccino mare în timp ce discutați cu un prieten. Și de ce nu o ultimă cafea în jurul orei 18, pentru a aborda seara cu dinamism.

De-a lungul zilelor noastre, există întotdeauna un motiv bun pentru ritualul cafelei. Și doza de cofeină din sângele nostru crește continuu, punându-ne într-o stare durabilă de excitare, care ne poate împiedica adormirea. Nu neapărat, temperează neurologul Dr. Verena Senn, potrivit Femme Actuelle. Acest specialist în somn de la Emma – The Sleep Company susține chiar că ar fi posibil să bem cafea pe tot parcursul zilei fără a ne împiedica neapărat să dormim.

Dar cum funcționează acțiunea stimulatoare a cofeinei? Pe tot parcursul zilei, pe măsură ce organismul cheltuie energie, producția de adenozină crește: această substanță blochează zonele creierului care promovează starea de veghe și le activează pe cele care facilitează somnul. Cofeina acționează pentru a reduce numărul de receptori disponibili pentru adenozină. Acesta este efectul dorit atunci când beți un espresso: să vă simțiți mai vigilenți, mai puțin obosiți, să vă reînnoiți cu dinamism. Întrebarea este cât timp rămâne eficient acest efect interesant. Deoarece, odată culcat, riscul este că ne va împiedica să adormim și / sau să ne perturbe calitatea somnului.

Potrivit dr. Verena Senn, nu există un răspuns unic, consecințele cofeinei variază foarte mult de la organism la organism.

„Efectele și durata lor depind atât de o varietate de factori exogeni, cât și de factori endogeni. În timp ce in unele după-amiezi consumul de cofeină poate duce la somn tulburat noaptea, il altele îl puteti consuma chiar și după cină. Prin urmare, cel mai bine este să te bazezi pe propria ta experiență: observă efectele cafelei asupra somnului și adaptează consumul la corpul tău.





Adauga un comentariu