Diete si regimuri

Cât timp trebuie să ții post pentru a scăpa de kilogramele în plus. Un nou studiu oferă răspunsul

Publicat: 21 iul. 2020
post_negru
Cât timp trebuie să ții post pentru a slabi

Cât timp trebuie să ții post pentru a slabi? Două diete zilnice în condiții de repaus alimentar, cunoscute și sub denumirea de diete cu alimentație limitată de timp, sunt eficiente pentru pierderea în greutate, potrivit unui nou studiu publicat de cercetătorii de la Universitatea din Illinois, Chicago.

Studiul a comparat o dietă de restrictii de 4 ore și o dietă de restrictii de 6 ore, la un grup de control.

„Acesta este primul studiu clinic uman care a comparat efectele a două forme populare de restrictii asupra greutatii corporale și factorii de risc cardiometabolic”, a declarat Krista Varady, profesor de nutriție la Colegiul UIC de Științe ale Sănătății Aplicate.

Participanții din grupul care au tinut o dietă de restrictii de 4 ore au fost rugați să mănânce doar între orele 1 p.m. și 17 p.m. Participanții la o dietă de restrictii de 6 ore au fost rugați să mănânce doar între orele 1 p.m. și 19 p.m.

Cât timp trebuie să ții post pentru a slabi?

În ambele grupuri de studiu, pacienților li s-a permis să mănânce tot ce și-au dorit în timpul perioadei de 4 ore sau 6 ore. În timpul orei de repaus, participanții au fost direcționați să bea doar apă sau băuturi fără calorii. În grupul de control, participanții au fost îndrumați să își mențină greutatea și să nu își schimbe dieta sau nivelul de activitate fizică, potrivit medicalxpress.com.

Participanții au fost urmăriți timp de 10 săptămâni în timp ce li s-a testat greutatea, rezistența la insulină, stresul oxidativ, tensiunea arterială, colesterolul LDL, colesterolul HDL, trigliceridele și markerii inflamatori.

Rezistența la insulină și nivelul de stres oxidativ au fost redus

Studiul, publicat în „Metabolism celular”, a descoperit că participanții la ambele grupuri de post au redus aportul de calorii cu aproximativ 550 de calorii în fiecare zi, pur și simplu prin respectarea programului și au pierdut aproximativ 3% din greutatea lor corporală. Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că rezistența la insulină și nivelul de stres oxidativ au fost reduse în rândul participanților din grupurile de studiu în comparație cu grupul de control. Nu a existat niciun efect asupra tensiunii arteriale, a colesterolului LDL, a colesterolului HDL sau a trigliceridelor.

De asemenea, nu a existat o diferență semnificativă în ceea ce privește pierderea în greutate sau factorii de risc cardiometabolic între grupurile de 4 ore și 6 ore.

„Concluziile acestui studiu sunt promițătoare și consolidează ceea ce am văzut în alte studii – dieta de post reprezintă o opțiune viabilă pentru persoanele care doresc să slăbească, în special pentru persoanele care nu doresc să numere calorii”, a spus Varady.





Adauga un comentariu