Prima pagină » Titlurile zilei » Ce a pățit o femeie care a vrut să returneze o jucărie la un magazin LEGO din Iași întrece orice imaginație! A făcut totul public și a depus reclamație la OPC

Ce a pățit o femeie care a vrut să returneze o jucărie la un magazin LEGO din Iași întrece orice imaginație! A făcut totul public și a depus reclamație la OPC

06 aug. 2025, 02:00, 4 ,
Raluca COSTIN în Titlurile zilei

O femeie care a vrut să returneze o jucărie la magazinul LEGO dintr-un centru comercial din Iași a fost refuzată. Motivul invocat de angajați este unul halucinant. A făcut totul public și a depus reclamație la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) Iași

O femeie din Iași s-a confruntat cu o situație halucinantă în urmă cu câteva zile, care a stârnit reacții din partea celor care au văzut postarea publică pe pagina de Facebook. Clienta povestește că a vrut să returneze o jucărie la magazinul LEGO dintr-un centru comercial din Iași, dar a fost refuzată. A făcut totul public și a depus reclamație la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) Iași.

O femeie din Iași s-a confruntat cu o situație ciudată într-un magazin LEGO

Ramona Georgiana Dascălu povestește ce s-a întâmplat în urmă cu câteva zile.

„M-am confruntat cu această situație duminică (n.r. – 3 august 2025). Am scris și în postarea de pe Facebook acest lucru. În data de 4 august 2025, m-am prezentat în magazinul LEGO, pentru a face retur unui joc care era intact, achiziționat pe 30 iulie 2025, deci se încadra în acele 30 de zile drept de retur. Am fost refuzată pe motiv că s-a schimbat TVA-ul. Luni dimineața am primit un e-mail sec, răspuns la e-mail-ul trimis de mine, cu aceleași lucruri spuse și de către angajații magazinului. Am trimis e-mail către OPC Iași, cu toate dovezile. Aștept răspuns. LEGO a fost cumpărat pe 30 iulie 2025, a fost cadou, și a costat 500 de lei. Cu acceptul persoanei care l-a dăruit, am vrut să fac retur. Produsul are cod client VIP și dovada plății cu cardul, respectiv bonul nu mai este necesar pentru clienții VIP. Pe site-ul firmei au menționat faptul că pentru clienții VIP se poate face retur dacă produsul de schimb are valoarea cel puțin egală cu valoarea produsului schimbat. În cazul meu, sunt toate condițiile îndeplinite, însă cei de la companie se acoperă de acest TVA modificat, de aceea au trimis acest răspuns”, susține clienta din Iași.

Pe de altă parte, o femeie din Iași este nemulțumită că nu i-au fost recunoscute sporurile de noapte în perioada în care a muncit la o fabrică din Bacău.

Bărbat din Iași: „Motivul că TVA-ul este modificat este absurd”

Femeia a postat și pe pagina de Facebook situația sa, iar reacțiile din partea internauților nu au întârziat să apară.

„Dreptul de retur oferit de lege este strict pentru cumpărăturile la distanță. Dacă politica magazinului este să accepte retur, o poate face cu titlul de beneficiu oferit clienților și este vorba de o tehnică de marketing”, susține un participant la conversația de pe Facebook.

O altă femeie spune că

„niciun magazin nu acceptă returul produselor achiziționate înainte de 1 august 2025, motivul fiind modificarea TVA. Nu sunteți singura în această situație. Deci nu se respectă legea”, susține o altă participantă la discuția de pe internet.

O altă femeie, care spune că este angajata unui magazin din mall, susține că: „eu lucrez în mall și procesăm retururile cu TVA-ul de 19 la sută pentru produsele achiziționate până pe data de 30 iulie 2025. Facem factură manuală și rezolvăm orice problemă. Deci nu există așa ceva”, susține femeia din Iași.

„Motivul că TVA-ul este modificat este absurd. Se face retur cu TVA-ul vechi de 19 la sută. Mergeți și depuneți reclamație la OPC”, mai spune un alt ieșean.

Inspectorii OPC vor verifica reclamația clientei din Iași

Pe site-ul companiei și în magazinul fizic LEGO este specificat următorul mesaj:

„Ca urmare a modificării cotei de TVA, începând cu data de 01.08.2025, nu se vor accepta retururi și/sau schimburi pentru achizițiile realizate anterior acestei date. Achizițiile efectuate începând cu 01.08.2025 vor putea fi returnate sau schimbate conform politicii generale de retur și schimb”.

Reporterii BZI s-au deplasat la magazinul LEGO unde femeia a vrut să returneze jucăria. Au găsit doi angajați care le-au spus că pot vorbi cu șefa de magazin, care se numește Andreea, dar care nu era, în acel moment, în magazin.

Reporterii BZI au sunat-o când se aflau în magazin, iar șefa de magazin le-a transmis să trimită o solicitare pe adresa de e-mail. Reprezentanții magazinului LEGO, respectiv compania Brick Depot, au transmis un punct de vedere la solicitarea trimisă de reporterii BZI. Redăm integral răspunsul companiei:

„Vă mulțumim pentru solicitarea transmisă și pentru oportunitatea de a oferi un punct de vedere oficial din partea Brick Depot – Magazine Certificate LEGO România. Am luat la cunoștință situația menționată, întrucât doamna Dascălu Ramona Georgiana ne-a contactat direct, iar echipa noastră i-a transmis deja un răspuns oficial. În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, dreptul de retur în termen de 14 zile este aplicabil exclusiv achizițiilor realizate la distanță (online sau telefonic). În cazul produselor achiziționate din magazinele fizice, legislația nu impune obligația comerciantului de a accepta returul. În cadrul Brick Depot, regula generală este de a accepta returul sau schimbul produselor achiziționate din magazinele fizice, în baza unei politici comerciale proprii. Această politică ce reflectă preocuparea noastră constantă pentru transparență și satisfacția clienților este afișată vizibil în toate locațiile noastre și poate fi consultată și pe site-ul www.brickdepot.ro. Menționăm însă că, începând cu data de 1 august 2025, politica de retur pentru magazinele fizice a fost modificată exclusiv pentru achizițiile efectuate anterior acestei date. Astfel, produsele cumpărate din magazinele fizice înainte de 1 august 2025 nu mai pot fi returnate sau schimbate, ca urmare a modificării cotei de TVA și a dificultăților operaționale privind gestionarea acestor situații. Această excepție a fost și este comunicată în mod clar prin anexe afișate în toate locațiile noastre. Pentru produsele achiziționate după această dată, politica de retur rămâne neschimbată”, au transmis reprezentanții Brick Depot.

Potrivit inspectorilor OJPC Iași, această situație reclamată de clienta din Iași va fi verificată de specialiștii instituției. Inspectorii OPC au aplicat amenzi la mai multe supermarketuri din Iași.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în cazul femeii care a vrut să returneze o jucărie la magazinul LEGO dintr-un centru comercial din Iași, dar care a fost refuzată pe motiv că a crescut TVA-ul.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Cumpărați ON-LINE

    În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, dreptul de retur în termen de 14 zile este aplicabil exclusiv achizițiilor realizate la distanță (online sau telefonic). În cazul produselor achiziționate din magazinele fizice, legislația nu impune obligația comerciantului de a accepta returul…!!!

    URGENT, LEGEA TREBUIE SCHIMBATĂ. DE CE?
    IN OCTOMBRIE AM NUNTĂ, SUNT NAȘ, VINE ALAIUL DE NUNTĂ CU INVITAȚI PE LA MINE. IN LIVING DECÂT AM UN TV HD READY CU DIAGONALA DE 80 CM…MĂ FAC DE CACAO 🥲
    OMG !!!
    SOLUȚIA: O SĂ DAU COMANDĂ ON-LINE DE UN TELEVIZOR DE 200 CM , REZOLUȚIE 8K ULTRA HD…SĂ CRAPE RUDELE DE CIUDĂ CÂND O SĂ VADĂ TV-UL 8K UHD !!!
    CONFORM LEGII, AM 30 DE ZILE DREPTUL SĂ RETURNEZ TV FĂRĂ NICIUN MOTIV( DACĂ E CUMPĂRAT ONLINE,MOMENTAN DIN MAGAZINE FIZICE NU SE DĂ VOIE)…DECI, DUPĂ NUNTĂ ÎI FAC RETUR ȘI RECUPEREZ BANII( E DECÂT 200 MILIOANE UN TV 8K LA DIAGONALA AIA)…🤤
    O SĂ MAI FAC FAZA ASTA LA CRĂCIUN ( ATUNCI VIN IN VIZITĂ LA MINE ȘI NEAMURILE DE LA ȚARĂ)…TRE’ SĂ-I IMPRESIONEZ CU CEVA.
    🥳AM UN AMIC CARE CUMPĂRĂ ULTIMUL MODEL DE IPHONE SAU SAMSUNG( ALEA SCUMPE) ,LE FORJEAZĂ 29 ZILE ȘI LA FINAL LE DĂ RETUR, LA TROTINETE ELECTRICE FACE LA FEL…🤣
    ȘI FEMEILE FAC LA FEL: LA EVENIMENTE COMANDĂ ROCHII SCUMPE, LE POARTĂ O NOAPTE ȘI…DUPĂ AIA, PAC UN RETUR CĂ E PREA „STRÂMTĂ”ȘI FACE CURU’ MARE🍑.
    ȘTIU,ȘTIU…MORAL NU E OK, DAR E LEGAL.

  • daca nu ne plangem pe facebook ce se intampla?
    fix asta ma intereseaza.. ca s-a plans cineva pe facebook

  • OPC va amenda magazinul si atat. Nu ii poate obliga sa va returneze valoarea jocului. Ca sa recuperezi banii, trebuie cautata alta cale, eventual juridica.

  • Tara arde și baba se piaptănă. A primit un cadou și a vrut sa facă retur. Nu-i foarte clar dacă vouă banii înapoi sau doar sa schimbe produsul. Nu mi se oare asa o paguba încât sa dezbatem public.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
06 decembrie 2025
06 decembrie 2025