National

Ce se întâmplă cu vânzările de mașini în Europa. Schimbare neașteptată pe piața auto din România

Publicat: 23 mai 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ce se întâmplă cu vânzările de mașini în Europa. Schimbare neașteptată pe piața auto din România
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 6,5% în primele patru luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023.

Mulți șoferi sunt dornici să afle ce se întâmplă cu vânzările de mașini în Europa. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 12% în aprilie, comparativ cu perioada similară din 2023, în urma îmbunătăţirii cererii pentru vehicule electrice. De asemenea, s-a observat o schimbare neașteptată pe piața auto din România.

Ce se întâmplă cu vânzările de mașini în Europa

Vânzările de maşini pe baterii au crescut cu 14,8% în aprilie, comparativ cu perioada similară din 2023, iar cele de vehicule hibride au urcat cu 33,1%, conform datelor Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Vehiculele electrificate – modele complet electrice, hibride plug-in sau complet hibride – au reprezentat 47,8% din toate înmatriculările de maşini noi în aprilie, o creştere faţă de un nivel de 44,1% anul precedent.

Principalele pieţe europene au raportat creşteri semnificative în aprilie: Spania (23,1%), Germania (19,8%), Franţa (10,9%), Italia (7,7%) şi Marea Britanie (1%), arată datele ACEA. În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 6,5% în primele patru luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 4,48 milioane de unităţi.

Ce trebuie să știe șoferii români despre schimbările de pe piața auto

În aprilie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 34,6%, fiind înmatriculate 13.276 autoturisme, faţă de 9.865 vehicule în perioada similară din 2023. În primele patru luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 0,7%, fiind înmatriculate 46.504 autoturisme, faţă de 46.831 vehicule în perioada similară din 2012.

Cert este că anumite mașini vor dispărea de pe șosele europene, inclusiv din România. Se va interzice comercializarea vehiculelor cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035. Scopul noilor legi ale Uniunii Europene este să încurajeze adoptarea mașinilor electrice și a vehiculelor care folosesc surse de energie mai puțin poluante.

În România a intrat în vigoare o nouă lege pentru șoferi. Mașinile la mâna a doua vor fi radiate automat din circulație, conform unui proiect de lege promovat de Ministerul de Interne (MAI). Pentru a evita asta, șoferii vor avea 9 luni la dispoziție să depună o serie de documente. Conform legii, în momentul în care o persoană cumpără o mașină, este obligat să o înmatriculeze. În momentul în care acest vehicul este revândut, noul proprietar trebuie să treacă vehiculul pe numele său în evidențele autorităților locale.

Decizia severă luată de Parlamentul European este interdicția comercializării vehiculelor noi cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035. Se are în vedere interdicția totală a motoarelor diesel în 2050, când, conform standardului Euro 7, circulația vehiculelor alimentate cu acești combustibili fosili va fi complet interzisă pe drumurile din întreaga Europă, inclusiv în România. Pentru a face acest lucru posibil, UE îndeamnă oamenii să cumpere autovehicule electrice.

Parlamentul European a aprobat recent un set de noi reguli care îi vor afecta în mod direct pe conducătorii auto din întreaga Uniune Europeană. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european.

Adauga un comentariu