Titlurile zilei

Compania E.ON pârjolește buzunarele ieșenilor! Un client i-a prins în flagrant pe angajații care verificau consumul de energie. „Ies 100 de milioane de euro, bani furați” – DOCUMENTE

Publicat: 27 aug. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Compania E.ON pârjolește buzunarele ieșenilor Un client i-a prins în flagrant pe angajații care verificau consumul de energie. Ies 100 de milioane de euro bani furați - DOCUMENTE
Un ieșean care a plătit la timp facturile E.ON susține că a plătit în plus 230 de lei, iar compania trebuie să-i returneze banii. Acesta vrea să depună reclamație la OPC și să dea în judecată furnizorul de energie electrică

Un client al E.ON reclamă de mai mulți ani compania pentru că nu i-a returnat banii pe care s-a angajat să îi plătească. Ieșeanul a descoperit că a plătit în plus, o perioadă de câțiva ani, facturile pentru energia electrică, deși nu mai locuia în casa din Hârlău de o perioadă bună de timp

Constantin Cernescu, din orașul Hârlău, județul Iași, susține că E.ON, actuala Delgaz Grid, trebuie să-i returneze 230 de lei. Bun platnic, clientul spune că a descoperit că a achitat în plus această sumă când a schimbat contorul, în anul 2020.

„Am semnat contractul în anul 2015, pentru furnizarea energiei electrice, la casa din Hârlău. Pentru că plecam în străinătate, unde munceam, stăteam în casă doar câteva zile sau săptămâni într-un an. Nu conta asta, că oricum plăteam facturile, și în avans dacă era cazul, deci nu rămâneam dator la E.ON. În anul 2020 au venit de la o firmă și mi-au schimbat contorul. Când am calculat indexul de la noul contor și am făcut comparație cu cel vechi, a ieșit o diferență de 343 de kilowați pe care i-am plătit în plus. Banii plătiți trebuiau să mi-i returneze cei de la E.ON. Pe 31 octombrie 2020 mi-au trimis o factură cu suma asta pe care trebuie să mi-o returneze, factura fiind cu minus 230 de lei, adică diferența între 3.692 de kilowați, pe noul contor, și 3.888 de kilowați, pe vechiul contor”, susține Constantin Cernescu, reclamantul din Hârlău.

Constantin Cernescu, reclamant: „Nici până azi nu am primit vreun ban de le ei”

Clientul povestește că a luat legătura cu reprezentanții E.ON care i-au spus că au recalculat greșit și o să-i returneze 230 de lei.

„Nu mi-au dat banii și mi-au trimis o nouă factură, de data asta stornată. Au anulat-o și au recalculat, reieșind că trebuie să îmi dea doar 87 de lei. Am sunat la ei, la E.ON, și mi-a spus doamna operator că este o greșeală de calcul și trebuie să îmi plătească 230 de lei. Înainte de a pleca în vacanță am sunat din nou la ei și mi-au trimis factură de 87 de lei, anulată. După aceea au mai trimis o factură cu minus 90 de lei, adică suma asta trebuie să o returneze. Păi dacă mi-ai trimis prima dată factura cu 230 de lei și spui că trebuie să-mi dai banii, de ce nu te ții de promisiune? Nici până azi nu am primit vreun ban de le ei”, mai spune Constantin Cernescu.

Într-o ediție anterioară, „BZI” a prezentat cazul unei ieșence care a descoperit că are de plătit 22 de facturi pentru servicii de care nu a beneficiat. E.ON Energie România, membră a grupului german E.ON, este furnizor de gaze naturale și electricitate, având un portofoliu variat format din circa 3,1 milioane de clienți în România, atât rezidențiali, cât și companii și municipalități.

Ieșeanul nemulțumit susține că va depune reclamație la OPC și vrea să dea compania în judecată

Constantin Cernescu mai spune că vrea să dea în judecată compania. Totodată, va depune reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Iași.

„Mi-au recalculat sume diferite, nici măcar nu știu câți bani trebuie să îmi dea înapoi. Nu e vorba de sumă, ci de principiu. Dacă eu sunt corect, așa trebuie să fie și furnizorul de energie. Depun reclamație la OPC (n.r.- Oficiul pentru Protecția Consumatorilor) și îi dau în judecată. Păi ce fac ei e cămătărie legală. Mă obligi să-ți plătesc fără să consum, dar când trebuie să îmi dai banii înapoi, nu mi-i mai dai. Păi trebuia să mi-i trimită prin Poștă și nu mi-au trimis nimic. Dacă calculezi 20 de euro de la fiecare abonat care plătește în plus, ca mine, ori 5 milioane de abonați, îți ies 100 de milioane de euro, bani furați. Te-ai împrumutat de la mine și îmi spui că îmi tai curentul dacă nu plătesc factura, dar când e de plătit îmi invoci tot felul de motive. Îi dau în judecată numai ca să fie atentă lumea la facturi, la ce plătește, să nu fie păcălită, pentru că mulți plătesc fără să se uite pe factură”, a încheiat Constantin Cernescu.

„BZI” a mai prezentat diverse situații prin care au trecut ieșenii care au reclamat compania E.ON. Mulți dintre aceștia susțineau că sunt ținuți la coadă cu zilele în fața sediului E.ON. Reprezentanții companiei E.ON nu au oferit un punct de vedere până la închiderea ediției în legătură cu situația reclamantului.

Vezi AICI Contractul de furnizare a energie electrice

Vezi AICI act schimbare contor

Vezi AICI convorbiri E.ON

Vezi AICI factura de 97 lei din urmă calculată a treia oară

Vezi AICI factura 14 kw contor nou

Vezi AICI factura de 87 lei calculată a doua oară

Vezi AICI factura de 230 lei

Vezi AICI factura index 4035 kw

Vezi AICI răspuns email, negație calcul integral

Vezi AICI stornare factură 87 lei

Vezi AICI stornare factură 230 lei

Adauga un comentariu