Prima pagină » Local » CTP Iași a repus în funcțiune tramvaiul Pesa 2210! Vagonul a stat defect în depou timp de doi ani, până să fie reparat

CTP Iași a repus în funcțiune tramvaiul Pesa 2210! Vagonul a stat defect în depou timp de doi ani, până să fie reparat

23 mai 2025, 02:00, 1 ,
Petronel Ștefan în Local

Tramvaiul Pesa 2210 a revenit pe traseele transportului public din Iași, după o perioadă de aproape 2 ani, în care a stat defect

Tramvaiul Pesa 2210 a ajuns în Iași în octombrie 2021, fiind al zecelea tramvai din primul contract semnat de primărie. Un astfel de vehicul valorează aproximativ 2 milioane de euro. După o perioadă în care a fost folosit, pe 4 noiembrie 2023, vagonul a fost implicat într-un accident cu un alt tramvai și a fost retras la depou. Acesta nu a mai fost utilizat de atunci, fiind folosite piese de pe el pentru alte vagoane.

Tramvaiul Pesa 2210 a revenit pe traseu

De marți 20 mai 2025, tramvaiul cu numărul 2210 a putut fi din nou văzut, pe traseu, în Iași. La începutul lunii aprilie 2025, în cotidianul BZI a apărut un articol în care a fost prezentat tot ce s-a întâmplat cu acest vagon. De la acel moment, compania s-a sesizat și a început lucrările de reparație. Au fost înlocuite geamurile distruse și a fost revopsit.

Vatmanii nu credeau că este posibil ca acest vehicul să mai fie folosit, mai ales că a rămas fără mai multe piese, fiind întrebuințate în alte locuri.

Vagonul a fost folosit pentru piese

În mod normal, tramvaiul 2210 trebuia să fie reparat în câteva săptămâni, după ce piesele de schimb ar fi ajuns din Polonia, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat. Meseriașii din depou au primit acord să preia piese de pe vagon și să fie folosite la alte modele Pesa pentru reparații. În contractul cu firma Pesa este prevăzută și asistența reprezentanților polonezi la Iași, doar că piesele de schimb trebuiau achiziționate separat. Procesul era unul simplu, iar timpul de așteptare ar fi fost mult mai mic, însă, după dezvăluirile făcute de noi, abia atunci compania a început repararea vehiculului.

În ianuarie a fost un accident similar, în care un tramvai Bozankaya cu numărul 2217 a fost avariat serios. Compania l-a trimis, la sfârșitul lunii februarie, în Turcia pentru reparații, iar în urmă cu o săptămână a ajuns înapoi la Iași, unde a fost pus în funcțiune. Astfel, tot procesul a durat doar 3 luni, și călătorii din Iași pot folosi din nou vehiculul.

Cum a fost reparat?

Având în vedere că, în mai puțin de două luni de la dezvăluirea situației, tramvaiul 2210 a fost reparat, înseamnă că acesta nu avea o problemă foarte gravă. Este inexplicabil faptul de ce compania l-a ținut retras atât de mult timp, având în vedere că sunt necesare cât mai multe mijloace de transport în comun la stradă. În acest moment sunt și alte tramvaie Pesa și Bozankaya care așteaptă reparații.

Reporterii BZI au luat legătura și cu reprezentanții companiei și au cerut mai multe informații despre procesul de reparații în ceea ce privește tramvaiul 2210.

„Ambele vagoane au fost puse în funcțiune și sunt planificate să circule la stradă”, a transmis Carmen Ghercă, purtător de cuvânt CTP Iași.

Tramvaiul Pesa 2210 va putea fi văzut, acum, zilnic, la stradă, fiind reparat complet. Totuși, modul cum s-a procedat în cazul său rămâne extrem de controversat.

Bugetul.ro
Adio, Parcul IOR din București în actuala formă! Primarul Robert Negoiță vrea să transforme locul de recreere din Sectorul 3 într-o oază modernă
redactia.ro
Anunț important pentru pensionari. Câți bani vor mai primi lunar românii după măsurile de austeritate ale guvernului Bolojan. Noul ministru al Muncii a spus totul
Bugetul.ro
Prigoana ANAF bagă spaima în proprietarii de mașini din România. Controalele autorității s-au întețit, iar inspectorii sunt neiertători cu cei care încalcă legea
a1.ro
Neurochirurgul Leon Dănăilă, prima declarație după ce s-a scris că a murit. Cum a apărut știrea falsă despre decesul său
Playtech.ro
Orașul din România în care plouă cel mai puțin pe tot parcursul anului. Este foarte popular
observatornews.ro
"Chiar a fost super uşor". Ce note aşteaptă un elev la Română, la Evaluarea Naţională
Playsport.ro
Mihai Leu, în comă indusă după o operație dificilă. Fostul mare pilot e...
Evz.ro
Ghid complet pentru curățarea covoarelor: Metode, avantaje și sfaturi utile
realitatea.net
Guvernul Bolojan. Accize majorate cu 10%, facturi mai mari la electricitate și gaze. Cu cât s-ar putea scumpi carburanții, țigările și alcoolul
SportpeSurse
Mihai Leu a fost operat și a intrat în comă profundă! Ioan Andone: ”A suferit o hemoragie”. EXCLUSIV
Playtech.ro
Pensionare anticipată în 2025 pentru grupa a II-a de muncă. Ce condiții trebuie îndeplinite
Dailybusiness.ro
Evaluare Națională. Luni, 23 iunie, peste 159.000 de elevi de clasa a VIII-a susțin proba scrisă la limba și literatura română
RomaniaTV
EA este iubita lui Ilie Bolojan. Premierul e divorțat de prima soție și se iubește cu o tinerică. E foarte discret cu viața intimă!
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
S-a decis în Guvern, se aplică OBLIGATORIU de la 1 iulie 2025. Sunt afectaţi aproapte toţi românii
redactia.ro
Răsturnare de situație. Cine va fi până la urmă premierul României. Nicușor Dan va face anunțul azi
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!
Comentarii
  • David Eniceanu

    Reparația tramvaiului Pesa 2210 din Iași a fost o adevărată odyssee! Aproape 2 ani de stat în depou în timp ce călătorii așteptau disperați să poată folosi acest mijloc de transport. Parcă compania CTP Iași a vrut să ne dea o lecție de răbdare și perseverență! Modul în care s-a procedat la reparații este de-a dreptul bizar. În loc să comande piesele de schimb în mod normal de la producătorul polonez, meseriașii din depou au fost lăsați „să fure” din alte tramvaie Pesa aflate și ele în reparații. O adevărată „strategie” după cum obișnuiește să se exprime directorul general Cristian Stoica. Cel mai probabil e că tramvaiul Pesa 2210 a ieșit la drum ca Frankestein-mobile „bandajat” cu piese de la alte tramvaie de același model. Totuși, important este că după atâta așteptare călătorii din Iași pot în sfârșit să se bucure din nou de confortul și siguranța acestui tramvai modern. Poate data viitoare CTP Iași va învăța să lucreze mai eficient și să nu țină vehiculele blocate în depou pentru ani de zile lăsând oamenii fără mijloace de transport. Acum, în loc de Veșnica Pomenire îi putem cânta o doină așa în cinstea „Tramvaiului Întârziat”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`