WoW!

Cu ce scade colesterolul rău din sânge

Publicat: 12 mart. 2020

Prezenţa în exces a colesterolului poate avea urmări fatale: infarct cardiac, atac cerebral, tulburări acute de circulaţie a sângelui în picioare. Toate acestea pot fi, însă, prevenite, adoptând un mod sănătos de viaţă, care ne poate ajuta să scădem nivelul ridicat al colesterolului. Mişcarea de cel puţin 30 de minute pe zi de mers alert, de alergat sau de mers pe bicicletă, este un factor deosebit de important pentru scăderea colesterolului.

La fel sunt şi normalizarea greutăţii corporale (greutatea în kg. se împarte la pătratul înălţimii în metri) şi alimentaţia corectă – compusă din alimente bogate în fibre, sărace în colesterol cu puţine grăsimi săturate. Este interzis consumul alimentelor prăjite, fripte, carnea grasă, mezelurile, lactatele cu conţinut ridicat de grăsimi. De mai multe ori pe zi, se vor consuma fructe, legume şi cereale complete.

Consumaţi alimente bogate în fibre

♣ Fibrele solubile tapisează intestinul cu un soi de gel, reducând absorbţia grăsimilor ingerate. Surse excelente de fibre solubile sunt fulgii de ovăz. Pentru un efect hipocolesterolemiant semnificativ, este recomandat consumul unui bol cu fulgi de ovăz , amestecaţi cu iaurt degresat, în fiecare dimineaţă. Surse bune de fibre solubile sunt şi prunele, fasolea uscată, vinetele şi sparanghelul.

♣ Boabele de muştar, înghiţite cu apă, duc la o scădere a colesterolul rău de aproximativ 7%. Se înghite câte o lingură cu boabe de muştar (se găsesc la Plafar), de 3 ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă. Se pun pe limbă şi se iau ca medicamente, fără a le zdrobi. După aproximativ 3 săptămâni, nivelul colesterolului va reveni la normal, urmând ca după aproximativ 4 luni, şi lipidele din sânge să se normalizeze.

♣ Sucul de portocale proaspăt stors şi consumat la micul dejun acţionează benefic asupra echilibrului lipidic. Mai mult, 3 pahare de suc natural de portocale, consumate regulat, pot duce la o scădere a valorilor colesterolului de 21%. Pentru că lumina zilei distruge vitamina C, sucul va fi băut la maximum 5 minute după preparare.

Sucul de Portocale Scade Colesterolul ”Rau”

♣ Se evită pâinea industrială, întrucât conţine grăsimi, cel mai adesea, sub formă de ulei hidrogenat, pentru un gust mai bun şi o durată mai mare de conservare.

♣ Consumul de 3 ori pe săptămână a peştelui (macrou, ton, somon proaspăt, sardele în conservă), poate fi un substitut ideal pentru carne. Peştele, îndeosebi cel oceanic, conţine acizi graşi Omega 3, recunoscuţi pentru proprietatea lor de a scădea nivelul colesterolului ‘’rău’’.

♣ Capsulele cu ulei de peşte conţin cele mai active forme de acizi graşi Omega 3. Se iau 2 capsule de 1.000 mg. în fiecare zi. ♣ Consumul regulat de ceapă roşie creşte nivelul colesterolului ‘’bun’’, deoarece este bogată în sulf. Pe de altă parte, inquercetina din ceapa roşie este un antioxidant care combate colesterolul ‘’rău’’ (LDL). Totodată, flavonoidele din ceapa roşie (care îi oferă culoarea specifică) sunt benefice pentru sănătate.

♣ Seminţele de in (2 linguri), date prin râşnița de cafea, amestecate cu iaurt şi cu cereale, şi consumate la micul dejun zilnic, duc la scăderea colesterolului cu aproximativ 18%, fiind o sursă bună de Omega 3 şi fibre solubile. Înainte de ȋnghițire, vor fi mestecate foarte bine.

Nici o zi fără grăsimi bune

♣ Uleiul de măsline, utilizat cât mai frecvent, atât la gătit, cât şi la preparatele netrecute prin foc, scade valorile colesterolului ‘’rău’’, crescându-le pe cele ale colesterolului ‘’bun’’. Nivelul colesterolului poate fi scăzut semnificativ, în doar o săptămână, prin consumul a 2 linguri de ulei de măsline zilnic.

♣ Fructele cu coajă tare sunt foarte bogate în grăsimi nesaturate (şi în Omega 3). Un impact semnificativ în scăderea colesterolului o au nucile şi migdalele, care sunt adevărate miracole naturale. Se mănâncă zilnic, un pumn de fructe, pe post de desert (fără a exagera-sunt bogate în calorii).

♣ Dacă nu se poate renunţa la carnea roşie, este indicat să se aleagă vânatul, deoarece este mai puţin gras (carne de cerb, mistreţ sau căprioară). Înainte de a se consuma, se marinează timp de 48 de ore, pentru a se înmuia.

♣ Se vor consuma întotdeauna produse lactate uşoare, precum lapte degresat, brânză de vaci, iaurt fără grăsimi.

Vinul roşu, consumat moderat

Vinul roşu, natural, este bogat în antioxidanţi, benefici pentru inimă. Consumat moderat, acesta creşte nivelul colesterolului ‘’bun’’. Este recomandat 1 pahar (125 ml.) pe zi pentru femei şi 2 pahare pentru bărbaţi. Un căţel de usturoi pe zi Alicina, un compus al sulfului, prezentă în bulbi, responsabilă de mirosul neplăcut al usturoiului, scade semnificativ colesterolul. Se consumă minimum 1 căţel de usturoi în fiecare zi.





Adauga un comentariu