Diete si regimuri

Cum se formează grăsimea subcutanată

Publicat: 04 mart. 2021
femeie abdomen lucrat
Consumul excesiv și dezechilibrat favorizează formarea de grăsime pe abdomen.

Multe femei sunt complexate de formele lor. Acestea sunt adesea rezultatul acumulării de grăsime subcutanată distribuită pe tot corpul. Ce cauzează formarea acestui tip de grăsime? Cum să o elimini?

Grăsime subcutanată: definiție

Grăsimea subcutanată este un strat de grăsime care se acumulează sub epidermă. Perceptibil la palpare, este deosebit de vizibil la persoanele cu o morfologie în formă de pară. La femei, se instalează adesea pe coapse, fese și abdomen. La bărbați, este distribuita pe partea superioară a corpului.

Care sunt diferențele fata de grăsimea viscerală?

Spre deosebire de grăsimea subcutanată distribuită pe tot corpul, grăsimea viscerală se găsește sub mușchii abdominali și plicurile organelor interne. Este dificil de eliminat, deoarece are un sistem dinamic de reînnoire. Prea multă grăsime viscerală dăunează sănătății, deoarece crește riscul bolilor cardiovasculare și cancerului. Deci, cel mai bun mod de a scăpa de ea este să te angajezi într-o activitate fizică regulată (înot, alergare, dans etc.).

Care sunt cauzele formării grasimii subcutanate?

Există multe cauze ale formării grăsimii subcutanate:

Inactivitate;
Un stil de viață sedentar;
Lipsa activității fizice;
Obiceiuri alimentare proaste;
Diabet.

Cum se formează grăsimea abdominală?

Mai mulți factori favorizează apariția grăsimii abdominale:

Un echilibru alimentar prost

Consumul excesiv și dezechilibrat favorizează formarea de grăsime pe abdomen. Astfel, adoptarea unei diete sănătoase este cea mai ușoară soluție pentru remedierea acesteia.

Stresul

Stresul provoacă secreția de cortizol, un hormon care favorizează acumularea de grăsime abdominală. De asemenea, determină o persoană să consume o cantitate semnificativă de alimente bogate în zahar. Acestea cresc riscul de obezitate.

Un dezechilibru hormonal

O femeie cu un nivel scăzut de estrogen și testosteron tinde să acumuleze grăsimi în zona burticii. Un bărbat cu vârsta cuprinsă între 45 și 65 de ani poate experimenta același fenomen în timpul andropauzei.

Un stil de viață prea sedentar

Stilul de viață sedentar este principala cauză a formării grăsimii abdominale. Astfel, practicarea sportului rămâne cea mai bună soluție pentru remedierea acestuia. Principiul este să te antrenezi timp de 30 până la 40 de minute în fiecare zi pentru a promova arderea grăsimilor.

Excesul de grăsime abdominală reprezintă un pericol pentru sănătate?

A avea prea multă grăsime pe abdomen este un lucru rău pentru sănătatea dumneavoastră. Acest lucru poate determina creșterea tensiunii arteriale, exces de trigliceride și niveluri ridicate de zahăr in sânge. Pe termen lung, diferite boli se pot manifesta ca:

Diabet
Boli cardiovasculare
Boală hepatică grasă

În cazuri mai severe, excesul de grăsime abdominală crește riscul de cancer la ficat, sindromul de apnee în somn și ovare polichistice.

Cum să scapi de grăsimea subcutanată?

Există mai multe metode de eliminare a grăsimii subcutanate:

Folosiți o reechilibrare a alimentelor

O reechilibrare a dietei constă în urmarea unui program dietetic menit să elimine grăsimile subcutanate și kilogramele în plus. Pentru aceasta, este esențial să consumați alimente cu valoare energetică scăzută precum lămâie, grapefruit, ridiche, varză etc. De asemenea, este recomandabil să beți apă în mod regulat pentru a elimina toxinele. În cele din urmă, fructele și legumele sunt aliați excelenți pentru a garanta un echilibru nutrițional care stimulează metabolismul și astfel favorizează pierderea de grăsime.

Urmați o dietă

O dietă include două elemente de urmat: un program de slăbire și o dietă sportivă. Supravegheat de un nutriționist sau de un antrenor sportiv, acesta permite practicantului să elimine grăsimea subcutanată urmând un program specific adaptat nevoilor sale.

Practicați regulat o activitate sportivă

Cea mai eficientă soluție pentru eliminarea grăsimii subcutanate este „arderea” ei în timp ce faci sport. Pentru aceasta sunt preferate exercițiile de antrenament cardio și de greutate (înot, alergare, dans etc.). Pentru cele mai bune rezultate, este recomandabil să vă antrenați cel puțin o dată pe zi timp de o jumătate de oră.

Cum să pierzi în mod eficient grăsimea abdominală?

În afară de soluțiile menționate mai sus, alte sfaturi pot elimina în mod eficient grăsimea abdominală:

Faceți cel puțin 10.000 de pași pe zi;
Mergeți regulat în caz de muncă sedentară;
Mănâncă mese mai mici, ascultând în același timp sentimentele tale de foame;
Evitați alimentele procesate și produsele industriale (cartofi prăjiți, pâine albă, băuturi răcoritoare etc.);
Favorizați fructele, legumele și cerealele integrale;
Mănâncă grăsimile potrivite (avocado, ulei de măsline, pește gras etc.);
Bea multă apă;
Dormiti bine (cel puțin 8 ore pe noapte).





Adauga un comentariu