Titlurile zilei

Dezvăluiri incendiare! Mafia instructorilor auto din Iași! Sute de independenți lucrează la negru cu clienții. Se cere intervenția ANAF-ului

Publicat: 07 nov. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Dezvăluiri incendiare Mafia instructorilor auto din Iași Sute de independenți lucrează la negru cu clienții. Se cere intervenția ANAF-ului
Instructorii auto independenți afectează activitatea firmelor plătitoare de taxe și impozite

Patronii școlilor de șoferi sunt disperați din cauza instructorilor care încasează bani la negru. Aceștia spun că înregistrează mașinile personale la firmele care administrează școlile auto și încasează bani nefiscalizați

Pe piața școlilor de șoferi din Iași mocnește un scandal care stă să izbucnească în perioada imediat următoare. Totul a pornit de la instructorii independenți care lucrează sub umbrela unor școli de șoferi. Fenomenul nu este unul nou, dar în ultima perioadă s-au observat scăderi la încasările marilor școli de șoferi care plătesc taxe la bugetul de stat. În acest moment, în județul Iași funcționează 70 de școli de șoferi. Aproximativ 500 de instructori lucrează pentru aceste școli. Din acest total, aproximativ jumătate din instructori sunt considerați independenți de către patronii de școli. În trecut, aceștia puteau activa pe cont propriu, dar legiuitorul a intervenit și a interzis această formă de activitate. Astfel, s-a găsit o portiță, dar care provoacă prejudicii bugetului de stat, evaziunea fiscală fiind mai mult decât evidentă. Oficial, sunt declarați în jur de 30 de instructori, care activează ca persoane fizice autorizate.

„Schema este următoarea. Instructorii care au mașini personale le trec pe școala de șoferi. Plătesc către școală suma de 150 de lei, reprezentând pregătirea teoretică a candidatului, și mai plătesc contribuțiile personale pentru salariul minim pe economie, iar restul este la negru. Banii pe care îi încasează de la cursanți nu sunt fiscalizați. Din 1.500 lei, 1.200 lei înseamnă bani la negru. De aici mai pune carburantul. Aceștia sunt banii pentru un cursant. Se simt scăderi, dar nu din cauza pandemiei, ci din cauza acestor instructori neplătitori de taxe, care iau din clienți. Sunt câteva sute care fac asta”, spun surse din mediul școlilor de șoferi.

Surprinzător până acum, cei de la ANAF nu au reușit să oprească această manevră a instructorilor independenți de a eluda plata taxelor la bugetul de stat!

Ce spune Patronul Auto Iordache despre numărul independenților

Contactat telefonic, Ion Iordache, patronul celebrei școli de șoferi Auto Iordache, a precizat că independenții sunt mai greu de controlat.

„Eu am lucrat mai demult cu independenți. Dar nu îmi convenea cu ce bani veneau. Trebuia să-i controlez la caiete, era multă bătaie de cap. Acești instructori trebuie să fie persoane fizice autorizate, au de plătit anual taxe. Asta-i problema Finanțelor, care trebuie să verifice. Independenții trebuie să declare școlilor de șoferi numărul cursanților, există o centralizare. Sigur mai sunt care mai fac o oră, două în plus și nu le declară”, a spus Ion Iordache.

Șefa de la Auto Marana explică cum intră independenții în firmă

Maria Răzleț, patroana școlii de șoferi Auto Marana, a precizat că independenți pot fi considerați acei instructori care se organizează în grupe de câte patru și înființează o firmă.

„Acești independenți de care spuneți nu sunt chiar independenți. Ei vin cu mașina lor și o vând firmei. În schimb, primesc mai mulți bani la salariu față de instructorul obișnuit angajat în firmă. Dacă eu dau faliment, instructorul pierde mașina. În urmă cu 3 ani m-au închis pentru că trebuia să am sediu și alte condiții. Se schimbase legea. După, am deschis firma și acum am 8 instructori. Poate că sunt care fac evaziune fiscală, dar la mine la firmă nu se întâmplă așa ceva. Sunt justificate toate orele”, a precizat instructorul auto.

În 2019, promovabilitatea candidaților a fost mult mai slabă față de anul precedent

În ceea ce privește reușita școlilor de șoferi, conform datelor oficiale, în 2019, la nivelul județul Iași a fost înregistrat un procent de promovabilitate a candidaților de 28,81 la sută, față de 31,7 la sută în 2018. Aici intră și candidații care au susținut examenul de mai multe ori. Anul trecut, pentru prima dată au ajuns la traseu 16.522 candidați, din care au promovat 3.024, adică 18,3 procente. Una dintre școlile cu cei mai mulți cursanți este Autonăstase, patronată de Marius Năstase. În 2019, din 1.358 de candidați, doar 201 au luat permisul din prima încercare. Astfel, procentul de promovabilitate este de doar 14,8 la sută.

La celălalt pol al promovabilității apare școala Sigur la Volan, dedicată în mare parte candidaților care vor să devină profesioniști. Anul trecut, din 445 de aspiranți examinați, 146 au trecut, procentul de reușită fiind de 32.81 la sută. La coada clasamentului au fost identificate mai multe firme, dar și persoane fizice autorizate. Spre exemplu Tara T.V. a trecut în portofoliu reușita doar a doi candidați, dintr-un total de 57. De la PFA Radu Gheorghe Dan rezultă că, din 54 de candidați, doar 9 au promovat.

Adauga un comentariu