Titlurile zilei

Dezvăluiri incendiare! Mafia instructorilor auto din Iași! Sute de independenți lucrează la negru cu clienții. Se cere intervenția ANAF-ului

Publicat: 07 nov. 2020
Patronii școlilor de șoferi acuză numărul mare al instructorilor independenți care încasează de la cursanți bani la negru. Aceștia cer ca ANAF să intervină pentru a reglementa piața din Iași
Instructorii auto independenți afectează activitatea firmelor plătitoare de taxe și impozite

Patronii școlilor de șoferi sunt disperați din cauza instructorilor care încasează bani la negru. Aceștia spun că înregistrează mașinile personale la firmele care administrează școlile auto și încasează bani nefiscalizați

Pe piața școlilor de șoferi din Iași mocnește un scandal care stă să izbucnească în perioada imediat următoare. Totul a pornit de la instructorii independenți care lucrează sub umbrela unor școli de șoferi. Fenomenul nu este unul nou, dar în ultima perioadă s-au observat scăderi la încasările marilor școli de șoferi care plătesc taxe la bugetul de stat. În acest moment, în județul Iași funcționează 70 de școli de șoferi. Aproximativ 500 de instructori lucrează pentru aceste școli. Din acest total, aproximativ jumătate din instructori sunt considerați independenți de către patronii de școli. În trecut, aceștia puteau activa pe cont propriu, dar legiuitorul a intervenit și a interzis această formă de activitate. Astfel, s-a găsit o portiță, dar care provoacă prejudicii bugetului de stat, evaziunea fiscală fiind mai mult decât evidentă. Oficial, sunt declarați în jur de 30 de instructori, care activează ca persoane fizice autorizate.

„Schema este următoarea. Instructorii care au mașini personale le trec pe școala de șoferi. Plătesc către școală suma de 150 de lei, reprezentând pregătirea teoretică a candidatului, și mai plătesc contribuțiile personale pentru salariul minim pe economie, iar restul este la negru. Banii pe care îi încasează de la cursanți nu sunt fiscalizați. Din 1.500 lei, 1.200 lei înseamnă bani la negru. De aici mai pune carburantul. Aceștia sunt banii pentru un cursant. Se simt scăderi, dar nu din cauza pandemiei, ci din cauza acestor instructori neplătitori de taxe, care iau din clienți. Sunt câteva sute care fac asta”, spun surse din mediul școlilor de șoferi.

Surprinzător până acum, cei de la ANAF nu au reușit să oprească această manevră a instructorilor independenți de a eluda plata taxelor la bugetul de stat!

Ce spune Patronul Auto Iordache despre numărul independenților

Contactat telefonic, Ion Iordache, patronul celebrei școli de șoferi Auto Iordache, a precizat că independenții sunt mai greu de controlat.

„Eu am lucrat mai demult cu independenți. Dar nu îmi convenea cu ce bani veneau. Trebuia să-i controlez la caiete, era multă bătaie de cap. Acești instructori trebuie să fie persoane fizice autorizate, au de plătit anual taxe. Asta-i problema Finanțelor, care trebuie să verifice. Independenții trebuie să declare școlilor de șoferi numărul cursanților, există o centralizare. Sigur mai sunt care mai fac o oră, două în plus și nu le declară”, a spus Ion Iordache.

Șefa de la Auto Marana explică cum intră independenții în firmă

Maria Răzleț, patroana școlii de șoferi Auto Marana, a precizat că independenți pot fi considerați acei instructori care se organizează în grupe de câte patru și înființează o firmă.

„Acești independenți de care spuneți nu sunt chiar independenți. Ei vin cu mașina lor și o vând firmei. În schimb, primesc mai mulți bani la salariu față de instructorul obișnuit angajat în firmă. Dacă eu dau faliment, instructorul pierde mașina. În urmă cu 3 ani m-au închis pentru că trebuia să am sediu și alte condiții. Se schimbase legea. După, am deschis firma și acum am 8 instructori. Poate că sunt care fac evaziune fiscală, dar la mine la firmă nu se întâmplă așa ceva. Sunt justificate toate orele”, a precizat instructorul auto.

În 2019, promovabilitatea candidaților a fost mult mai slabă față de anul precedent

În ceea ce privește reușita școlilor de șoferi, conform datelor oficiale, în 2019, la nivelul județul Iași a fost înregistrat un procent de promovabilitate a candidaților de 28,81 la sută, față de 31,7 la sută în 2018. Aici intră și candidații care au susținut examenul de mai multe ori. Anul trecut, pentru prima dată au ajuns la traseu 16.522 candidați, din care au promovat 3.024, adică 18,3 procente. Una dintre școlile cu cei mai mulți cursanți este Autonăstase, patronată de Marius Năstase. În 2019, din 1.358 de candidați, doar 201 au luat permisul din prima încercare. Astfel, procentul de promovabilitate este de doar 14,8 la sută.

La celălalt pol al promovabilității apare școala Sigur la Volan, dedicată în mare parte candidaților care vor să devină profesioniști. Anul trecut, din 445 de aspiranți examinați, 146 au trecut, procentul de reușită fiind de 32.81 la sută. La coada clasamentului au fost identificate mai multe firme, dar și persoane fizice autorizate. Spre exemplu Tara T.V. a trecut în portofoliu reușita doar a doi candidați, dintr-un total de 57. De la PFA Radu Gheorghe Dan rezultă că, din 54 de candidați, doar 9 au promovat.





Comentarii
  • Excrocilor, doua trei ore? Nu spuneti ca repeta scola si nu declarati mimic! Sa va due rusine. Daca promoveaza 18% , diferenta 82%, fac ore suplimentare. Ce spunem despre cei care dau examen de mai multe ori? Deci, voi , declarati cu mult mai putin de 50%. De termina si cu golania asta.

  • Subsemnatu FLOREA DANIEL BOGDAN NOTAR PUBLIC va astept la mine la birou sa va infiintez asa societati bune di conbinatii pentru evaziune
    DECAT eu FLOREA BOGDAN DANIEL
    #NOTARFLOREABOGDAN nu am dat di multi ani #IMPOZIT MILIARDI si #REZIST #EVAZIUNEFISCALA
    Inpozitu îi pentru fraiiri
    La munca fraiilor ….

  • Toti fac ore suplimentare la ,,negru”.
    Incusiv sefii scolilor sau angajatii lor.
    NU I CONTROLEAZA NIMENI LA STRADA,SUNT PRIETENI CU POLITISTII .
    In plus,cei 15%promovati in Iasi,si au cumparat permisele,instructorii fiind intermediarii mitei intre candidati si examinatori.
    Examenul este defectuos,lipsit de transparenta .Afacerea este milioane de euro si nu o va rezolva niciodata ANAF ul .
    Banii merg sus,pana la Guvern care intretine aceasta mizerie la nivel national.

  • Toată dacia de blocată. Toti se fac instructori. Au niste fetze speriate……. la elevi ce pretentii sa mai ai ? Trebuiesc controale amanuntite….

  • Eu am venit din boston de mult timp. Am gasit un fraier din oras, i-am dat ce nu vazuse si iaca, sunt ieseanca.
    De cativa ani ma tot chinui sa iau si eu permis, dar degeaba. Degeaba ma uit la filme cu batai. Degeaba hranesc boracul cu planete si vaccinuri. Permisul tot nu il iau.
    Asa ca va intreb. Daca sunt ieseanca, pot lua permisul din boston ? Poate gasesc acolo si o baterie de ceas, ca nu mi-a adus sotul din States.

  • Vaiiii, baaa scolile de soferi, dar unde ma e POLUGONUL AUTO???
    Ar trebui inchise toate scolile panavse face polugon auto AUTORIZAT!!!
    DOMNILOR POLITISTI asa tre sa arate un poligon auto???? De ce nunsevaplica legea???
    Polugon auto pentru categoria B nici nu exista, elevii habar nu au de asa ceva!
    Poligon auto pentru PROFESIONISTI bataie de joc, asa tre sa arate un poligon DOMNILOR MILITIENI!!!!
    DE ce sustineti mita si comunismul!???
    Faceti poze sa vedeti in ce hal sunt si UNDE SUNT!
    Dar e tara unde SEFII POLITIEI, ZIC merge si asa!!!
    Incepatorii in poligon ar trebui sa stea, nu in trafic in Dacia!

  • Articol comandat de unul dintre „patronii” unei „școli vechi”, care nu mai are clienți, din cauza prețurilor uriașe și a lipsei de profesionalism! Și ce s-a gândit el, să elimine concurența într-un mod infect, mire abil, caracteristic, de fapt! Rușine!

  • Normal ca se plang, nu au elevi ca instructorii is depasiti, is bosorogi, betivani! Scolile vechi numai comunism au in cap. Ar trebui desfiintati astia cu scoli de soferi de pe timpul comunismului. Masini vechi, mizerie insalubra la ore, in masini PUTEEE a mosnegi so jeg. Sibau preturi de lux!
    Comunistii

  • Mâncătorie din interior! Se vede de la o poștă! Ha, ha! Nu mai merge treaba la unu’ cu bănuți și a plătit articolul la bzi, că doar aici merge cu plată! Haaa! Cine a mai auzit?! Cică patronii sunt disperați!! Nu mai curge mălaiul….? 😁 😁

  • Am facut scoala la o panarama de scoala auto, Auto Training Expert, cu un instructor care m-a scurs de bani degeaba, ca am picat de 3 ori. Pana la urma i-am dat instructorului 500 de euro si am trecut fara probleme: traseu scurt, fara parcari, politistul extrem de dragut etc. Deci, cam asta este reteta! Politistii sunt pe mana cu instructorii, dai spaga treci, nu dai spaga mai stai!

  • Kali, tu nu te-ai interesat inainte? Sunt cateva scoli bune in oras, dar asta nu e printre ele. Vrei sa inveti soferie te duci la Viovas, Tody, Auto Popa, si nici la astea nu sunt toti instructorii buni.

  • Bai Maria Razlet las-o moarta ca faci evaziune de-ti iese pe nas. Asa zic si sotii Corovitchi, ca ei is corecti si nu fac evaziune. 😂🤣😂 Ar trebui luati si intrebati toti cei care au platit sute de ore suplimentare si nu au primit bon fiscal sau chitanta, sa le zica numele la toti.

  • Bzi.ro – Băi „linge blide! Aici are Romania de pierdut și noi nu ne-am dat seama…. Slavă Domnului că niște patroni de școli comuniste au găsit buba.
    Deveniți competenți, putrezilor! Elevii aleg singuri, nimeni nu-i ia cu japca. Mai faceți și voi un update la 2020 și o să vă câștigați piata, dar nu dați vina pe „independenți” daca ei sunt competenti! Competenta este ceva bun. Comunismul nu suporta asta.

  • Stefan….. Scoli bune, Tody, ala care era cercetat ca lua bani de la elevi si le zicea ca rezolva el traseul??? Ala xare si a inchis scoala xa avea sute de milioane datorii, nu a platit la instructori pensia si sanatatea!
    Asemenea specimene nu ar trebui sa mai fie in piata, dar Anaf doarme, diicot doarme.
    Tot e trecut pe sotie, si el e in continuare patron. S a bagat si in polutica, xa de asa mai scapa de niste datorii la stat!
    Cine e nebun sa se duca la el???.

  • Vrem poligon auto… Nu putem ca din prima zi sa iesim la traseu! Nu stim care is padalele la masina. Habar nu avem ce e cu maneta aia care se chiama schimbator!
    Trebuie 10 ore de polugon si dupa sa iesim in oras! Asa nu mai blocam traseele.
    Poligon nu exista in Iasi, va dati seama! Rusine domnule comisar POLITIA RUTIERA!!!
    Rusine examinatorilor,…….
    Aloooo…. RAR se aude, de ce dati autorizatii

  • Problema poate fi rezolvata usor. DNA-ul si ANAF-ul ii cheama pe cei care si-au luat permisul dupa mai multe incercari si-i intreaba cate ore suplimentare au platit fara sa li se dea bon, dupa care ii cheama pe instructori si uite asa se gasesc evazionistii din scolile de soferi. Nu mai zic de ce invata in orele alea suplimentare platite cu 100 de lei ora, cand instructorii isi rezolva problemele personale prin oras si vorbesc la telefon continuu.

  • Eu am condus la Automobilistul, la domnul Scoban. Am luat din prima sala cu 26 si la traseu doar 7 puncte penalizare cu politist Ouatu

  • Evaziune se face și este foarte greu de controlat. De ce?
    Pentru că cel care dorește să obtina carnetul nu vrea să îl supere pe instructor, deci totul tine de calitatea umană a instructorului.
    Nu am luat traseul de prima data, dar am luat câteva ore in plus și am luat traseul din a doua încercare.
    Totul tine și de îndemânarea cursantului, dar și de noroc, la examen.
    Iar aia cu 500 euro șpagă ar trebui puși să mature toate străzile din Iași, la cat de prosti sunt!
    Calculați și singuri cate ore de condus pot achiziționa cu 500 euro și dacă ești atât de prost sa nu iei carnetul cu echivalentul atâtor ore de condus, chiar că nu ai ce cauta la volan! Ești pericol public și locul tau nu este la volan!

  • Poligon era candva la Iasi se faceau primele ore in poligon este absolut necesar, MERSUL PRINTRE JALOANE, RAMPA , PARCARE LATERALA . PARCA CAT COSTA UN TEREN PENTRU POLIGON ? mai nimic , UN TEREN de 200 m si atat, nu au scolile bani sa plateasca o chirie de nimic ? de acest teren s-ar folosi toate scolile si chiria ar fi derizorie

  • Domnilor comisari din POLITIA RUTIERA unde sunt poligoanele agreate de RAR???
    Bataie de joc la adresa cursantilor si aveti pretentii SA SE RESPECTE LEGEA, Dar voi o respectati,,,,, asa tre sa arate un poligon auto???
    POLITIA RUTIERA toti sunteti partasi la astfel de golanii si nu faceti nimic. Asteptati pensia si in rest va doare la tenisi de elevi,,,
    De ce nu dati data maxima de 1 an ca scolite de soferi sa aiba poligon autorizat nu on incinta a nu stiu ce fabrici, depozit etc.
    POLITIA RUTIERA nu v ati saturat si voi ca elevii sa va urasca. E vina voastra
    In Poligon Auto elevul trebuie sa se suie in masina prima oara!!, acolo i vata unde e semnalizare, volanu, schimbatorul, pedalele.
    Dupa sa iasa in oras!
    Elevul din prima zi, e pus in trafic, CUM NAIBA SA NU AVRM TRAFIC BLOCAT, AGLOMERATIE si viteza de 20 km h,???
    POLITIA RUTIERA….. VA PLACE????
    Mai sunt profesionisti acolo sau toti cu relatii si pile???
    Alooooo tineretu

  • Toti instructorii sunt evazionisti, nici unul nu-ti da bon la orele suplimentare. Sunt cativa care chiar nu au ce sa te invete ca habar n-au ei sa conduca.

  • Trebuie modificate prevederile legale,astfel,atunci cand candidatul sustine proba traseu a2a,a3a,…a n,a,oara sa prezinte politistului examinator si chitanta si bonul fiscal pentru cele 6 ore minim efectuate suplimentar.
    Acum se cere doar o adeverinta prin care scoala atesta ca aceste ore au fost efectuate.Aceste documente trebuie inregistrate si de DRPCIV,eventual verificate prin sondaj de ANAF

  • Ar trebui verificati si politistii examinatori, ca toti sunt niste spagari ordinari. Nu le dai dreptul, nu-ti trec candidatii. Cica unii dintre ei fac depuneri de cash pe la tot felul de institutii bancare necunoscute, chiar si pe la Tg. Frumos, Pascani, Harlau. Daca sunt verificati cum trebuie ajung sigur la puscarie pentru luare de mita, iar instructorii care le dau banii pot fi arestati pentru dare de mita. Si asa s-ar face o oarecare curatenie in domeniu.

  • „Marele” instructor Cisman Virgiliu Adrian, plătești școală de soferi 2200 lei, ore suplimentare 150 lei/sedinta, pentru a rage, sa facă life pe Facebook și sa își facă reclama. Este praf INSTRUCTOR ! Nu vezi o chitanță. 😨Profita de oameni și sunt umiliți pe banii lor!

  • La anaf e covid! Mai mult de jumatate din angajati au virus: cap de lista e COZMEI de la juridic, futo-n gat s-o fut de proasta! Oprea si Arnautu Nadia completeaza lista!!! Mai este si Naum Doina, femeia barbat din finantele iesene

Adauga un comentariu