„Efect crunch”: trucul de slabit fără efort, potrivit unui nou studiu

02 iun. 2021, 20:34
BZI.ro, în Sanatate

Ascultând mestecatul poate reduce semnificativ cantitatea de alimente pe care o consumăm în fiecare zi, potrivit unui studiu american. Un concept numit „efect crunch”.

Această tehnică, numită „efectul crunch„, a fost dovedită printr-un studiu științific din 2016. Cercetătorii de la Universitatea Brigham Young și Universitatea de Stat din Colorado, din Statele Unite, au efectuat trei experimente diferite pentru a demonstra importanța semnalelor alimentare auditive in consumul de mâncare.

În special, le-au cerut voluntarilor să mănânce covrigi în timp ce ascultă muzică la căști, în timp ce un alt grup a trebuit să ii guste fără un fundal de sunet. Ca rezultat, „cei expuși la un sunet suficient de puternic pentru a masca sunetul de mestecat au mâncat mai mult decât participanții expuși la un volum foarte mic”, au scris oamenii de știință.

Concret, grupul cu căștile pe urechi a consumat în medie 4 covrigi, față de 2,75 la ceilalți participanți. „Diferența s-ar putea să nu pară prea mare, dar se adaugă peste o săptămână, o lună sau un an””, a declarat Ryan Elder, unul dintre autorii studiului. „Sunetul este de obicei semnificația uitată când vine vorba de mâncare. Cu toate acestea, concentrarea mai mare pe sunetul alimentelor înseamnă a mânca mai puțin.”

Celelalte beneficii

Cu alte cuvinte, a fi conștienți de zgomotul pe care îl facem în timp ce mestecăm ne ajută să înțelegem mai bine cantitatea de alimente pe care o consumăm. Acest lucru se potrivește cu principiul mai general al atenției: acordarea atenției momentului prezent, senzațiilor noastre corporale, precum și emoțiilor noastre, fără judecăți pozitive sau negative despre ele.

Mănâncând cu atenție, atenție la sunetul mestecatului, dar și mai general la aromele mâncării, plăcerea pe care ne-o poate oferi are multe avantaje. Acest lucru ne determina să mâncam mai încet, să mestecam mai bine – și, prin urmare, să digeram mai bine -, dar și să ne reconectam cu senzația de satietate. Prin urmare, există un risc mai mic de a continua să mâncăm atunci când nu mai suntem cu adevărat flămânzi.

Bucuria momentului, atunci când mănânci, este, de asemenea, o modalitate de a renunța la sentimentul de vinovăție asociat uneori cu mâncarea, de a lua mai multă plăcere în a mânca și de a controla mai bine orice impulsurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *