Prima pagină » Titlurile zilei » Eșec în valoare de 2,5 milioane de euro! Aparatele de validare de la CTP Iași tot nu funcționează. Compania se laudă cu digitalizarea, însă realitatea este alta

Eșec în valoare de 2,5 milioane de euro! Aparatele de validare de la CTP Iași tot nu funcționează. Compania se laudă cu digitalizarea, însă realitatea este alta

31 mai 2025, 02:00,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Digitalizarea transportului public de la CTP Iași a costat 2,5 milioane de euro, însă aparatele de validare continuă să aibă defecțiuni zilnice

CTP Iași a anunțat că, de la 1 septembrie 2025, biletele pe hârtie vor deveni istorie, însă nici acum nu s-au rezolvat problemele la aparatele de validare. De aproape jumătate de an au fost date în folosință și aparatele de validat portocalii în mijloacele de transport în comun. De atunci, a fost un întreg haos, deoarece, de multe ori, acestea nu funcționează. În ciuda numeroaselor sesizări, compania tot nu reușește să rezolve problema.

2,5 milioane de euro pentru digitalizarea CTP Iași

Digitalizarea propusă de Primăria Iași și CTP Iași a început în urmă cu 3 ani. Atunci, primăria a investit 12.645.900 de lei, cu TVA, echivalentul a 2,5 milioane de euro pentru implementarea sistemului de E-ticketing. Firma care se ocupă de acest lucru este Radcom, societatea controlată de omul de afaceri Nicolae Badea.

Din păcate, digitalizarea transportului public din Iași este un proces extrem de anevoios. De anul trecut, au început să fie eliberate cardurile personalizate de transport. Oamenii au fost reticenți la această schimbare, în special din cauza procesului de obținere a acestui card, care durează până la 5 zile lucrătoare. Una dintre cele mai nemulțumitoare schimbări a fost faptul că, indiferent dacă este abonament sau bilet cu o călătorie, oamenii trebuie să valideze de fiecare dată cardul, când urcă în mijlocul de transport. De multe ori, tramvaiele și autobuzele sunt pline până la refuz, fiind extrem de dificil să validezi cardul.

Aparatele de validare nu funcționează

În zile diferite și la ore diferite, am fost prin mijloacele de transport ale companiei și am constatat că șansele să găsești un aparat de validat care nu funcționează sunt destul de mari. De asemenea, și cele albastre, care eliberează chitanță, sunt deconectate sau nu au acces la internet. Situația este vizibilă. La multe dintre postările celor de la CTP Iași, pe Facebook, oamenii le atrag atenția în comentarii, privind aceste probleme. Totuși, pare că nimic nu se rezolvă, deși sesizări se fac. De multe ori, vina cade pe vatman, fiind reprezentantul companiei „cel mai la îndemână” pentru călători. Totuși, de verificarea aparatelor se ocupă anumite persoane din depou. Compania vrea să mai cumpere, anul acesta, încă 200 de aparate de validare, la câte 1.500 de euro bucata, o nouă cheltuială de 300.000 de euro.

„La unele vagoane trebuie să resetăm sistemul de fiecare dată când ajungem la capăt de linie, însă acest lucru nu rezolvă problemele. După, pe traseu, te trezești că iar nu merg aparatele și vin călătorii să ne bată în geam, de parcă ar fi vina noastră. Noi trebuie să conducem vagonul în siguranță, să ducem oamenii la destinație, nu să verificăm aparatele de bilete. Există revizori tehnici care fac lucrurile acestea. Înainte ca tramvaiul să plece dimineața, este verificat. Ei își dau semnătura că este perfect funcțional”, povestește un vatman de la CPT Iași.

Vatmanul a refuzat să își dezvăluie identitatea, deoarece se teme că va avea probleme la locul de muncă. Au fost cazuri când vatmanii care au vorbit au fost sancționați cu reduceri salariale.

Probleme la tramvaiele noi

Un alt lucru îngrijorător este starea tehnică a tramvaielor Pesa și Bozankaya, care circulă de doar câțiva ani pe străzile din Iași. Vatmanii au transmis de multe ori că vagoanele sunt afectate de infrastructura existentă, iar acest lucru este sesizabil. Multe dintre ele sunt mai zgomotoase decât unele modele vechi de 60 de ani. Constant sunt retrase câte 7-8 tramvaie noi de pe traseu, din cauza anumitor defecțiuni sau din cauza accidentelor. Totuși, procesul de reparații ridică semne de întrebare, mai ales după cazul vagonului 2210 care a stat peste un an în depou, până a fost din nou pus în funcțiune.

Verificarea ridică semne de întrebare

Compania transmite că tramvaiele și autobuzele sunt verificate constant, însă zilnic sunt vagoane care ajung să fie tractate spre depou. Totodată, această verificare trebuie să fie mult mai riguroasă, iar vehiculul să fie scos pe traseu doar când funcționează în condiții optime.

„Referitor la aparatele de validare din mijloacele de transport în comun: acestea sunt verificate constant, inclusiv înainte de ieșirea vehiculelor pe traseu. Cu toate acestea, pot apărea situații neprevăzute în timpul cursei – probleme de conexiune sau defecțiuni punctuale. În astfel de cazuri, echipele noastre sunt anunțate imediat pentru intervenție. Colaborăm în permanență cu firma care asigură mentenanța acestor echipamente, pentru ca remedierea să fie cât mai rapidă. Ce pot face călătorii când întâmpină astfel de probleme: le recomandăm să ne contacteze telefonic, gratuit, prin intermediul liniei TELVERDE, disponibilă pentru sesizări și sugestii. Toate mesajele sunt înregistrate și direcționate către compartimentele responsabile pentru intervenție promptă”, a transmis Carmen Ghercă, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.

S-au cheltuit 2,5 milioane de euro pentru digitalizarea de la CTP Iași, însă efectele nu au fost cele dorite.

Bugetul.ro
Bulgaria, umilință supremă pentru România! Țara noastră a fost exclusă definitiv din programul Visa Waiver, însă vecinii din sud vor avea acces neîngrădit peste Ocean
redactia.ro
Răsturnare de situație. Cine va fi până la urmă premierul României. Nicușor Dan va face anunțul azi
Bugetul.ro
Adio, Parcul IOR din București în actuala formă! Primarul Robert Negoiță vrea să transforme locul de recreere din Sectorul 3 într-o oază modernă
a1.ro
Rezultate BAC 2025. Află primul ce note s-au luat anul acesta. Model de cerere pentru vizualizarea lucrării sau pentru contestație
Playtech.ro
Ţara din Europa cu cei mai mulţi kilometri de autostradă. Nu este Germania, aşa cum cred mulţi
observatornews.ro
Noi probleme la Salina Praid. Poluarea, la un pas să ajungă la unguri
Playsport.ro
Mergi curat cu mașina, altfel iei chiar și 3.300 de lei amendă. Românii ignoră un detaliu simplu, dar Codul Rutier e clar
Evz.ro
Proprietarii de animale, vizați de noi reguli la nivel european
realitatea.net
Românii au găsit o nouă metodă de a păcăli aparatele de reciclare. Reușesc să obțină o grămadă de bani cu un singur pahar de plastic
SportpeSurse
EXCLUSIV Imagini devastatoare cu casa părintească a lui Ion Țiriac din Brașov. Locuința a ajuns o dărăpănătură în care colcăie șobolanii. Primarul orașului face declarații tulburătoare despre miliardar: ““Nu l-a interesat niciodată”
Playtech.ro
Bibeloul vechi din casele românilor care valorează acum sute de lei. Bunicii încă îl păstrează cu grijă
Dailybusiness.ro
Tanczos Barna: România nu-și poate permite să piardă încrederea recâștigată
RomaniaTV
Dispar economiile de pe card, de la saltea şi chiar din depozite. Anunţul îngrijorător făcut de BNR vineri
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
EDU.RO REZULTATE BAC 2025. Află cu un singur click notele la Bacalaureat. Când se depun contestaţiile
redactia.ro
Scandal între Nicușor Dan și Ilie Bolojan. De ce nu se înțeleg cei doi și soluția extremă la care se gândește președintele României
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!
Comentarii
  • Carmen Ghercă?🤔
    ..nepotismul e la el acasă!!
    …nu cumva e nevestica le Ghercă, fostul sef ctp actul ” șefuț” tot la ctp ?!!

  • Contribuabil revoltat

    Să vină conducerea primăriei cu Chirica, Juravle și Necula ( care la 1 Mai înfulecau micii la Ciric cu conducerea CTP și ascultau taraful unității chiuind de se auzea la Aroneanu ) să pună cruce capodoperei care a dus la o pagubă uriașă de 2,5 mil euro !!! Madam Necula preoteasa care toată ziua se laudă cu realizările altora,să aducă aghiazmă de la popa Necula de la Buna Vestire să stropească aparatele de deochi poate or fi deocheate, să dea cu tămâie să alunge dracii care țin aparatele blocate și bănișorii contribuabilor aruncați pe Bahlui. Hai coana preoteasă ai curaj ca tupeul nu-ți lipsește ( dă înainte cu tupeu și-ai să vezi ca nu e greu ….)

    • Vine, vine , primăvară …

      Care Necula?Dubla doctorandă, deci dublà plagiatoare?Hai să fim seriosi dacă cineva baga-n seamă marioneta asta.I-ati cucoană băbătiile și du-le-n strană la bărbata-tu lasă gargara asta ieftină de prostit lumea.

      • Poliția Locală

        Se va discuta în regim urgent în coaliția de la Iași ca regimentul să dea onorul doamnei viceprimar.Misu Chirica va face o solicitare la Poliția Locală ca dimineața să o întâmpine pe doamna Necula poliția călare cu cei patru cai și un pluton de polițiști locali să dea onorul la viceprimareasă! Asta ca să nu mai stea bosumflata să pufnească pe nări ca ea nu e mai proasta-n ca Lucica de la prefectură care primește onor militar.
        Pentru onor înainte PREZENTAȚI ARMMMM …. vine viceprimareasă prezbiteră !

  • Marius Bodea

    CTP Iași a reușit performanța de a transforma un buget de 2,5 milioane de euro într-un eșec monumental. În timp ce compania se laudă cu digitalizarea, realitatea din teren este una de haos continuu. Aparatele de validare achiziționate cu bani grei continuă să fie nefuncționale, transformând călătoria în mijloacele de transport în comun într-un joc de noroc: vei găsi un aparat care funcționează sau nu? Este de-a dreptul comic să auzi că din toamnă biletele pe hârtie vor deveni istorie când nici acum, după atâtea articole, sesizări și promisiuni, nu s-a reușit să se rezolve problemele. De aproape jumătate de an aparatele portocalii de validare sunt mai degrabă de decor decât funcționale. În ciuda investițiilor masive, CTP Iași pare să fie într-o continuă stare de negare și incompetență. Și cu ce soluție vine compania? Să mai cumpere 200 de aparate noi, la un cost suplimentar de 300.000 de euro. Bravo! Poate de data asta vor reuși să găsească aparate care să funcționeze mai mult de cinci minute. Între timp vatmanii sunt lăsați să se descurce cu furia călătorilor în timp ce revizorii tehnici par să fie mai interesați de semnătura de pe hârtie decât de funcționalitatea echipamentelor. Dar să nu uităm de tramvaiele noi, care, deși moderne, sunt mai zgomotoase decât modelele vechi de 60 de ani și au defecțiuni atât de frecvente încât ar putea concura cu un concurs de fiabilitate. Este incredibil cum un vagon poate sta peste un an în depou fără să fie reparat în timp ce compania se laudă cu verificări riguroase. Carmen Ghercă, purtătorul de cuvânt al CTP Iași, ne asigură că aparatele sunt verificate constant și că există o linie TELVERDE pentru sesizări. Dar ce folos când realitatea arată că nimic nu se schimbă? Călătorii sunt sfătuiți să sune dar probabil că și acea linie va fi la fel de funcțională ca și aparatele de validare. CTP Iași pare să fie mai preocupată de iluzia digitalizării decât de realitatea din teren. După atâtea articole și sesizări, este clar că promisiunile de modernizare rămân doar vorbe goale. Poate ar trebui să se concentreze mai mult pe rezolvarea problemelor actuale în loc să viseze la un viitor digital care, la ritmul acesta, va rămâne doar un vis.

  • De ce la Cluj,Timișoara funcționează aparatele de validare bilete și la Iași, NU? Doamnele/domnii de la punctele de vânzare carduri și bilete nu știu sa-ti spună cum se validează un card în mijlocul de transport in comun. Va rugam sa-i instruiti pentru a le explica calatorilor cum se validează cardurile . RUSINE!!!

  • Uiem falimentarilor. Ce e ala DNA?

  • Ba eu cred că această afacere a fost un mare succes pentru cei care au luat șpaga la aprobări !

  • Mulțumiți Partidului iubit!

  • RUSINE!!! IASI?? MIJLOC DE TRANSPORT IN COMUN!!!

  • Am o întrebare pentru cei de la CTP: Care este motivul pentru care un card/abonament de 30 zile, mai trebuie validat la urcarea în mijlocul de transport?? Când ai un abonament(cum sunt cele obținute prin chitanță de 130 lei), te-ai urcat în tramvai și-ți vezi de locul tău, nu alergi pe la aparate să-l validezi. Ce-i prostia asta, cine-i idiotul care a gândit asta?? De ce trebuie călătorul, (la urcarea în tramvai), cu șacoșele în mână, și într-un tamvai aglomerat, să alerge pe la aparate(care de cele mai multe ori nu funcționează, sau este doar unul), să-și ”valideze” cardul(deși el a plătit c/v abonamentului) ??? Ce înseamnă idioțenia asta, doar ca să vă bateți joc de călători?? Este limpede că, atunci când este controlat, călătorul ar trebui să prezinte cardul, iar controlorul în verifică dacă e valid sau nu, nu să alerge călătorul de fiecare dată, să-și ”valideze cardul. Sincer să fiu, nici nu știu la cei ajută ”validarea” asta. REZOLVAȚI ACEASTĂ PROBLEMĂ, DEȘTEPȚILOT. RENUNȚAȚI LA OBLIGAREA CĂLĂTORULUI DE A MAI VALIDA ABONAMENTUL, DIN MOMENT CE OMUL ȘI-A PLĂTIT CEI 130 LEI/LUNĂ, ECHIVALENTUL ABONAMENTULUI.

    • Fara validare la aparat

      Total de acord mai ales cand ai abonament. Te verifica controlul cand iti vine randul daca e valid si gata!

  • Eu daca eram vatman sau șofer de autobuz…și mă loveam de problemele acestea lăsăm tramvaiul sau autobuzul și plecam și îmi căutam un loc de muncă bun care să îmi ofere satisfactii financiare și să fie și bine organizat…fug că dracu de tămâie de stres,incompetenți,bătaie de cap inutilă, infrastructură proastă,companie proastă

  • Mai este un aspect pe care l-ati scapat din vedere. Dna Gherca spune: „Recomandăm să ne contacteze telefonic, gratuit, prin intermediul liniei TELVERDE, disponibilă pentru sesizări și sugestii. Toate mesajele sunt înregistrate și direcționate către compartimentele responsabile pentru intervenție promptă” Pana aici toate sunt corecte, dar in situatia cand un aparat de validare nu functioneaza, si pana suni la linia TELVERDE, apare controlorul, ce faci? Controlorul o tine pe a lui:”nu ai validat, amenda”. Are dreptate si el pentru ca este platit in functie de incasari. Dar ce vina am eu, calator, care am cumparat abonament (deci am virat banii in avans catre CTP), si pentru ca mizeria de aparate de validare nu functioneaza, trebuie sa platesc amenda? Acestea sunt efectele faptului ca la conducerea unei firme de utilitate publica, cum este CTP-ul, sunt numiti totii incompetentii, pe criterii politice, nepotism etc. Cum ar putea sa modernizeze ceva, o echipa de smenari, a caror unic criteriu de selectare a ofertelor este: „cine da spaga cea mai mare!”

  • jaf din banii nostri

    Nicaieri in lumea civilizata nu veti gasi acest dezmat pe banii publici.
    Salariile directorilor şi membrilor din consiliile de administraţie din subordinea Primăriei/CL Iaşi:
    ECOPIATA S.A. – 642.800 lei / lună (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 21.645 lei net/ lună, 4 membri în CA – 2.340 lei net/ lună,
    CITADIN SA – 1.188,860 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 3 directori executivi – 17.550 lei net / lună / director, 4 membri CA – 3.546 net / lună
    SPAŢII PUBLICE S.A. – 1.507.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 2 directori executiv, Director general – 22.707 lei net / lună,
    Director executiv – 19.126 lei net / lună, 4 membri CA – 6.092 lei net/ lună
    SALUBRIS S.A. – 1.238.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director executiv – 26.714 lei net / lună, 6 membri CA – 5.563 lei net/ lună
    COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC S.A. – 2.044.000 lei (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 4 directori executivi – 17.550 lei net / lună, 5 membri din Consiliul de Administraţie – 5.960 lei net / lună
    S.C. Termo Service S.A. – 658.000 lei / an (cheltuieli aferente contractelor de mandat) : 1 director – 15.210 lei net / lună, 4 membri CA – 4.212 lei / net lună

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`