Sanatate

Exerciții pentru spate pe care le poți face acasă. Iată cum îți menții spatele sănătos și coloana vertebrală dreaptă

Publicat: 21 iul. 2022
Exerciții pentru spate pe care le poți face acasă. Iată cum îți menții spatele sănătos și coloana vertebrală dreaptă
Fie că lucrezi de acasă sau de la birou, cu siguranță te confrunți cu dureri sau cu un spate anchilozat.

Dacă ești în căutarea unor exerciții pentru spate, pe care le poți efectua acasă, ai ajuns în locul potrivit. Află, în rândurile care urmează, cum îți menții spatele sănătos și coloana vertebrală dreaptă, cu ajutorul unor exerciții simple și eficiente.

Fie că lucrezi de acasă sau de la birou, cu siguranță te confrunți cu dureri sau cu un spate anchilozat. Astfel că, înainte de a ajunge în situații disperate, este necesar să iei măsuri urgente. Nu te costă nimic și, cel mai probabil, îți vei simți spatele mult mai relaxat și detensionat.

Pentru menținerea sănătății spatelui este important să faci exerciții ușoare și cu un număr redus de repetări, mai ales dacă nu ai experiență sau dacă nu ești obișnuit cu efortul fizic susținut. Dacă simți vreun disconfort, fă mai puține repetări, dar nu renunța. Secretul este să fii perseverent, pentru a te putea bucura de un spate sănătos și o coloană vertebrală dreaptă.

o femeie care face sport acasa
Fie că lucrezi de acasă sau de la birou, cu siguranță te confrunți cu dureri sau cu un spate anchilozat.

Exerciții pentru spate pe care le poți face acasă

Și acasă poți face exerciții pentru spate, nu doar la sală! Însă, înainte de a începe antrenamentul, este esențial să faci încălzirea. Aceasta este o etapă foarte importantă, deoarece îți pregătește corpul pentru efortul fizic, prevenind accidentările. Astfel că, încălzirea este o necesitate și nu un simplu moft, iar videoclipuri dedicate acesteia găsești pe multe pagini de internet.

Exercițiul 1

Primul exercițiu presupune să te lipești cu spatele drept de un perete și să lași picioarele ușor depărtate. Menține spatele lipit de perete și îndoaie ușor genunchii, până când realizezi un unghi de 45 de grade. Păstrează poziția timp de cinci secunde, după care poți reveni în poziția inițială. Exercițiul se repetă de șapte ori, cu condiția ca spatele să fie mereu drept. Numărul de repetări poate fi crescut pe măsură ce prinzi experință.

Exercițiul 2

Pentru acest exercițiu trebuie să te întinzi pe jos, pe burtă și să ridici un picior la aproximativ o jumătate de metru deasupra solului. Păstrează piciorul drept, timp de zece secunde, după care fă același lucru cu celălalt picior. Repetă exercițiul de șapte ori, cu fiecare picior.

Exercițiul 3

Al treilea exercițiu presupune să te întinzi pe spate, să ridici un picior, drept, la aproximativ o jumătate de metru deasupra solului și să îl menții în această poziție timp de zece secunde. Repetă exercițiul și cu celălalt picior, de șapte ori pentru fiecare membru.

Exercițiul 4

Exercițiul cu numărul patru te încurajează să te așezi pe spate, cu genunchii îndoiți. Tot ce trebuie să faci este să ridici șoldurile de pe podea, în așa fel încât umerii, șodurile și genunchii să creeze o linie dreaptă. Menține această poziție timp de cinci secunde. Repetă exercițiul de șapte ori.

o femeie care face sport acasa
Exercițiul cu numărul patru te încurajează să te așezi pe spate, cu genunchii îndoiți.

Exercițiul 5

Stai pe spate și adu genunchii la piept. Cu ajutorul brațelor, ține-i acolo timp de cinci secunde, apoi revino întins pe spate. Repetă exercițiul de șapte ori și mărește numărul pe măsură ce te obișnuiești cu antrenamentul.

Exercițiul 6

În genunchi și cu palmele pe podea păstrează spatele drept și apoi întinde un picior în spate. Menține poziția timp de cinci secunde și repetă mișcarea cu celălalt picior. Exercițiul se repetă de șapte ori.

Exercițiul 7

Ultimul exercițiul presupune să te așezi pe burtă și să ridici mâinile și picioarele drepte. Menține poziția timp de cinci secunde și repetă exercițiul de șapte ori.

Dacă efectuezi aceste exerciții de trei ori pe săptămână, mușchii se vor întări și durerile de spate vor dispărea. Le poți face și pentru a ameliora durerile provocate de spondiloza cervicală, însă doar la recomandarea medicului.




Adauga un comentariu