Local

Explicațiile unui scandal de proporții la Aeroportul Iași. Ce spune compania TAROM despre cursa anulată Iași – București și despre zecile de pasageri înghesuiți ore întregi în Terminalul T2

Publicat: 17 dec. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Explicațiile unui scandal de proporții la Aeroportul Iași. Ce spune compania TAROM despre cursa anulată Iași - București și despre zecile de pasageri înghesuiți ore întregi în Terminalul T2
Avion TAROM aflat pe pista de la Aeroportul Internațional Iași

Zeci de pasageri au rămas ore întregi înghesuiți la începutul acestei săptămâni în Terminalul T2 de la Aeroportul Iași după ce cursa TAROM Iași – București a fost anulată brusc. Oamenii au stat înghesuiți ore întregi în condițiile în care nu s-au respectat măsurile anti-COVID-19 în terminal. Abia ieri, 16 decembrie 2020, reprezentanții companiei aeriene TAROM au explicat ce s-a întâmplat pe Aeroportul Iași

Scandalul de la Aeroportul Iași de luni, 14 decembrie 2020, a fost tranșat abia recent de compania TAROM. Zeci de pasageri au stat ca sardinele în terminalul T2 de plecări de la Iași, fără a primi vreo explicație legată de întârzierea cursei RO 710 spre Otopeni. Aeronava ATR72-600 produsă în 2020 a avut o întârziere uriașă de la Suceava. Pasagerii care urmau să plece la ora 5:30 de la Iași au așteptat până în jurul prânzului, iar majoritatea au pierdut alte zboruri pe care le aveau de la Otopeni. Nu este pentru prima oară când compania TAROM se află în astfel de situații, în care pasagerii au fost lăsați cu ochii în soare.

Explicațiile date de compania TAROM pentru cursa Iași – București

Compania TAROM a oferit ieri primele explicații legate de incidentul de luni dimineață, 14 decembrie 2020, de la Iași.

„Odată cu venirea sezonului rece și a apariției condițiilor meteo nefavorabile operării regulate, operarea pe Aeroportul Internațional Iași se face cu dificultate. Din cauza ceții, de multe ori zborurile sunt re-rutate către Aeroportul Internațional «Ștefan cel Mare» Suceava, urmând ca transferul pasagerilor către sau dinspre Iași să se facă pe cale rutieră. Acest serviciu este asigurat de către TAROM pe distanța rutieră Iași – Suceava de 150 km”, au spus cei de la TAROM.

Compania a arătat că zborul a ajuns la Suceava în loc de Iași și că aeronava urma să plece spre Capitala Moldovei a doua zi dimineață.

„Zborul ROT710 din data de 14.12.2020 este returul zborului ROT709 din data de 13.12.2020. Cursa TAROM ROT709 a aterizat pe Aeroportul Internațional «Ștefan cel Mare» Suceava, din cauza condițiilor meteo nefavorabile de la Iași. Transferul pasagerilor către Iași a fost efectuat pe cale rutieră. Luni, 14.12.2020, Centrul Operațional TAROM a luat decizia operării unui ferry-flight către Iași (zbor fără pasageri la bord), urmând ca după îmbarcarea pasagerilor de la Iași, cursa să opereze normal către Aeroportul Internațional «Henri Coandă» București”, au mai spus cei de la TAROM.

Compania TAROM: eroare la sistemul de îmbarcare

Reprezentanții companiei au mai susținut că au apărut și alți factori care au dus la întârzierea decolării aeronavei RO 710. Conform celor de la TAROM, decolarea a fost întârziată de o eroare la sistemul de îmbarcare a pasagerilor.

„Decolarea aeronavei TAROM de pe Aeroportul Internațional «Ștefan cel Mare» Suceava a fost întârziată cu aproximativ 90 minute din cauza dificultăților întâmpinate în emiterea Foii de încărcare și centraj, document elaborat de către compania care se ocupă de serviciile de handling. După decolarea de la Suceava, aeronava TAROM a întârziat aterizarea pe Aeroportul Internațional Iași, odată din cauza întârzierii prealabile, dar și pentru că zborul a urmat un tipar de holding înainte de aterizarea la Iași. Acesta este impus de către controlorii de trafic aerian din turnul aeroportului din Iași”, au mai menționat reprezentanții companiei aeriene.

Echipajul TAROM nu a mai reușit să plece. A trecut peste timpul de serviciu

Pasagerii care așteptau în Terminalul T2 nu au mai plecat la 5:30 dimineața. Cursa TAROM Iași – București a decolat abia la ora 20:58.

„Din nefericire, cumulul de întârzieri a condus la constatarea faptului că timpul de serviciu al echipajului de zbor a fost depășit, nemaiputând fi operată cursa din punct de vedere legal. În conformitate cu reglementările internaționale și europene a fost luată decizia întârzierii operării zborului ROT710 IAS-OTP, urmând ca zborul acesta să aibă loc în seara zilei de 14.12.2020. Compania TAROM regretă situația apărută, își cere scuze pentru disconfortul creat pasagerilor zborului ROT710 și depune toate eforturile necesare pentru ca astfel de situații să nu se mai repete”, au mai spus cei de la TAROM.

Adauga un comentariu