Actualitate

Guvernul Orban încalcă dreptul copiilor la educaţie, susţine Alexandru Petrescu

Publicat: 30 aug. 2020
Guvernul Orban încalcă dreptul copiilor la educaţie, susţine Alexandru Petrescu
Guvernul Orban încalcă dreptul copiilor la educaţie, susţine Alexandru Petrescu

Într-o postare publicată pe o reţea de socializare, fostul ministru al Economiei, Alexandru Petrescu susţine că Guvernul Orban încalca dreptul copiilor la educaţie. Acesta menţionează că întârzierea livrării de tablete copiilor este nejustificată.

Guvernul Orban încalcă dreptul copiilor la educaţie

Alexandru Petrescu, fost ministru al Economiei în Guvernul PSD susţine faptul că Guvernul Orban încalca dreptul la educaţie al copiilor. Fostul ministru menţionează faptul că excluziunea digitală este principalul motiv pentru care dreptul la educaţie este încălcat. Petrescu taxează întârzierea livrării de tablete digitale copiilor:

„Neasigurarea de către Guvernul PNL, în timp util, a tabletelor pentru sistemul educaţional, a conectivităţii la internet aferente precum şi a compentelor digitale de bază atât ale elevilor cât şi ale cadrelor didactice va conduce la adâncirea decalajului dintre rural şi urban, dintre familiile ce îşi pot permite şi cele care sunt în imposibilitatea de oferi copiilor şansa de a se instrui în sistemul educaţional online.”

Livrarea întârziată a tabelelor către copii va produce efecte negative pe termen lung

Potrivit fostului ministru, acest lucru va duce la apariţia unor efecte negative pe termen lung. Repercursiunile vor fi unele grave, susţine fostul ministru al Economiei în Guvernul PSD:

Clivajul dintre cei care îşi vor continua educaţia online şi cei care nu vor putea accesa instruirea sub această formă, acutizat de nepriotizarea de către Guvernul Orban a incluziunii digitale a tuturor elevilor, va produce efecte negative pe termen lung, inegalităţi sociale greu surmontabile, cu repercusiuni grave asupra societăţii româneşti a următorilor ani.

Statisticile sunt îngrijorătoare

În încheierea postarii, Alexandru Petrescu oferă câte statistici referitoare la situaţia din scolile româneşti în plină pandemie. Statistică oferă câteva informaţii grave legate de prezenţa copiilor la cursurile online, de pregătirea profesorilor, dar şi de gradul de tehnologizare a familiilor care au copii şcolari:

Inacţiunea Guvernului Orban este impardonabila în condiţiile în care rapoarte publice au relevat că în timpul pandemiei:
-peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online,
-doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online
-peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie.

În prezent, din totalul de 22.000 de săli de curs sau laboratoare, 74% sunt conectate la internet şi 26% nu. Accesul la educaţie este un drept fundamental al copiilor care nu trebuie condiţionat, sub nicio formă de mediul de provenienţă, de condiţia materială sau de nicio altă circumstanţă şi cu atât mai puţin de incompetenţă şi precaritatea decizională a unor guvernanţi efemeri.”

Educaţia trebuie să fie un pilon important în societate

În altă ordine de idei, fotul ministru menţionează că, educaţia, ar trebui să fie un pilon important într-o societate durabilă şi că, educaţia, trebuie să fie gratuită aşa cum se arată în Legea Instrucţiunii adoptată în 1864

Educaţia românească a fost şi trebuie să rămână un pilon trainic al perpetuării unei societăţi sustenbile. De aceea, dacă guvernul Orban şi-a pierdut direcţia, recomand întoarcerea la legea de bază a învăţământului românesc, Legea Instrucţiunii, care reglementa încă din 1864 că educaţia să fie gratuită pentru toţi copiii, indiferent de categoria socială din care făceau parte şi pentru ambele sexe, iar programa şcolară era un cadru unitar atât pentru mediul urban cât şi pentru mediul rural, atât în învăţământul public cât şi în cel privat”, a scris Alexandru Petrescu într-o postare pe Facebook.





Adauga un comentariu