Local

Ieșenii sunt nevoiți să facă cereri la Termo Service pentru a putea afla informații despre cheltuielile la întreținere: „Mi se pare stupidă această procedură” – FOTO

Publicat: 12 iul. 2023
_____ Vizualizări 11 Comentarii
Ieșenii sunt nevoiți să facă cereri la Termo Service pentru a putea afla informații despre cheltuielile la întreținere Mi se pare stupidă această procedură - FOTO
Cheltuielile de la întreținere le dau bătăi de cap ieșenilor

Dacă au nevoie de mai multe informații despre întreținere și despre sumele plătite, ieșenii sunt nevoiți să facă cereri la punctele Termo Service sau online, pentru a avea acces la acestea

O clientă Termo Service din Iași a avut o surpriză când a încercat să afle mai multe detalii în ceea ce privește factura la întreținere. Camelia Nechifor a avut o nedumerire legată de facturarea la apa consumată. Doar că ea nu a primit niciodată un desfășurător pentru ce a consumat, ci doar suma finală, astfel că a mers să găsească mai multe explicații.

Cetățenii sunt nevoiți să facă cereri

o poză cu un bărbat care se tine de cap
Pentru a obține un desfășurător trebuie să facă o cerere scrisă

Pentru a avea acces la informații care țin de banii pe care îi plătesc lunar la întreținere, oamenii trebuie să facă o cerere pentru a primi detaliat toate cheltuielile de la administratori. După ce a ajuns la un punct Termo Service din Tătărași, str. Ciric, unde plătea, de obicei, întreținerea, Camelia Nechifor a făcut cererea, dar nu a primit vreun număr de înregistrare. Femeia consideră că această etapă este total inutilă și că ar trebui să aibă acces mult mai ușor.

„Eu am descoperit, cam acum o lună, situația asta, după ce am văzut o factură ApaVital pentru persoane fizice. Eu am vrut să știu de ce când se afișează suma de plată pentru întreținere apare la apă suma totală și atât. Vreau să văd exact cum sunt împărțiți banii, unde au ajuns, dar nu ne-au oferit niciodată un desfășurător, ceva. La noi există oarecum o asociație, dar nu se ocupă nimeni, președintele e doar trecut pe hârtie, dar nu se ocupă nimeni.

Am mers la punctul Termo Service de la mine din cartier, în Tătărași, unde plăteam mereu întreținerea și mi s-a spus că trebuie să fac o cerere pentru a primi aceste informații. Mie una mi se pare stupid faptul că trebuie să fac o cerere să văd pentru ce plătesc. Am făcut o cerere, dar au refuzat să-mi dea număr de înregistrare, termen de soluționare, nimic. Acum stau și aștept să văd poate primesc vreun document. Totuși, mi se pare ceva ciudat la mijloc, ar trebui să existe mai multă transparență, să avem acces mult mai ușor la informații”, a precizat Camelia Nechifor, clientă Termo Service.

Termo Service furnizează informațiile la asociație

 O poză cu Alin Aivănoaei
Termo Service susține că există transparență maximă

Cei de la Termo Service au un contract cu asociația de proprietari, unde trimit toate detaliile. Doar că, în acest caz, de asociația de proprietari nu se ocupă nimeni, astfel că locatarii lucrează direct cu compania Termo Service.

Într-adevăr și procedura este mai dificilă, din cauza protecției datelor personale, GDPR, astfel cei de la Termo Service nu pot elibera documentele necesare atât de ușor.

„Noi nu avem contract cu persoane separate, ci cu asociația. Termo Service administrează în baza unei relații contractuale de prestări servicii cu asociații, de aia toate informațiile se primesc la asociații, la președinte. Desigur că mai sunt și situații când președintele nu furnizează aceste informații, oamenii ni se adresează nouă și le oferim tot ce au nevoie. Trebuie să facă o cerere și noi o să-i arătăm toate cheltuielile și pentru ce plătește, deci este transparență maximă.

La operatorul ApaVital, dacă ai consumat 2 metri cubi de apă, plătești și pentru canalizare aceeași cantitate. Clienta poate să comunice cu noi și prin e-mail, dacă, într-adevăr, aflu că i-a fost refuzată cererea, atunci mă voi ocupa personal de situație”, a specificat Alin Aivănoaei, directorul Termo Service SA.

În ceea ce privește facturile la întreținere, oamenii din Iași trebuie să facă cereri la operatorul de administrare pentru a vedea fiecare sumă în detaliu.

Comentarii
  • Gunoiu penal de aivanoaiei fura de f multi ani pensionarii din dacia mircea si minerva in cardasie cu primaru ,are dosar penal pt inselaciune ,ce cauta penali in functii publice ,firma termoservis este o firma fantoma plina de lepre si putori platiti din banii si pensiile noastre pt niste lucrari de mantuiala ! fugiti de aceasta firma plina de lingai si curve penale !

  • Voi jurnaliștii ati auzit de GDPR? Informațiile se oferă conform unei proceduri nu ca la piață cum era odată. De aceea trebuie solicitare scria . Nu poți oferi date fără a avea o cerere .

  • Termoservice va fi acționat in instanța datorită faptului ca mi-a impus cheltuieli la caldura. Deși toată iarna nu am folosit caloriferul dar acești indivizi îmi impun sa plătesc caldura!

  • Bai, ce vrajeala e asta ,, avem contract cu asociatiile de proprietari,, …ce elegant s.au scos!
    Bai, peste tot in lume un furnizor are contract cu beneficiarul, adica proprietarul apartamentului. La Cluj, asa e…iti vine factura pe apartament direct de la furnizorul de servicii (eon, apa calda si caldura, gaz)

    Asta cu asociatiile de locatari sau proprietari e o chestie de pe vremuri, de pe vremea impuscatului.
    Desfiintati asociatiile de proprietari, sunt inutile. De fapt, voi platiti salariile unora de acolo, de exemplu: contabila(12clase) de la asociatia unui bloc e platita cu 4000 lei net/luna, pt 2-3 ore de facut niste tabele in excel, in rest este soft care calculeaza cheltuielile automat.

    La patron , o contabila cu 12 clase + facultate+master, munceste in draci si incaseaza in mana 2000 lei net/luna, si munceste 9-10 ore/zi.

  • Daca nu va treceti si copchii la intretinere!!!? , Daca faceti prajituri, torturi si alaltele din care scoateti bani!!, daca ati pus bucataria in balcon si ceilalti vecini nu pot sta in case din cauza voastra!!! mai rau va trebuie!!!

  • lista de plata iti arata totul…………….insa daca nu exista asociatie de proprietari , fireste ca e mai greu sa afli……………….Insa, inainte de a afla, ar trebui sa te interesezi care e consumul tau de apa lunar , care sunt pierderile , cat a contorizat Apavital,,,, deci sa urmaresti ceea ce se inregistreaza………….. Doar asa sa acuzi ca tre sa faci cerere………

  • Pentru Locativ anl >>>> iti pune cheltuieli la caldura ca nu aveti ati inchis caldura.. Termoservice furnizeaza caldura non stop, insa dvs trebuie sa va inchideti caldura la tot blocul,,,,,,,,,,,,

  • ti se ofera tot ce vrei sa afli,,,, insa tre sa stii si tu ce consumi ,,,,,,,,,,,,,,,cum se inregistreaza….. Oameii astia parca au cazut de pe luna………….

  • Controale la apometre cine mai face????? Se fura ca in codru!!!! Consumuri la asociatii pe aparatment de 1sau 2 mc/luna cu 2, 3 sau 4 membri in familie!!! O fi corect din partea administratorilor ????????

  • CORECT spus : ” Voi jurnaliștii ati auzit de GDPR? Informațiile se oferă conform unei proceduri nu ca la piață cum era odată. De aceea trebuie solicitare scria . Nu poți oferi date fără a avea o cerere .”
    Iar pentru dl CURIOS : vreau sa va spun ca in calitate de proprietar care pretinde sa fie contorizat individual iar factura sa fie in conformitate cu consumul sau, PUTETI FACE EFORTUL sa pretindeti ca proprietarii din asociatia din care faceti parte sa aiba contoate de aceeasi clasa de precizie cu furnizorul , sa fie radio ca sa poata fi citite la distanta si veti obtine rezultate. Ce sa faca un administrator cand oamenii stiu perfect cum sa blocheze apometrele pentru a nu se inregistra corect consumul ? TREBUIE SA MUNCITI ca sa aveti rezultate corecte.

Adauga un comentariu