Imagini incredibile făcute într-un tramvai din Iași, care părea că se dezmembrează din mers
Un călător din Iași a filmat pentru câteva zeci de secunde condițiile de transport din tramvaiul Bozankaya numărul 2226. În filmare se aude zgomotul infernal produs de roțile vagonului, iar vibrațiile de pe scaune sunt insuportabile. Aceasta este imaginea transportului modern din Iași cu care primarul Mihai Chirica și conducerea CTP se laudă.
Imagini incredibile într-un tramvai din Iași
Vagonul circula pe strada Palat, sensul de mers spre Podu Roș. Imediat în curbă, acesta a început să scoată un zgomot puternic, de nesuportat. Călătorii au precizat că vibrațiile de pe scaune erau atât de mari încât nu puteau sta jos. Culmea, în urmă cu câteva săptămâni, un alt călător a filmat un moment amuzant în același tramvai. Doi bărbați au început să își facă cruce când au auzit zgomotul produs de roțile tramvaiului.
Reporterii BZI au discutat cu un angajat din cadrul companiei, care, timp de mulți ani, s-a ocupat de exploatarea mijloacelor de transport în comun. Acesta a explicat ce se întâmplă cu tramvaiele și care sunt cauzale pentru problemele apărute.
„Sunt mai multe cauze care au dus la situația actuală: 1. Boghiurile acestor tramvaie sunt prost concepute; 2. Acest tip de structură cu podeaua joasă nu se potrivește Iașului, unde curbele nu au raze suficient de mari pentru o asemenea abordare tehnică; 3. Linia nu este întreținută, ceea ce duce la uzura pronunțată a bandajelor, uzura a altor componente ale boghiurilor, uzura ramelor boghiurilor, uzura caroseriei; 4. Bandajale de pe roți nu sunt rectificate cu utilaje adecvate; 5. Tramvaiele sunt prost sau deloc întreținute”, povestește un specialist din cadrul CTP Iași.
Angajatul a dorit să își mențină anonimatul, deoarece se teme că va fi sancționat sau chiar concediat din cauza informațiilor divulgate. În trecut, au mai fost cazuri de vatmani sancționați, pentru că au oferit informații către presă.
Din rău în mai rău
Specialistul din cadrul companiei este convins că lucrurile vor fi și mai grave în viitor, iar speranța de redresare a companiei este tot mai mică. Dacă nu se vor lua măsuri urgent, atunci transportul public cu tramvaiele va dispărea la Iași. Acestea nu sunt întreținute sau reparate la timp, iar infrastructura din oraș este în colaps.
„Avem astfel un cocktail al dezastrului la CTP. Oameni din conducere care nu au ascultat de părerile celor care se pricep. Caietul de sarcini a fost făcut greșit încă de la începutul licitației, au fost copiate elemente de la alte companii de transport din țară. Astfel, au ieșit aceste aberații. Dacă în perioada de garanție vedem ce se întâmplă cu tramvaiele, ce o să iasă când expiră această perioadă? Vă spun eu, va fi jale. Între timp, compania organizează evenimente cu tramvai iepuraș”, a mai precizat specialistul de la CTP Iași.
Reporterii BZI l-au contactat și pe directorul CTP Iași, Cristian Stoica, în mai multe rânduri. Acesta nu a răspuns apelurilor.
Imaginile filmate în tramvaiul 2226 din Iași ar trebui să ridice semne de întrebare directorilor de la CTP.
1. In transportul in comun iesean, oamenii evlavioși își fac cruce când trec pe lângă orice biserică.
2. Poluarea fonică a tramvaielor, inclusiv șinelor, dar și a sirenelor de pompieri, politie, ambulanțe nu interesează nici o instituție.
Deci, impozitele în creștere se justifică.
LA PUSCARIE CU JIGODIA BETIVA DE CHIRICA SI PENALU DE AIVANOAIEI TERMOSERVICE IASI
Vine cineva să măsoare decibelii când tramvaiele se deplasează la urcare sau coborâre pe pasarela A.C.B. ?
Șocant este că boșorogii ăia mocangii evlavioși toată viața lor au fost niște comuniști atei înrăiți care lau pupat în fund pe Ceaușescu, apoi pe Iliescu , apoi pe Dragnea….. , acum pe Paraschiva
M-am saturat de articolele despre CTP. Aveti cateva luni bune da cand ii muscati de fund….Schimbati directia….
Înseamna ca esti multumit tare de transportul public din Iasi…
Ca si cum nu ar mai fi si alte probleme in Iasi….
Parcă văd că la următoarea licitație pentru achiziția de tramvaie vor cere ca acestea să fie echipate cu parapante și parașute de urgență pentru pasageri. Măcar așa vor putea ateriza în siguranță când tramvaiul decide să decoleze în timpul cursei. Oare dacă primarul Chirica și șefii de la CTP ar merge o cursă cu tramvaiul 2226, ar mai ieși la evenimente cu „tramvaiul iepuraș”? Probabil că după primii 100 de metri s-ar da jos și ar pleca acasă. Poate ar trebui să introducă la CTP un nou post – „Șeful Departamentului de Rugăciuni și Exorcizări”. Văd că pasagerii deja și-au format obiceiul de a se ruga în timpul călătoriei cu aceste tramvaie posedate. Dacă la Iași se vor organiza olimpiade la „Surfing pe scaune de tramvai”, echipa locală cu siguranță va câștiga aurul. Vibrațiile și salturile tramvaielor i-au antrenat deja pe sportivi. Probabil că atunci când se va întâmpla ceva grav cu aceste tramvaie, primarul Chirica va spune că „a fost o decizie inspirată” și că „totul e sub control”. Păi da, sub control înseamnă că pasagerii ajung la destinație doar în formă de confetti.
Pe ei ii doare in cur asa romaneste ei fac afacerile lor ,sa vedeti ce case au si nu ii intreaba nimeni!!!!!
Marfa turceasca, din bazar. Alea poloneze sunt mai bune.
Sunetul ce se aude e specific locurilor plane în bandaje (adică există o porțiune în diametrul roții ce nu păstrează curba bandajului), apărut în urma unei frânari bruște sau s-a mers sanie (nu s-a învârtit osia) o buna distanta cat sa distrugă bandajul
Cand numirile sunt politice, asta e rezultatul. CTP e doar o alta utilitate publica, pusa la pamant de politicieni. Cu ajutorul vartos al votantilor. Asa ca ciocu’ mic, iar data viitoare stati acasa in ziua votului.
scoateti tramvaiele si bagati troleibuze si gata !
Multumim Chirica.
Tramvaiele care circula pe Bulevardul Alex.cel Bun zona Zimbru pun in pericol rezistenta blocurilor cu 10 etaje. Locuiesc la etaj 9 cu 3camere și se simt trepidatiile până în Dormitor partea opusă a bulevardului. Consider că,Autoritățile Locale trebuie sa ne scuteasca de acest zgomot cu așa multi decibeli.