Lucrările de la magistrala 600 Tecuci – Iași vor fi finalizate în următoarele săptămâni. Firma a întârziat deja cu 8 luni, deoarece termenul de finalizare era pe 31 decembrie 2024
CFR Infrastructură continuă să modernizeze infrastructura feroviară din regiunea Moldovei. Totuși, România a rămas în urmă la acest capitol, iar trenurile circulă cu o viteză redusă. După finalizarea lucrărilor de pe magistrala 600, viteza de deplasare a trenurilor va crește la 120 de km pe oră. Totuși, linia rămâne în continuare neelectrificată, însă instituția are în vedere să facă o altă investiție.
Lucrările de la magistrala 600 se apropie de final
Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași are în derulare un contract de 163 de milioane de lei cu firma SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești, semnat în luna februarie 2023. În acest contract sunt prevăzute lucrări de modernizare a magistralei 600 Tecuci – Iași. Contractul trebuia să fie finalizat în decembrie 2024, dar lucrările au întârziat. Acum, instituția a anunțat că va finaliza investiția până la finalul anului 2024. În aceeași perioadă, CFR Infrastructură a început și lucrările la magistrala 500, care au fost finalizate la sfârșitul lunii iulie 2025.
„Lucrările de tip Quick Wins pe linia magistrală de cale ferată Tecuci – Iași avansează și au atins un stadiu de execuție de peste 93%! Progresul consemnat la începutul lunii august 2025 include următoarele activități: Suduri aluminotermice pe treceri cu dublă joncțiune și schimbător; Montare de role la schimbători de cale în stația Bârlad; Finalizarea a 2 buraje în zona schimbătorilor. Menționăm că SRCF Iași și S.C. Ness Proiect Europe S.R.L. Ploiești au semnat, în luna februarie 2023, contractul pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins, pe 41 de km, din linia CF Tecuci – Iași, între stațiile Tutova – Munteni (Fir II), de la km 286+163 la km 328+000”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Trenurile vor circula cu o viteză mai mare
În momentul de față, pe multe porțiuni, trenurile circulă cu o viteză medie de aproximativ 70 de km pe oră. Pe magistrala 600, Iașul e conectat cu zona de sud a țării. Astfel, o călătorie până la București ajunge la peste 8 ore. După finalizarea lucrărilor, timpul ar trebui să scadă, deoarece trenurile vor circula cu viteze de până la 120 de km pe oră. De asemenea, CFR Infrastructură Iași a anunțat mai multe investiții la rețeaua feroviară din zona Moldovei. Cea mai importantă este electrificarea liniei Tecuci-Iași, pentru ca trenurile electrice să poată circula pe această rută. De asemenea, și linia spre Botoșani urmează să fie electrificată.
„Scopul investiției este: Eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna, de la km 286+163 la km 328+000”, au mai precizat reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Lucrările de la magistrala 600 urmează să fie finalizate în această toamnă, după ce au fost întârziate timp de 8 luni, față de termenul inițial stabilit.
greu cu calendarul!!!
corectați va rog
Titlul corect este: „viteza se va dubla”. In realitate ce nu se scrie e ca viteza va creste de la 20km/h la 40km/h…