Prima pagină » Eveniment-Social » Mai mulți elevi și profesori din cadrul Colegiul Național Iași au vizitat Turcia și Grecia, în cadrul unor mobilități Erasmus+
Mai mulți elevi și profesori din cadrul Colegiul Național Iași au vizitat Turcia și Grecia, în cadrul unor mobilități Erasmus+

Mai mulți elevi și profesori din cadrul Colegiul Național Iași au vizitat Turcia și Grecia, în cadrul unor mobilități Erasmus+

04 iun. 2022, 02:00,
în Eveniment-Social

În perioada 23-27 mai 2022, 15 elevi și 4 profesori de la Colegiul Național Iași au participat la două mobilități din cadrul proiectelor Erasmus+.  Elevii și profesorii ieșeni au vizitat Muğla, Turcia, unde au luat parte la evenimentul EUREKA: European Heroes of Knowledge” și Patras, Grecia, în cadrul evenimentului „Against a Final Solution: Teaching European History and the Holocaust Can Promote Social Inclusion and Non-Discrimination in Classroom”.

Prin astfel de proiecte, elevii au posibilitatea de a înțelege rolul valorilor cetățenești și democratice în conturarea culturii și civilizației europene contemporane, precum și importanța respectării tradițiilor, a trecutului, pentru a putea construi un prezent al păcii și toleranței. Totodată, aceștia pot comunica cu elevi din diferite țări europene, pot face schimburi de idei și pot lega noi prietenii.

În perioada 23-27 mai, mai mulți elevi și profesori din cadrul Colegiul Național Iași au vizitat Muğla, Turcia

În intervalul 23-27 mai 2022, 15 elevi și 4 cadre didactice din cadrul Colegiul Național Iași au participat la proiectul “EUREKA: European Heroes of Knowledge” . Proiectul s-a desfășurat în Muğla, Turcia. Elevii au pornit pe urmele eroilor din legendele antice: Iason, Eneas, Paris, Hercule. Astfel, au descoperit, prin activitățile derulate, rădăcini și valori europene comune (lingvistice, culturale, mituri universale). Vizitarea unor locuri emblematice pentru istoria și cultura spațiului european (Efes, Troia, Mormintele regilor, Antandros) și interpretarea unei piese de teatru reprezentând „Alegerea lui Paris” au reprezentat momente de reflecție cu privire la consecințele conflictelor și a războaielor asupra oamenilor și a popoarelor.

Orașul Efes este unul dintre cele mai frumoase și mai fascinante orașe antice. Acesta a fost întemeiat în secolul al XI-lea î.Hr., de către coloniștii ionieni. În timp, datorită poziției sale geografice, Efesul a devenit unul dintre cele mai înfloritoare orașe grecești. În Efes, elevii ieșeni au vizitat Templul Zeiței Artemis, construit în secolul al VI-lea î.Hr. și incendiat în anul 356 î.Hr., de un cetățean din Efes cu numele de Herostrat, din dorința de a deveni celebru. Templul se numără printre cele 7 minuni ale lumii antice.

„Against a Final Solution: Teaching European History and the Holocaust Can Promote Social Inclusion and Non-Discrimination in Classroom”, un proiect marca Erasmus+

Elevii participanți la mobilitatea din cadrul proiectului „Against a Final Solution: Teaching European History and the Holocaust Can Promote Social Inclusion and Non-Discrimination in Classroom”, desfășurată în Patras, Grecia, au reușit, în urma activităților derulate, să facă un pas important către toleranță și promovarea interculturalității.  Aceștia au avut parte de vizite de studiu la Situl Arheologic Vounteni, Olimpya, Muzeul de Arheologie din Patras şi din Atena, Biblioteca și Galeria de Artă Municipală din Patras, Muzeul Presei, Muzeul Holocaustului și monumentul din Kalavrita, Expoziția de Sculptură „Refugiați”.

Muzeul de Arheologie din Patras este unul dintre cele mai importante muzee din Grecia, împreună cu Muzeul Național de Arheologie din Atena și Muzeul Acropolelor. În colecțiile muzeului se regăsesc artefacte cu o importanță deosebită pentru istoria orașului Patras și a zonei înconjurătoare, cele mai vechi exponate datează din perioada preistorică, însă există și artefacte de la sfârșitul perioadei romane.

La evenimentul din Patras au luat parte, pe lângă elevii români, elevi din Grecia, Ungaria și Italia. S-au adus în discuție problema marginalizării și a consecințelor Holocaustului asupra victimelor, mai ales la nivel psiho-afectiv. Prin atelierele realizate, elevii au avut posibilitatea să înțeleagă semnificația locurilor vizitate și prin raportare la scrierile documentare ale supraviețuitorilor acestor evenimente tragice (Primo Levi – „Dacă acesta este un om”, Elie Wiesel – „Noaptea”).

Elevii și profesorii Colegiului Național Iași sunt implicați în diverse programe cu finanțare europeană, proiecte educaționale internaționale și parteneriate externe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`