Mai mulți turiști au rămas fără cazare în timpul vacanței după ce partenerul lanțului hotelier Marriott ar fi intrat în faliment. Oamenii care au plătit servicii premium, aflați în plin sejur, s-au trezit cu bagajele scoase din camere și rezervările anulate, în urma prăbușirii neașteptate a colaborării dintre lanțul hotelier și partener.
Zeci de persoane cazate în lanțul hotelier Marriott au fost dați afară din camerele lor după ce firma parteneră Sonder a intrat în faliment. Incidentul a avut loc la scurt timp după ce Marriott a decis să rezilieze acordul de licență cu Sonder, o companie evaluată cândva la 1 miliard de dolari și considerată un rival serios al platformei Airbnb.
Mai mulți turiști au rămas fără cazare în timpul vacanței
Evenimentul a provocat haos în mai multe orașe, printre care Montreal, New York și Boston. Clienții, inclusiv cei cu statut premium în programul de loialitate Marriott Bonvoy, s-au trezit peste noapte evacuați, fără preaviz și fără asistență, fiind nevoiți să își găsească urgent altă cazare.
Mulți dintre ei au spus că s-au trezit cu lucrurile personale strânse și scoase din camere, după ce colaborarea dintre Marriott Hotels și Sonder s-a încheiat brusc.
„Încerc să-mi păstrez calmul în timp ce îmi târăsc bagajele pe stradă, după ce Marriott Hotels și Sonder Hotels s-au separat și ne-au pus să ne strângem lucrurile din camera pe care o rezervasem pentru încă 3 nopți în Montreal”, a scris un turist pe rețelele de socializare.
Un cuplu din New York a avut parte de o experiență similară. Cei doi au povestit că au primit un mesaj de la Sonder, cu mai puțin de 24 de ore înainte, prin care erau anunțați că trebuie să părăsească proprietatea, deoarece parteneriatul cu Marriott fusese anulat.
„Am avut noroc că excursia noastră se termina astăzi, dar ce fac ceilalți, care au plătit deja și ale căror sejururi au fost scurtate?”, a susținut cuplul.
Un alt turist a povestit că el și soția sa au fost evacuați la jumătatea unui sejur de 17 zile în New York, deși beneficiau servicii premium Marriott, avînd parte de o vacanță de coșmar.
„Am primit e-mailuri cu o zi înainte, în care eram anunțat că trebuie să eliberez camera până la ora 9 dimineața. A trebuit să cheltuim câteva mii de dolari în plus pentru o nouă cazare. A fost extrem de perturbator. Ne-au tratat foarte prost”, a declarat bărbatul.
Alți turiști au reclamat că bagajele le-au fost mutate și aruncate. Un client din Boston a declarat că, la întoarcerea în apartamentul Sonder, și-a găsit lucrurile mutate din cameră.
„Au umblat la toate bunurile noastre personale, produse de igienă, haine, computere, electronice. Unele le-au pus în valize, altele în pungi de plastic. A fost șocant și foarte impersonal”, a susținut clientul.
Falimentul partenerului lanțului hotelier a fost provocat de probleme tehnice și pierderi masive
Criza a izbucnit la mai puțin de un an după ce Sonder s-a rebranduit sub numele „Sonder by Marriott Bonvoy”, în cadrul unui parteneriat care îi permitea să posteze camere pe site-ul Marriott. Compania oferea servicii de cazare de tip apartament, dar și hotelier, destinate clienților care preferau un confort de nivel superior.
În ciuda așteptărilor mari, colaborarea s-a dovedit un eșec. Potrivit informațiilor, ambele companii s-au confruntat cu dificultăți în integrarea sistemelor de rezervare. Executivii au recunoscut că acest lucru a dus la o scădere bruscă a veniturilor și la costuri neprevăzute uriașe.
„Suntem devastați că am ajuns în punctul în care lichidarea este singura opțiune viabilă. Din nefericire, integrarea noastră cu Marriott International a fost considerabil întârziată din cauza unor provocări neașteptate în alinierea sistemelor tehnologice, ceea ce a generat costuri mari și o scădere semnificativă a veniturilor, ca urmare a participării Sonder la sistemul de rezervări Marriott Bonvoy”, a declarat Janice Sears, directorul general interimar al Sonder
După rezilierea contractului de licență de către Marriott, Sonder a fost nevoită să își suspende activitatea și să înceapă procesul de lichidare. Efectele s-au resimțit imediat în rândul oaspeților din întreaga lume, care au rămas fără cazări, fără rambursări imediate și fără explicații clare.
Astfel, mai mulți turiști au rămas fără cazare în timpul vacanței după ce partenerul lanțului hotelier Marriott ar fi intrat în faliment.