Marius Lungu, proprietar „Căpșuni de Aroneanu”, discută într-un nou episod de #PodcastBZI despre provocările unui business din domeniul agricol, ce înseamnă căpșuni naturale, dar și dacă este un domeniu profitabil. De ce aleg clienții produse de calitate, cum recunoști fructele de calitate, aflați de la antreprenorul Marius Lungu. Interviul poate fi urmărit AICI:
Marius Lungu, proprietar „Căpșuni de Aroneanu”, a investit în plantația de un hectar în jur de 50.000 de euro. A mizat pe soiul Albion.
„Într-un an, recoltăm de trei ori, cu o pauză între recoltări. Tot ce se recoltează, în aceeași zi, se livrează. Din 2015, până în 2019, livram singur fructele, personal, până noaptea, când nu mai răspundea nimeni la telefon. Acum, vin mașinile, încarcă, livrează în locațiile partenere. Fructele se vând repede. Unii parteneri mă sună după două ore să-mi spună că le-au terminat și dacă mai am să le trimit”, spune antreprenorul din Iași.
Pentru că nu a vrut să stropească fructele cu substanțe periculoase pentru organism, a fost nevoit să arunce o parte din ele.
„Cred că am aruncat în jur de 2 tone de căpșuni pentru că nu am vrut să le stropesc. S-au stricat, au mucegăit din cauza bolilor, dăunătorilor. Nu îmi permit să le stropesc pentru că de la noi cumpără părinții pentru copii, vin familiile cu copii la noi în plantație. Vin la poartă și spun: vreau să cumpăr! Le spun: lăsați copilul în plantație. Fetița mea mănâncă de la 6 luni direct din plantație. Cred că faptul că îmi las copiii să mănânce direct de pe plantație e cel mai mare semn că sunt naturale. Altfel, nu mi-aș lăsa copiii să mănânce”, mai spune Marius Lungu.
Marius Lungu, proprietar „Căpșuni de Aroneanu”, Iași: „Pentru mine e o pasiune, dar și un business”
Acesta este de părere că tot mai mulți consumatori au început să cumpere de la producătorii locali.
„Oamenilor le spun să ajute producătorii locali. Nu mai aruncați cu noroi în ei. Dacă consideri că ai găsit o locație la jumătate de preț, ia de acolo, dar și de la producătorul local. Fii bucuros sufletește că l-ai ajutat. Exact ce mi-a zis domnul din Aroneanu: știu că sunt scumpe, dar vreau să cumpăr un produs de aici, local. Eu le spun oamenilor să ia căpșunile să le ducă la analiză. Sau îmi spunea cineva că la un calcul rapid eu câștig 100.000 de euro pe an. Eu i-am propus să-i vând plantația cu 200.000 de euro pentru că, dacă așa calculează el, în doi ani își scoate banii. Pentru mine, pe lângă pasiune, e un business. Eu trebuie să îl tratez ca atare. Bucuria mea e atunci când îmi spun părinții că, deși copiii lor au prescripție de la medic că sunt alergici, consumă căpșuni de la noi și nu au nimic”, mai spune Marius Lungu.
Sute de episoade marca „Podcast BZI”, postate pe YouTube
Daniel Săvan, fondator „Dead Soldier”, discută într-un nou episod de #PodcastBZI despre singurul bar inspirat din prohibiția din America anilor ’20 din Iași. După ce a muncit mai mulți ani în Irlanda, plecând ca barman și ajungând bar manager la The Westburry Hotel, s-a întors acasă pentru a deveni antreprenor în domeniul HoReCa. Despre provocările antreprenoriatului, care sunt cele mai căutate cocktailuri, dar și de ce nu ar renunța la business, aflați din noul episod de #PodcastBZI. Sute de interviuri cu specialiști, antreprenori, inclusiv cu Marius Lungu, proprietar „Căpșuni de Aroneanu”, din Iași, au fost postate pe YouTube, la secțiunea „Podcast BZI”.