Boli si tratamente

Cu cât mergi mai repede, cu atât îți protejezi mai mult inima

Publicat: 27 nov. 2020
cuplu activ
Un nou studiu demonstrează încă o dată beneficiile mersului zilnic pentru femei trecute de 50 de ani.

Un nou studiu demonstrează încă o dată beneficiile mersului zilnic pentru femei trecute de 50 de ani. Mersul pe jos protejeaza inima, scazand riscul de a dezvolta tensiune arterială crescută.

Pune-te des în mișcare, asta e sănătate curată! Numeroase studii au dovedit deja valoarea activității fizice, în special mersul pe jos, în lupta împotriva bolilor cronice, care protejează inima și chiar reduce riscul de deces.

Un nou studiu, efectuat pe femeile aflate în postmenopauză, demonstrează încă o dată valoarea unei practici zilnice. Cercetătorii de la Universitatea din Buffalo (SUA) arată că mersul pe jos scade riscul de a dezvolta tensiune arterială crescută. Oamenii de știință au urmărit peste 80.000 de femei cu vârste cuprinse între 50 și 79 de ani timp de 11 ani.

La începutul acestei cercetati, nicio femeie nu era afectata de hipertensiune sau de boli cardiovasculare (insuficiență cardiacă, boală coronariană, accident vascular cerebral etc.). Le-au cerut să noteze durata activității (mersul pe jos) în fiecare săptămână și distanța parcursă, potrivit Femme Actuelle. În timpul experimentului, aproape jumătate dintre femei au dezvoltat hipertensiune și 1,5% au fost spitalizate pentru insuficiență cardiacă (miocardul este incapabil să pompeze suficient sânge pentru a-l trimite în restul corpului).

Cu cât mergi mai repede, cu atât îți protejezi mai mult inima

În mod surprinzător, rezultatele au arătat că cele mai sedentare femei erau mai susceptibile de a fi spitalizate pentru insuficiență cardiacă (+ 15 până la 42%) decât cele care se angajau în activitate regulată (mai mult de 2,5 ore pe săptămână). De asemenea, au confirmat si rolul cheie al vitezei mersului pe mers. Cu cât femeile mergeau mai repede, cu atât erau mai puțin predispuse la hipertensiune. Dar efectele pozitive au fost vizibile și la cele mai puțin active (mai puțin de 3 kmh).

După cum știm, ritmul potrivit pentru a optimiza beneficiile pentru sănătate este de 4 până la 6 km/h. În mod ideal, trebuie sa încercăm, de asemenea, să modificăm ritmul în timpul mersului, cu perioade de accelerație. Și pe partea de frecvență, sunt recomandate sesiuni de 30 de minute pe zi (sau de cel puțin cinci ori pe săptămână).

Asadar, mersul pe jos este un sport accesibil tuturor, plin de virtuți și fără efecte nedorite!





Adauga un comentariu