Metoda PIN-ului fals pentru cardurile bancare este recomandată de specialiștii în securitate cibernetică. Experții au identificat un mod ingenios de a proteja cardurile bancare împotriva infractorilor: lipirea unui autocolant pe suprafața cardului cu un cod PIN fals. Iată ce este și cum salvează banii din contul românilor.
Metoda PIN-ului fals pentru cardurile bancare!
Metoda PIN-ului fals este o soluție simplă, rapidă și inteligentă de apărare împotriva escrocheriilor bancare. Se aplică un autocolant pe card care să conțină un cod PIN fals format din patru cifre. Dacă un hoț reușește să fure cardul, va presupune că acel cod este cel corect. Încercând să folosească PIN-ul la un bancomat, hoțul va introduce codul eronat de mai multe ori. Din cauza acestui eșec repetat, cardul va fi automat blocat, devenind inutil pentru escroci. Acest truc ingenios poate proteja persoana de pierderi financiare și de furtul datelor personale.
Bancomatele rămân un punct sensibil pentru fraudă pentru că infractorii instalează dispozitive discrete, cum ar fi mini-camere ascunse sau tastaturi false, pentru a intercepta codurile PIN de pe card. Metoda autocolantului pe card cu un PIN fals nu elimină complet riscul, dar poate fi o barieră suplimentară în calea escrocilor.
Frauda care îi lasă pe români fără bani pe card
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează românii cu privire la o metodă nouă de fraudă numită Smishing. Atacatorii se dau drept persoane de încredere sau reprezentanți ai unor instituții pentru a câștiga încrederea victimei și a obține date precum parole, date bancare sau personale. Noua înșelătorie îi vizează în special pe cei care au economii generoase în conturi și pe posesorii de telefoane mobile moderne.
Românii sunt sfătuiți să fie atenți la mesajele suspecte pe care le primesc pentru a depista la timp dacă sunt ținta unor infractori. Directoratul Național de Securitate Cibernetică a precizat că un mesaj de tip Smishing creează un sentiment de urgență, de exemplu, un mesaj de genul „Contul tău va fi blocat!”, conține linkuri ciudate sau care nu sunt obișnuite și solicită informații personale prin SMS. Atacatorii cibernetici folosesc frecvent manipularea psihologică pentru a obține informații sensibile sau pentru a determina acțiuni care compromit securitatea unei persoane. Cetățenii sunt avertizați să fie atenți la mesajele pe care le primesc pe telefon sau pe rețelele de socializare, dar și la tranzacțiile cu cardurile bancare.
Infractorii online și-au diversificat metodele de înșelătorie și îi lasă pe mulți fără bani. Românii sunt avertizați și cu privire la o ecrocherie care capătă amploare în perioada sărbătorilor pascale. Infractorii reușesc să îi lase fără bani chiar și pe cei care sunt greu de păcălit. Escrocii vin cu o poveste lacrimogenă cum că și-au pierdut actele, cardul bancar și cer bani să se întoarcă acasă. Așa-zișii turiști profită de disponibilitatea trecătorilor de a ajuta, cer bani, însă promit să ramburseze imediat suma împrumutată prin transfer bancar. Infractorii folosesc o presupusă aplicație bancară pe smartphone-ul lor. În timp ce victima urmărește, un transfer instantaneu este falsificat. Dar tranzacția fie nu este executată niciodată, fie este anulată imediat.
O metodă bună de a ne proteja de fraudele bancare este cea numită PIN-ul fals. Printre soluțiile simple, dar eficiente, este aplicarea unui autocolant pe cardul bancar, un truc ingenios pentru a contracara înșelătoriile.