Local

Ministrul Educației a ajuns la Iași. Prof. Univ. Dr. Mihai Sorin Cîmpeanu s-a întâlnit cu reprezentanții care coordonează cel mai important sistem de învățământ preuniversitar din România, după București

Publicat: 12 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ministrul Educației a ajuns la Iași. Prof. Univ. Dr. Mihai Sorin Cîmpeanu s-a întâlnit cu reprezentanții care coordonează cel mai important sistem de învățământ preuniversitar din România după București
La ora 11.30, oficialul are o conferință la sediul ISJ Iași, alături de prof. Luciana Antoci, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Iași.

Sâmbătă, 12 iunie 2021, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Sorin Mihai Cîmpeanu a ajuns la Iași. La ora 11.30, oficialul are o conferință la sediul ISJ Iași, alături de prof. Luciana Antoci, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Iași.

În cadrul conferinței, ministrul discută despre pregătirea examenelor naţionale, organizarea concursului pentru postul de director în unităţile de invățământ din Iași, examenele de titularizare şi definitivat. Alte puncte importante abordate se leagă de activităţi şi proiecte care să ţină de recuperarea elementelor lipsă educaţionale în această pandemie pe fondul şcolii online și a lipsei tabletelor din mediul rural, strategii ale Ministerului pentru noul an şcolar 2021- 2022, cât şi proiecte finanțate prin fonduri naţionale şi europene.

„A fost o întâlnire foarte bună. Am discutat cu cei șase inspectori generali din Iași, Suceava, Bacău, Botoșani, Vaslui și Neamț.

Subiectele abordate au vizat examenele naționale, evaluarea națională, bacalaureatul cu toate schimbările, începând cu cele de la evaluarea națională. Spunem noi schimbări în bine, în beneficiul elevilor, dar și despre dificultățile manifestate din cauza crizei sanitare.

Am vorbit și despre anti-bullying, astfel încât, la 30 septembrie, să avem constituite aceste echipe anti-bullying în toate școlile. Vor face parte directorii, trei profesori cu competențe specifice, reprezentații elevilor, ai părinților, autoritățile locale și profesorii consilieri. Avem nevoie de constituirea cât mai eficientă a acestor echipe anti-bulliyng.

Am vorbit și despre Planul Național de Redresare și Reziliență. Ultimul subiect a fost cel al concursurilor pentru examenele de director la nivel național. Acest procent este în dezbatere publică. Am primit mai multe propuneri și am încercat să identificăm numitorul comun.

Luăm în considerare ideea, pe care o vom prezenta luni, aceea de demarare a concursurilor pentru posturile de director prin proba scrisă. Nu pe 26 iulie, ci imediat după începerea anului școlar 2021-2022, după 13 septembrie.

Probele de interviu s-ar putea susține până în decembrie, pentru a avea numirile făcute cu începere din semestrul doi, din 10 ianuarie. Acesta este un avantaj de a comasa toate etapele în anul şcolar 2021-2022 și să începem semestrul doi cu directori numiți pe competență.

Există și o serie de argumente pentru a organiza concursul mai grabnic, în iunie. Printre avantaje ar fi putut fi că atunci când avem de numit interimari să ne orientăm către cei cu note peste 7. Mai sunt și alte argumente, dar Ministerul Educației este deschis la ele, atunci când vin propuneri din mai multe părţi.

A doua problemă discutată a fost cea a ponderii între examenul scris și interviuri. În proiectul de metodologie avem pondere 40% examen scris și 60% interviu. Luăm în considerare și vom discuta la Ministerul Educației și 50% -50%. A mai fost lansată ideea de a contesta și interviul nu doar proba scrisă. Am agreat că vom analiza și această propunere la nivelul ministerului. Luni vom face publice concluziile”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Iași.

Sesiune de întrebări

Ministrul Educației a fost întrebat de plățile privind orele remediale:

„Întârzierile au fost nepermis de mari și dacă au existat justificări sunt inadmisile, dar legal, am făcut toate demersurile ca aceste plăți se să facă în scurt timp. Programul remedial este extrem de important și pe care doresc să îl continuam tot anul viitor. Are două componente până la nivel de învățământ gimnazial și liceal. Pot să vă spun că sunt extrem de supărat că nu s-a întâmplat până acum. Primele ore au fost în martie și acum suntem în iunie.”, a precizat ministrul.

Întrebat unde este blocajul, Sorin Câmpeanu a afirmat: „Este în incoerenta raportării, în diferența între aprobarea proiectului și momentul inițierii primelor ore. A fost aprobat la mai mult de o lună după ce orele au început deja. Am apreciat că e urgent să începem repede. Pot să vă garantez că absolut toate sumele aferente prestării orelor remediale vor fi plătite. Aceste întârzieri le asum în calitate de ministru și îmi cer scuze profesorilor.”

Ministrul Educației a vorbit și despre elevii care întâmpină stări depresive, din cauza pandemiei.

„Este irealist să speri că un consilier care lucrează cu 1300-1400 de elevi va putea sa ofere consiliere eficientă. O consiliere care e necesară acum mai mult decât oricând. Pentru că peste probleme cronice sunt și acestea generate de criza sanitară. Soluțiile sunt in opinia mea operaționalizarea și obligativitatea existenței unui consilier scolar în fiecare școală inclusiv în cele mici. Peste 590 e elevi să fie doi consilier. Peste 1000 de elevi un al treilea consilier.

Pentru acest lucru este nevoie de resursă umană calificată. Asistență psihopedagogică și orientare școlară. Resursa umană se formează în timp.”, a afirmat ministrul.

Despre poziționarea în bănci a elevilor la examene, ministrul Sorin Cîmpeanu a precizat:

„Am făcut o serie de recomandări. Luni o sa le facem publice. Printre acestea eliminarea triajului. Fără panouri plexiglas, posibilitatea de a crea construcții pe foaie pentru examenul de matematică.

Am adaptat materia de examen la specificul acestui an. Strategia este continuă. Nu poate schimba mediul universitar de azi pe mâine. Am pledat pentru dreptul de a alege. Rămân susținătorul acestui drept. Alegerea unui tânără de a studia în România va fi făcută, atunci când acest lucru va fi o alternativă viabilă pentru aspirațiile lui. Depinde de noi și mediul universitar românesc să creăm condiții atractive și depinde mult și de ce se reflectă în mediul de unde tinerii își culeg informațiile.

În raport cu investițiile din universitățile românești, cele internaționale sunt remarcabile. O singură universitate din topurile unei universități internaționale e cât al tuturor celor din România.”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Adauga un comentariu