Au apărut noi detalii în cazul accidentului aviatic produs în weekend, la Iași. Marian Jan Chiriță ar fi luat o decizie de moment care a condus la tragedie. Mai mulți piloți din Iași au explicat modul în care, cel mai probabil, s-a produs accidentul
Ies la iveală detalii incredibile! Marian Jan Chiriță, arhitectul ieșean care s-a prăbușit cu avionul în weekend, ar fi făcut o greșeală de neînțeles, având în vedere că este un pilot cu atâția ani de experiență. Reporterii BZI au discutat cu mai mulți piloți din Iași, inclusiv cu unii care îl cunosc foarte bine pe Chiriță și au zburat împreună cu el. Toți spun că accidentul s-a petrecut cel mai probabil dintr-o greșeală, asta după ce motorul avionului s-a oprit în aer.
„El a decolat, în condiții normale se pare, iar când a ajuns la înălțimea de aproximativ 300 de picioare, cel mai probabil motorul s-a oprit. Nefiind la înălțime mare și neavând viteza necesară, a luat decizia de a se întoarce pe pista de unde decolase, însă avionul a pierdut portanța și a căzut. Decizia pe care a luat-o pilotul nu a fost tocmai cea potrivită, nu trebuia să se întoarcă. Ideal ar fi fost să continue deplasarea, iar când terenul permitea, să aterizeze forțat”, a spus un pilot din Iași.
Trebuie precizat faptul că 300 de picioare înseamnă o înălțime de aproximativ 100 de metri.
Accidentul aviatic în care a fost implicat arhitectul Marian Jan Chiriță: „A avut ghinion”
Piloții ieșeni mai spun că Marian Jan Chiriță a avut extrem de mult ghinion.
„În mod normal, impactul cu solul sau, în cazul de față, cu arbuștii respectivi ar fi cauzat doar câteva pagube materiale. El a avut un ghinion teribil. Dacă nu existau scurgeri de benzină și nu ar fi luat foc aeronava, ar fi trebuit să iasă singur de la manșă, cu leziuni minime. Fiind prins cu picioarele sub bord, practic nu a avut ce face”, a spus un alt pilot din Iași, sub protecția anonimatului.
Odată ce aeronava a luat contact cu solul, s-a aprins ca o torță. Zeci de litri de benzină au susținut arderea, iar picioarele arhitectului au fost mistuite de flăcări.
Dovada că motorul s-a oprit în aer: elicea a fost găsită intactă
Un aspect deosebit de important în stabilirea modului în care s-a produs accidentul aviatic ține de analizarea părților avionului care au rămas după prăbușire. Experții ajunși în locul prăbușirii au găsit elicea aeronavei intactă.
„Elicea a fost găsită intactă, asta înseamnă, de regulă, că motorul nu funcționa în momentul prăbușirii”, a precizat o sursă apropiată anchetei.
Până la finalizarea anchetei este însă cale lungă. Fiecare detaliu trebuie analizat, pentru a se stabili cum s-a produs tragedia. Accidentul aviatic în care a fost implicat arhitectul Marian Jan Chiriță a șocat Iașul.
Care-i diferenta intre aterizare fortata si reintoarcere pe pista ?
Cazanele astea de avioane au cutie neagra ?
Sa nu uitam ceva, domnul arhitect nu este la primul zbor.
Nu era incepator si stia ce face, sigur stia cam toate manevrele de siguranta. Ce garantie avea el ca avionul este intact si ca cineva nu i-a facut o romaneasca ? In baza anchetatorilor romani, nu ma astept la nici un raspuns clar. Doar datul cu presupusul. Jane, sanatate multa. Si politistului.
„romaneasca”? Oare, asa de rai sunt romanii? O fi din neamul lui Cain?
Pai na, la 2000 de eur cat a zis ca a dat pe el…
Avion?!? Cazan.