National

Noua lege a asociațiilor de proprietari. Mii de români sunt afectați! Urmează controale în blocuri?

Publicat: 27 apr. 2020

Noua lege a asociațiilor de proprietari. Mii de români sunt afectați! Urmează controale în blocuri! Amenzi de 3.000 de lei!

Un senator PNL, fost secretar de stat, a iniţiat un proiect de act normativ menit să reducă amploarea fraudelor pe care le fac administratorii asociaţiilor de locatari. Aceştia nu erau obligaţi să prezinte documente, în cazul în care existau suspiciuni de fraudă, dar dacă acest proiect va deveni lege, va trebui să o facă, după cum spune senatorul.

„În ultimii ani, în spaţiul public au apărut numeroase dezbateri referitoare la abuzuri ale administratorilor, falsuri în acte, delapidări, fraude, multe dintre acestea ajungând în faza urmăririlor penale sau a condamnărilor, cu grave consecinţe asupra populaţiei care este nevoită, din banii proprii, să suporte aceste fapte”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege iniţiat de Eugen Ţapu-Nazare, senator PNL şi fost secretar de stat în Ministerul Economiei.

„Unităţile administrativ-teritoriale primesc anual sute sau mii de reclamaţii de la membrii asociaţiilor care se consideră nedreptăţiţi sau înşelaţi de administratori, motiv pentru care primăriile dispun controale pentru luarea măsurilor care se impun.

Chiar şi aşa, Legea nr. 230/2007 (legea asociaţiilor de proprietari-n.red.), în forma actuală, oferă posibilitatea asociaţiilor de proprietari să nu prezinte la control documentele solicitate, neexistând nicio prevedere expresă care să atragă răspunderea administratorului unei asociaţii de proprietari pentru această faptă”, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ.

Prin urmare, Nazare spune că este nevoie ca reprezentanţii Primăriilor care vin în control la asociaţiile de proprietari, ca urmarea sesizărilor să aibă în spate şi o prevedere legală expresă care să le întărească atribuţiile.

Ca atare, în legea asociaţiilor de proprietari, senatorul propune ca şi „neprezentarea la organele de control cu documentele solicitate” să intre în zona contravenţiilor. Iar administratorii asociaţiilor de proprietari care nu se conformează acestei obligaţii pot fi amendaţi cu sume cuprinse între 500 de lei şi 3.000 de lei, după cum arată proiectul de lege.

În România există la ora actuală circa 130.000 de asociaţii de proprietari.





Comentarii
  • Bună ziua, avem apometre cu citire la distanță,iar administratorul refuză să afișeze listele oficiale cu consumul de apă pentru fiecare apartament. Ce ne facem? Familii cu patru persoane au un consum de sub 10 m cubi? Sau sunt afișate 3 persoane pentru apartament, iar ei sunt de fapt 6 persoane! Ce ne facem cu acești administratori extrem de SIDĂTORI?

  • Doamne ajută așa să fie avem o hoașcă pusa de mafia din primărie ,nu vreți să știți ce vândută este cum incarca facturile ,cum fura oameni pe fata

  • ar trebui sa fii mai riguros cand faci astfel de afirmatii. Hoasca ( sau nehoasca )- termul iti apartne – nu poate fi pusa de primarie. Este aleasa de asociatia de proprietari. Deci nu mai faci declaratii false.

  • Daca a fost alaeasa acum 25 ani si nu se mai da dusa?Ca s-a spurcat la lucrari cu parandarat,facute de mantuiala.Si da cu flit ,locatarilor,ca are „spate”la Promarie?Cum ma sfatuiti sa procedez ptr a o determina sa isi faca treaba ptr care e platita???

  • Ceva de genul asta esti si tu cel care te simti deranjat de exprimarea cetateanului cu adevarat indignat de abuzurile care se fac. Te deranjaza ca isi da seama omul de cei care protejaza asemenea comportament. Pina cind sa Nu mai vedem asemenea lucruri….?????!!!!

  • Am trimis si eu cun comentariu. Apare sau MU apare .Este libertatea de opinie sau a reinviat cenzura.. ????

    Vad ca Nu vreti sa apara …….

    Credeti ca oameni nu isi dau seama la infinit ca va manevreaza Papusarul sef….

  • anonim la asoc,P,Rares nr,3 din Tg FRUMOS s-a instalat fara acceptul nimamui si simultan a ocupat ambele functii de administrator si presedinte incasand bani necuveniti din buzunarele locatarilo,imaginandu-si ca el este marele mosier , pe nume de STIRBU MARIC EL un paopa lape si un betivan notoriu care zilnic este injectat la orce ora cu bauturi alcoolice.

  • ELENA SANT DIN SUCEAVA DOAMNA DE LA NOI ASOCIATIA NR. 11 NU VREA SA INTELEAGA CA LA BL. 122. LA AP. 14. STAU DE ATATA TIMP PERSOANE PE ASCUNS NEDECLARATE . CONSUMA APA LA GREU SCOT APOMETRELE, IN FIECARE SEARA CATE 4 CAZI DE APA. EU STAU DEDESUPTUL LOR SI FAC SI INBAJOCORA. DA PE LA TEVILE CALORIFERILOR CU FEL DE FEL DE SPREIURI PARALIZANTE IN BATAIE DE JOC. IAR NOI SANTEM INCARCATI LUNA DE LUNA CU METRII DE APA PENTRU CONSUMUL ALTORA!!!

  • pt cel ce scrie ca administratorul refuza sa afiseze consumul de apa
    păi domnilor nu aveti presedinte nu aveti comitet?
    noi am dat afara fostul ad-tor si acum suntem multumiti de noul ad-tor

  • La asociatia noastra administratorul nu are drept de semnatura pe contul asociatiei. Nu are nici atributii de casierie (locatarii platesc prin virament sau numerar la banca). Asa ca nu poate extrage nici un leu.

  • Lucrează 1 pers la as de loc 8 ore pe săptămână 32 ore pe luna și taxează ptr salariu o, 7 lei pe mp pe luna. Știți cit de mult plătim? Deci la timpul lucrat trebuie sesizat ANAF.

  • Dacă aveți apometre, rolul administratorului s-a redus. Calculul consumurilor și a costurilor se face de firma care a montat apometrele, sau cea cu care are contract asociația. Faptul că nu le afișează e altă problemă, iar ideea că un apartament consumă mai mult sau mai puțin, asta depinde de fiecare apartament și de cei ce locuiesc acolo.Administratorul nu are nicio influență.
    Bănuielile astea că mai poate jongla un administrator cu consumurile de apă, rece sau caldă, cu căldura (dacă sunt montate repartitoare), nu mai sunt reale sau de actualitate…așa că….

  • Conform Legii administrației publice (referitor la consilii locale, consilii județene, primarii, prefecturi, etc.) este INTERZIS sa se amestece în activitatea unor persoane juridice de drept privat ori în activitatea privata a unei persoane fizice. Ar încalcă dreptul la proprietate.
    Toată stima pt PNL, dar flăcăul asta de senator sau ce învârte el pe acolo, este habarnist rău de tot.
    ALTELE (și sunt destule, în civil, cât și în penal) sunt instrumentele legale de acțiune.
    Și chiar asa! Ce pazasc CENZORII?

  • Vreti sa vedeti ce n-ati vazut? faceti o inspectie la administratorul din sect 4,Aleea Terasei nr 3A,bloc PE1 si blocul R2(e administrator la 2 blocuri).Iata cateva din ilegalitati:
    El singur e si presedinte si administrator si cenzor.
    El tine adunarea generala (desi Adm nu e in comitet)
    El scrie procesul verbal
    El isi pune singur ce salariu vrea
    El isi atribuie bani de concediu si bani pt excursii
    Deci pe linga salariu,isi atribuie indemnizatie de vacanta !
    Isi deconteaza tot ce vrea,bani de RATB,bani de tot felul de rechizite si detergenti
    Si a cumparat imprimanta si a decontat o si la bl PE1 si la bl R2
    A primit niste tichete cadou de la Salubritate (acum cativa ani)si le a folosit pt el,apoi i a dat si omului de serviciu cateva sa isi cumpere alimente,desi acele tichete erau pt materiale sau scule pt bloc.Nu cred ca exista asemenea caz in tot Bucurestiul.Un bloc la cheremul unui om lacom si fara limite.
    Face cineva de la Primarie sect 4 o inspectie in Aleea Terasei,nr 3A bloc PE1 ?

  • Aproape toti care va dati cu parerea nu cunoasteti legea.Domnul Mircea are dreptate.
    Asociatiile de locatari/proprietari sunt asociatii de drept privat,benevol organizate,asimilate ONG-urilor, care nu ar trebui sa fie controlate sau subordonate in nici un fel primariilor.
    Primaria nu este organ de ancheta sau control,de aceste lucruri ocupindu-se alte organe ale statului care pot fi sesezate de oricine are suspiciuni sau nemultumiri dar pe riscul fiecaruia.Cel ce reclama trebuie intii sa se documenteze,sa faca formalitatile necesare unei comunicari oficiale si apoi sa reclame.Altfel se poate trezi cu procese de defaimare sau calomnie.
    In al 2-lea rand organele de conducere ale asociatiei sunt:adunarea generala,presedinte,
    comitet executiv,cenzor.Lor trebuie sa va adresati daca aveti nemultumiri sau reclamatii.
    Administratorul este persoana angajata(salariat) al asociatiei in subordinea celor enumerati mai sus.Nimic nu ar trebui sa se intample fara stirea organelor conducatoare ale asociatiei, care sunt alese de proprietarii din condominiu.Daca se intampla altfel, atunci problema trebuie cautata in interiorul asociatiei si nu la administrator.Presedintele,comitetul executiv si cenzorul vor stabili(daca administratorul este controlat indeaproape)ce masuri sa ia cu administratorul daca acesta nu-si face treaba corespunzator.
    Decizia si dreptul de reprezentare a asociatiei apartine presedintelui.
    Din comitetul executiv este bine sa faca parte un membru de pe fiecare scara in parte(daca are mai multe scari)care va raspunde la randul lui de problemele de pe scara lui.
    Asta in conditiile in care vor sa se implice si sa fie alesi pentru ca sa nu uitam, acest lucru este benevol.
    Referitor la numarul de persoane aici problema se poate rezolva printr-o declaratie pe propria raspundere a fiecarui proprietar cu numarul de persoane care locuiesc tot timpul in apartament.Oricum nu se poate sti niciodata perfect numarul exact pentru ca lumea se misca si nu sta nimeni de paza la usa nimanui.Cel mai bine este sa faceti investitie si sa va puneti bransamente individuale la apa si montare de centrala de apartament.Altfel, cu calitatea oamenilor din jurul nostru, mereu vor fi probleme.
    In alta ordine de idei ..orice reclamatie la asociatie se face in scris in 2 exemplare iar asociatia este obligata sa va dea raspuns tot in scris in timp de 30 zile.
    Sau, asociatia ar trebui sa aiba un registru se sugestii si reclamatii in care cei interesati sa reclame anumite aspecte sau sa sugereze anumite lucruri.
    Veti avea surpriza ca de cele mai multe ori omul sa refuze sa scrie cele reclamate de teama sa nu se certe cu vecinii si sa aiba necazuri.Asta este ..pe reclamatii verbale nu ia nimeni masuri pt. ca la o confruntare fata in fata de cele mai multe ori reclamantul nu recunoaste.
    Asa ca este bine mai intai sa cunoastem legea si apoi sa vorbim…..

  • Domnule Mircea,
    Sunt blocuri locuite de batrani in totalitate.Ce stiu ei despre contabilitate? despre calcule? administratorul face tot ce vrea si incaseaza tot ce vrea si isi pune ce salariu vrea.Stai in banca dumneata.Nu toti stiu sa calculeze.Legea e ft ft nimerita pt a opri lacomia unor oameni fara scrupule.Un bloc cu 4 etaje si 60 de apt ,locuit de batrani cu pensii mici plateste pt salariu administrator + femeie de serviciu 3400 lei lunar . Pt 4 ore ! administratorul fiind pensionat medical,poate lucra doar 4 ore…

  • Pentru Razvan. Oare toti acei membrii ai asociatiei sunt analfabeti sau pur si simplu nu sunt interesati platesc si dupa comenteaza pe la colturi tipic romanesc,

  • Eu stau Intr un bloc in drumul taberei nu avem administrator când a a cerut ședința prea a spus că face când are chef listele nu se afișează nu spune niciodată pe ce se duc banii din fondul de reparații asta că să vadă domnul Răzvan că nu sunt em analfabeți suntem luați de proști când cerem o factura spune că dacă nu ne convine sa mergem la politie așa că nu mi spuneți că asociațiile nu trebuie sa fie controlate veniți în crinul de pădure Nr 5bl G5 și o să rămâneți cu gura căscată până nu știți nu vb să facă legi pt asociații și să fie controlați și să aducă cazier

  • Sunt niste nemernici care falsifica si semneaza acte fara sa faca adunare cu toti locatari.Se considera proprietari blocului si singuri hotarasc cum vor ei.Controale si de la primarie si de la ANAF.

  • Sunt niste nemernici care falsifica si semneaza acte fara sa faca adunare cu toti locatari.Se considera proprietari blocului si singuri hotarasc cum vor ei.Controale si de la primarie si de la ANAF.

  • DESFIINTATI ASOCIATIILE DE BLOC.
    In Vest in Spania nu exista asociatii de bloc, nu exista presedinte nici administrator sa fie platiti de locatari, nu exista femeie de servici platita din banii locatarilor.
    Asociatiile astea numai comunistii le-au inventat ca sa fie furati locatarii.
    Primaria Orasului Spaniol se ocupa gratis de fiecare bloc (intretinere, curatenie, reparatii, gunoi).
    Primaria plateste, din taxe si impozitele cetatenilor, cheltuiala fiecarui bloc.
    Primaria se ocupa de bloc si face contracte cu firme de curatenie, cu firme de reparatii, cu firme de calcul a intretinerii de apartament.
    Proprietarul de apartament plateste doar intretinerea in apartament si plata la comun pe scara (lift, apa, caldura termica, lumina).
    Proprietarul daca are nevoie de reparatii in apartament suna la Primarie si Primaria trimite urgent o firma de reparatii.
    Asa ca, proprietarul spaniol plateste strict doar ce consuma, nu plateste in plus salarii si prime la hotul de presedinte, la hotul de administrator, la femeia de servici care fura detergentii, nu plateste rechizite, detergenti, imprimante, etc. bagate pe gat locatarilor.

  • Lena gavi bravo așa ar trebui și la noi ca la spanioli de la noi care să fure mai mult si dacă spui adevaru iti da în cap sa învățat lingai

  • În sfirsit. Sa facă în apartamente controale cei de la inspecția în construcții pt ca au spart zidurile de rezistenta și o sa cada blocurile pe noi! Craiova, bl 42B,sc1

  • Buna ziua ! este obligat administratorul sa imi dea nr.de cont al asociatiei de proprietari pentru plata intretinerii in cont conform listelor de calcul afisate de adm.? Ce parere aveti?

  • Buna ziua ! este obligat administratorul sa imi dea nr.de cont al asociatiei de proprietari pentru plata intretinerii in cont conform listelor de calcul afisate de adm.? Ce parere aveti?

  • Discutii si comentarii care nu au nici fundament.
    Legislatia Romaneasca in materie de Asociatii de Proprietari este destul de bine acoperita acum cu mici exceptii, dar prin corectiile trecute prin Senat (aprobate) si ajunse la Camera Deputatilor (Camera decizionala) a proiectului de modificare a Legii 196/2018 (care va indrepta cei prost in lege) va fi o lege buna, numai sa fie respectata si aplicata corect.

    Deci avalansa de comentarii la aceasta modificare ce vrea sa o faca Senatorul de Neamt la o lege care a fost abropgata de doi ani sunt pierdere de timp.

    Cititi CODUL CIVIL – Partea ce se refera la Asociatii de Proprietari si la Administrator al bunurilor atuia
    Codul civil a intrat in vigoare la 1 Octombrie 2011 si se aplica de la acea data.
    Desi multi de la asa zisele Birouri Asociatii Proprietari neaga si chiar se pronunta pe aceasta tema ca prevederile Codului Civil nu se aplica asociatiilor de proprietari ori o fac intentinat dezinformand populatia, ori chiar sunt pe langa subiect (HABARNISTI).
    MDRAP s-a exprimat clar Codul Civil se aplica la Asociatiile de proprietari (punem documet la dispozitie oricui solicita acest lucru)

    TITLUL V – Administrarea bunurilor altuia
    CAPITOLUL I – Dispoziţii generale
    Calitatea de administrator al bunurilor altuia
    Aici avem o problema domnul Senator de Neamt vorbeste de Legea 230/2007 lege ce este abrogata inca din anul 2018 deci subiectul este fals (cineva este in eroare din cate se pare si trebuie atentionat domul Senator si eu o voi face)

    In Legea 196/2018 – Legea in vigoare a asociatiilor de proprietari avem:
    SECȚIUNEA a 3-a
    Raportul dintre autoritățile administrației publice și asociațiile de proprietari
    Art. 10 (4) Compartimentele prevăzute la alin. (1) exercită controlul asupra activității financiar-contabiledin cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri aiasociației de proprietari.
    (Ati vazut verificare financiar contabila facute de SAP la asociatiile de proprietari?)

    CAPITOLUL IX
    Contravenții și sancțiuni
    ART. 102 (1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să constituie, potrivit legii penale, infracțiuni:
    ART. 103 Prevederile referitoare la contravenții din prezenta lege se completează cu dispozițiileOrdonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificăriși completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare

    LEGEA 196/2018 ESTE CLARA INCLUSV MOTIVUL INVOCAT DE DOMNUL SENATOR EXISTA
    AVEM ART. 1349 – RASPUNDEREA DELICTUALA, CARE SE POATE APLICA IN ACEASTA SITUATIE

    Deci stimati Ieseni cititi legea 196/2018, cititi Noul Cod Civil intrat in vigoare la 1 octombrie 2011 si fiti responsabili de actiunile dumneavoastra in ceea ce priveste asociatriile de proprietari.

  • Exista o mafie si la Asoc. de Prop.
    Aceasta a fost si ideea de a se infiinta Asoc. de prop. si sa lase propietarii sa se descurce intre ei. .
    I numele blocuri cu propietari mai interesati de ce se intimpla cu blocul lor (propietatea lor )nu se intimpla ça administratorul sa fure
    In altele , administratorul si presedintele asociatiei si -au facut o gasca care-I sustine, évident pentru a anumite avantaje
    Cei care ,,dorm , sau ,nu vor sa se puna rau “ cu
    administratorul , platesc si tac . Si in Asoc. de Prop. se intimpla acelasi lucru ça la nivel de tara.
    Nu va implicati , platiti ça prostii .
    ( Évident administratorii care fura , Sint acoperiti de Primarie) .

  • De acord cu tine d-le Anonim! Și la mine e aceeasi situatie! Nimeni nu se implică și e vorba de un bloc mare din capitală cu 6 scări a câte 10 etaje,vă dați seama ce bani se învârt acolo?

  • Da domnilor, nimeni nu vrea sa se implice dar toti vor sa fie bine.Inca o data…administratorul daca face ce vrea el inseamna ca locatarii si conducerea asociatiei sunt de vina:
    – conform legii administratorul este persoana angajata si poate sa nu faca parte din asociatie ceea ce este de dorit pentru a evita cumetriile.
    – presedintele si comitetul sunt alese de proprietari si sunt organe de conducere care pot schimba administratorul daca nu-si face treaba.
    – proprietarii degeaba reclama pe la colturi pentru ca pe majoritatea nu-i intereseaza ceea ce se intampla atata timp cat nu-i afecteaza prea tare situatia.
    – nu participa la adunari si sedinte si apoi cand se iau hotarari cu numarul de membrii existenti(dupa 2-3 sedinte fara cvorum)incepe scandalul si acuzatiile ca s-au adunat mafiotii intre ei si au hotarat in numele nostru.
    Asta este realitatea…Romanul nu a invatat sa fie proprietar,sa participe,sa se implice activ si apoi cand cineva o face,acuza ca cine stie ce manevre si interese a avut de s-a bagat in treaba aia.
    La noi este principiul ca daca faci ,de ce ai facut iar daca nu faci, de ce nu ai facut.
    Toata lumea acuza administratorii si presedintii uitind ca sta in mana lor(conform legii) sa schimbe daca nu le convine.Dar …cum am spus mai inainte trebuie responsabilitate si implicare …ceea ce cam lipseste.
    Degeaba ne plangem pe la Primarii, pt. ca ei vin, dau amenzi si pleaca, iar treburile raman tot nerezolvate.
    Legea cea noua trebuie atacata la curtea contitutionala pentru ca da posibilitatea autoritatilor locale sa aiba imixtiuni intr-o organizatie de drept privat(ONG) cum este asociatia de locatari/proprietari ceea ce este un precedent periculos dpdv al drepturilor si libertatilor cetatenesti.
    Controale si verificari trebuie sa existe dar pt. acest lucru exista ORGANE DE ANCHETA SPECIALE inclusiv pe domeniul financiar care POT FI SESIZATE DE CATRE ORICE LOCATAR. Dar aceste reclamatii trebuie sa fie pertinente altfel se poate lasa cu procese penale sau civile.Toate controalele solicitate trebuie platite de cel care solicita(conf. legii)
    Inca odata ….cititi legea cea noua si apoi sa ne dam cu parerea.

  • Un proiect foarte bun, o initiativa binevenita din partea unui nemtean, mai intai pietrean si apoi romascan. Nu este importanta culoarea politica, ci omul care a luat aceasta initiativa. Am copilarit in acelasi cartier, in care se regasesc dese situatii in legatura cu administratori pusi pe capatuiala. Acest proiect trebuie sa parcurga toate etapele si sa devina lege. Asa cum avem contracte individuale la energie electrica si gaze, gunoi menajer, asa putem avea si la apa. Pentru ce sa platim sume de bani consistente denumite generic „cheltuieli adminstrative”?

  • Dle DAX,

    La noi ,asa cum am mai spus,administratorul e tartorul.El alege ce presedinte vrea,ce cenzor vrea.El le a facut salariu ca sa taca.Presedinte e unu care nu stie sa scoata 2 vorbe iar cenzor e o doamna care are familie mare dar administratorul o pune doar cu 2 pers la intretinere.Ceilalti din comitet,sunt mai mult plecati.Secretarul e plecat prin Oltenia mai tot timpul,vine in Bucuresti doar cand ia pensia.Deci,un bloc la cheremul administratorului,care are salariu de 2200 de lei la un bloc cu 4 scari,4 etaje,60 apt.Lucreaza 4 ore pt ca este pensionat medical.Dar mai are inca un bloc unde e administrator.E greu de gasit un administrator mai hot ca el in tot sect 4.Nu l intereseaza de bloc,doar salariul il intereseaza.Absolut toate blocurile din zona sunt reabilitate in afara de al nostru(Pe2,PE3,R6,R4,A2,etc).Si totusi,bietii batrani,nu au curajul sa -l dea afara si sa angajam o firma,care ne-ar costa mult mai putin. Oare dl Baluta,primarul(care s-a nascut in blocul vecin PE2) o citi aceste comentarii….?

  • Că la noi , la niminea …daca administratorul ,î-si face treaba , nu este bine , daca nu și-o face ,este bai mare .Recent ,s-a zugrăvit , vopsit ,scara de bloc unde locuiesc ,un locatar vroia o culoare ,altul ceva diferit și tot așa ,până la urmă a decis ,președintele (de bloc) ,ideea este că ,unii sant veșnic nemulțumiți ,in mare tot din cei cu datorii !

  • Dinele,
    Cu siguranta ,tu esti administrator pe undeva.Si iti e frica de mori ca iti vine vreun control,nu i asa ..?se vede limpede ca esti in culpa,ai mare grija cum scapi…!

  • În general Asociațiile de proprietari nu au specialiști financiari să controleze mânuirea fondurilor la asociații de către administrator si numesc în comisiile de cenzori persoane fără o minimă pregătire în domeniu fapt ce creează permanent o stare de imflamare fără o documentație reală.
    Nu credeți cumva ca primăriile să-și reia mai vechile atribuțiuni de controale și îndrumare a acestor încadrări și controale periodice așa cum se întâmpla înainte de 1990?
    Toate asociațiile de locatari anual și în special în lunile Ianuarie-Februarie prezentau Adunări Generale cu prezentarea unor rapoarte de activitate astfel:
    1. Darea de Seamă a activității Asociației – prezentată de președintele acesteia;
    2. Raport de activitate a administratorului;
    3. Raportul Comisiei de Cenzori și planul cheltuielilor pentru anul în curs;
    4. Dezbateri consemnate într-un proces-verbal;
    5. Alegerea noilor organe de administrare a imobilului – comitet și comisia de cenzori, administrator.
    6. Măsuri de preluarea gestiunii asociației de noua administrație și ducerea la îndeplinire a rezultatelor reeșite din dezbaterile Adunării Generale.

  • O problemă crasă de altfel, este aceea că în cele mai multe asociații locatarii nu cunosc ce, cine și ce indemnizații primesc lunar.
    Vreau să menționez că înainte de 1990 și o perioadă după organele administrative președinte, administrator și președinte cenzor îndeplineau aceste funcții gratuit sau cu o remunerație modică.
    Singura funcție plătită iera cea a îngrijitorului sau îngrijitoarei de bloc ce deținea și o cameră pentru păstrarea materialelor de îngrijire a blocului și tomberoanele din ghena de gunoi.
    Nu văd de ce și-ar face lefuri o gloată de șmecheri pentru doar o scară de bloc și nu se mai dau duși din funcții pentru că nu mai există acele Dări de Seamă și Alegeri anuale așa cum prevedeau instrucțiunile de funcționare a asociațiilor de locatari pe timpul împușcatului.

  • @Lotus – chiar nu găsiți 20 % din proprietari să inițiați o adunare generală ? Apoi, din 2 sedințe, ultima cu cvorum indiferent, chiar sub 50 % + 1, numiți un nou comitet executiv + cenzor și apoi aceștia caută un administrator PF sau PJ, astfel rezolvi problema în maxim 1 lună și termini toată mafia.

  • Totul e o făcătură, așa zisele asociați de propietari,au fost înființate în urma cu 15-20 ani și lăsate așa, cereți certificate de grefă de la judecătorie, se fură pe capete la capu blocului totul ilegal,dacă căutați sunteți și datori la toate instituțiile statului. Etc.ce lege 196 dacă pe legea 230 nu a efectuat nimenii mandate pe asociație, lea înființat au luat banii blocurilor,și au mers cu numele de asociație. Dezastru.căutați.ce alimentare dacă contoarele blocurilor sunt rețele păușar,….totu e o minciună plată intretinerilor nu se face pe număr de persoane. Etc.mi Vino Si,și guvernu stie asta trezițivă oamenii…

  • Tuturor celor cu probleme specifice, va recomand sa intrati pe avocatnet.ro, unde exista exact si aceasta tematica – printre altele! – si unde, dupa ce va inscrieti, puteti posta problema dvs si primiti sfaturi competente de la cei mai vechi membri si care s-au lovit de majoritatea problemelor ridicate de dvs aici! Tristul adevar este ca, Legea 196/2018, are, din pacate, inca foarte multe neajunsuri si portite, si chestii neprevazute, dar care produc efecte negative, nervi si aglomerarea inutila a instantelor de judecata, si asa foarte solicitate!
    Dar, daca ne spunem toti pataniile si parerile si propunerile de imbunatatire a Legii 196, sunt mari sanse sa fie modificata in bine, si inadvertentele si efectele negative sau scapate sa fie minore!
    Daca ne uitam aici doar, la cate ati mentionat, tabloul este foarte sumbru, si stim toti ca foarte multi administratori fac „bani frumosi” din ignoranta, lipsa de la sedinte a proprietarilor, a comoditatii lor, si a complicitatii lor cu cenzorii si presedintii sau si cu membrii ai comitetelor executive, produce efcte economice grave, in mai multe directii, afectand foarte grav intreaga societate, ceea ce trebuie sa inceteze!
    Faceti-va auziti, si nu ezitati sa le cereti adminior si presedintilor, ORICE EXPLICATII ASUPRA CHELTUIELILOR SI MODALITATILOR DE CALCUL, PRIN CERERE SCRISA, CU COPIE XEROX, PE CARE SA PRIMITI NR DE INREGISTRARE, LA CARE SUNT OBLIGATI DE LEGE SA VA RASPUNDA! DACA STITI CA ADMINUL SI PRESEDINTELE NU SUNT CORECTI, SI / SAU NU TIN, NU AU REGISTRU DE INTRARI IESIRI ACTE, ATUNCI TRIMITETI CEREREA PRIN POSTA, CU RECOMANDATA CU CONFIRMARE DE PRIMIRE! APARATI-VA DEMNITATEA SI INTERESELE FIRESTI ALE BLOCURILOR, NU MAI PERMITETI ACESTOR SFIDATORI DE LEGE SA MAI FACA BANI NEGRI! DINCOLO DE INDATORIREA DE CETATEAN, SI LEGEA VA OBLIGA SA ADUCETI LA CUNOSTINTA AUTORITATILOR – REPET, TOT CU COPIE XEROX, PE CARE SA VI SE PUNA NR DE INREGISTRARE1 – CEEA CE STITI CA SE INTAMPLA CU INCALCAREA FLAGRANTA A LEGII!!

  • Ce tot vorbiti de lege? Nici ce exista in lege NU se aplica. La noi, presedintele, sustinut de o mana de „smecheri” (cumparati de ex cu alimente de Craciun) , si-a angajat una din fiice pe post de administrator, o alta pe post de contabil, o alta ruda ca femeie de serviciu desi legea interzice pana la grad 4 de rudenie. Nici primaria si nici justitia, sesizate, NU vor sa constate incalcarea flagranta a legii si s-o aplice. Pur si simplu. Despre ce vorbim?

  • Am o întrebare curentul pe scara se plătește pe Nr de persoane sau de familie ?! Și încă ceva la noi nu afișează niciodată factura de curent sa vedem cat ii de plata și nici nu ne dă nici o chitanță pt banii care i-am dat !

  • Eu am dat în judecată Asociația de Proprietari. Administratorul are o metodă considerată ”infailibilă” în asociere cu un prestator de servicii (repartizare cotelor de încălzire în sistem centralizat) și o firmă de contabilitate. În sistemul centralizat de termoficare,fură lunar (ilegal) pe cei 60 de proprietari, apoi repartizează (legal) prin cota parte indiviză diverse lucrări al căror beneficiari sunt ”cei care îl susțin”, primărie ,enel etc.etc.

  • Nu numai la termoficare se fura. Se fura si la m3 de apa rece si de apa calda. Nu vede nimeni nici facturile si nici platile efectuate. Se fura de 5000-10000 lei in sezonul rece. Asociatiile au primit mult prea multe drepturi in dauna proprietarilor, inclusiv in noua lege.

  • As vrea sa știu , in apartamentele unde nu locuiește nici o pers. Și atenție având totul contorizat, de ce sa plătești in focare luna o suma de bani? Pentru asociație? As vrea neaparat un raspuns

  • Anonim: In apt unde nu locuieste nimeni e alta hotie,pt ca trebuie sa platesti aproape tot,adica :
    Incalzire-tevile care trec prin casa,ca sunt calde ! (degeaba opresti caldura,tevile calde trebuiesc platite)
    Salariu admnistratorul,pt ca stai-nu stai,el calculeaza si pt dta intretinerea
    Femeia de serviciu pt ca vrei nu vrei ea da cu matura si pe la usa ta
    taxe pe repartitoare pt ca fie fie nu consumi taxa trebuie platita.
    Ce nu platesti daca nu locuiesti? : lumina pe scara si gazele.In rest ,e ca si cum ai sta in bloc.

  • Stimate domn
    Daca lipsesti din localitate mai mult de 15 zile trebuie sa faci o cerere de scoatere de la plata cheltuielilor/persoana in dublu exemplar pe care administratorul sa semneze de primire.
    Acea cerere trebuie aprobata si de Presedinte ca sa devina aplicabila.Presedintele trebuie sa treaca pe la asociatie periodic sau de fiecare data cand se plateste intretinerea si sa tina legatura permanent cu administratorul,cenzorul,membrii comitetului.
    Dupa ce este aprobata cererea si se fac verificari de prezenta prin sondaj de catre seful de scara(membru in comitet ales pe scara respectiva),cererea devine aplicabila si administratorul este obligat sa scoata de la plata persoana respectiva.
    Cheltuielile/persoana sunt stipulate in lege.Deasemenea si cheltuielile comune.
    Asta este….avem proprietate trebuie sa suportam niste costuri indiferent ca stam acolo sau nu.Este valabil si la condominii si la proprietati individuale.
    Este ca si impozitul…stai ..nu stai ..platesti ca-l ai!
    Cand ati cumparat apartamentul nu ati cumparat numai interiorul,ati cumparat si fatada si terasa si casa scarii si subsol si pereti exteriori si tevile de termoficare si cele de apa rece si calda si cele de canalizare si uscatoria si liftul,si alte incaperi comune,etc.
    De aceea si reparatiile la spatiile comune indiferent unde au loc, trebuiesc platite de toata lumea chiar daca nu locuiti acolo, dar sunteti proprietar.
    Persoanele care sunt angajate(administrator,femeie de serviciu) sau presedinte sau cenzor….. ele lucreaza pentru proprietatile existente in condominiu si pentru proprietarii lor indiferent daca locuiesc efectiv in asociatie sau nu.Ei sunt angajatii asociatiei din care face parte si apartamentul dvs. si de aceea trebuie sa contribuiti cu cota parte la plata acestor angajati.Nu uitati ca,casa scarii este spatiu comun si daca nu vreti sa platiti femeia de serviciu, au altii grija sa fie mizerie mare la usa dvs. si usa murdara de…..
    Ceea ce nu mai platiti este si consumul de apa rece si calda,daca contorul din casa nu arata consum.
    Caldura din tevile comune trebuie platita( cota parte) pentru ca face parte din instalatia comuna a blocului atata timp cat circula agent termic prin ea,chiar daca aveti centrala individuala.De asemenea daca aveti calorifer pe scara la intrare sau in uscatorie.
    Daca blocul dvs. este total debransat dar pe la subsol exista din constructie vechea conducta de termoficare care trece la blocul vecin este posibil sa vi se calculeze si blocului dvs. o cota parte de energie termica de catre Serviciul de termoficare local.
    In acest caz este abilitatea presedintelui de a aduce ca argument faptul ca exista si portiuni de teren liber si atunci ce facem cu caldura?Cine plateste pentru incalzirea terenului viran?
    Poate ii convingeti sa nu platiti.Nu aveti voie (este ilegal) sa taiati acea conducta.De asemenea nici conductele din apartamente(daca sunteti complet debransati), fara acordul tuturor proprietarilor pentru ca sunt bun comun(proprietate comuna indiviza)
    Asta este.Este bine sa va interesati de situatie inainte sa cumparati un apartament.

  • Domnule DAX,

    Ceea ce spuneti dvstra este teoretic.Ar fi ft bine ,sa fie cum ziceti dvstra.Practica insa,e mai gea…Ne vorbiti despre verificari prin sondaj?! la noi,te intalnesti pe strada cu administratorul sii ii strigi.”Domle,vezi ca plecat fimiu prin Spania,vreo luna,sa l scoti luna viitoare de la intretinere,bine ?” .Raspuns :”bine ma,bine” !.Nu cerere,nu aprobari,nu sef de scara,nu cenzori sau comitete.Dvstra vorbiti din Codul As de Proprietari.Eu vorbesc din realitate.E o diferenta majora.

  • @Dax – mai 1, 2020 la 6:47 pm – sunt curios ….. ești administrator (în adevăratul sens al cuvântului) cumva, că prea le spui ca la carte ….. ?

  • DAX,

    Pt ca probabil ne cititi din Statut,ia uitati-va e si taxa pe apa pluviala ?putin stiu ca platim si aceasta taxa,pe apa de ploaie.
    Locatarii stiu ca ei nu platesc exact cat apare pe apometre ?evident nu stiu.Fiecare apt are cite un apometru,dar si intregul bloc are si el un apometru general.Daca adunam toti metri cubi de pe apometrele din apartamente ,ar da mai putin decat apometrul general.Pt ca cel general arata si toate pierderile.Asa ca la unele blocuri metru cub de apa e mult mai scump decat cel pe care il stim.La fel se intimpla si cu gigacaloria,ea devine mult mai scumpa decat stim noi,din cauza pierderilor.Ft multe orase au renuntat la incalzire centralizata.Oamenii si-au pus centrale,numai ca consumul de gaze i-a cocosat la fel ca pe cei cu termoficare publica.
    Stiu locatarii ca Radetul trimite facurile la blocuri,iar o rubrica suna asa :”Apa rece pentru apa calda”.Adica apa calda e platita la inceput ca apa rece si apoi ca apa calda !!!

  • La asociația de care aparțin plătești tot (cheltuieli administrative, femeie de serviciu, transport gunoi menajer, 1/2 mc apa și canal) chiar dacă nu se locuiește in apartament. Administratorul este și șef de bloc și casier. Multe abuzuri sunt peste tot.

Adauga un comentariu