Local

O firmă din București a dat lovitura. Va proiecta cele mai importante pasaje rutiere din municipiul Iași

Publicat: 31 oct. 2020
Două noi pasaje subterane vor apărea în municipiul Iași în centru și zona Copou
Aleea Mihail Sadoveanu din municipiul Iași

În două zone circulate din municipiul Iași vor apărea două pasaje subterane. Primăria Iași a bătut palma cu o firmă din București pentru proiectarea a două pasaje rutiere subterane pe Anastasie Panu și Aleea Mihail Sadoveanu. Pasajele vor avea rolul de a prelua circulația rutieră pentru ca zona pietonală să poată fi extinsă. Proiectarea va costa circa 160 de mii de lei pentru ambele pasaje din municipiul Iași

Două noi obiective rutiere au fost luate în calcul de conducerea de la Primăria Iași. Vizate sunt două pasaje rutiere subterane în zonele Copou și centrul municipiului Iași. Cele două pasaje subterane vor duce și la extinderea zonei dedicate pietonilor de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) și de la Palatul Culturii. În acest ultim caz, prin noul pasaj se poate ajunge la cuplarea zonei pietonale de la bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt cu esplanada Palatului.

Pasaje rutiere noi în municipiul Iași. O firmă din București va face proiectarea

Contractul a fost atribuit societății Professional Acquisitions Consulting SRL din București. Valoarea estimată a studiilor de fezabilitate este de circa 80 de mii de lei pentru fiecare din cele două proiecte. La licitație s-au înscris inițial 4 societăți. Pe lângă firma din București, au mai participat SC Nordic Vision SRL Iași, SC Pod Proiect SRL Iași și SC 3B Construction Project SRL Iași. Valoarea estimată inițială a fost de 300 de mii de lei, câte 150 de mii de lei pentru fiecare din cele două proiecte.

„Am ajuns în fază de contract și cu compania care va executa proiectarea la nivel de studiu de fezabilitate pentru cele două pasaje subterane. Unul este pe strada Anastasie Panu și va băga toată circulația în subteran pentru a crește suprafața pietonalului și legătura cu Palatul Culturii. Celălalt este legat de capătul Copoului, spre Universitatea de Științe Agricole, la intrarea pe Aleea Sadoveanu în Rond Agronomie. Vom lărgi pietonalul și legătura dintre cele două părți ale universității”, a spus primarul Mihai Chirica.

Acestea ar urma să fie realizate cu fonduri europene.

Pasaj subteran de 200 de metri lângă Palatul Culturii din centrul municipiului Iași

Pasajul din zona centrală a municipiului Iași va avea o lungime de circa 200 de metri. Proiectul prevede extinderea pietonalului Ștefan cel Mare și Sfânt spre Palatul Culturii. Obiectivul prevede anularea intersecției semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu. În plus, și calea de rulare a tramvaielor din zona străzii Palat ar urma să fie desființată conform proiectului derulat de Primăria Iași.
S-a propus ca pasajul subteran să fie proiectat în curbă, cu dublă funcționalitate, trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând și noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul.

Pasaj subteran de 300 de metri în Copou, pe Aleea Mihail Sadoveanu

Pasajul din Copou are ca scop preluarea circulației rutiere din zona Breazu. În acest caz se propune realizarea unui trafic auto continuu de tranzit între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I printr-o subtraversare a rondului Agronomie. Pasajul subteran va fi proiectat rectiliniu cu funcționalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampă de intrare pe aleea Mihail Sadoveanu, în dreptul USAMV și cu rampă de ieșire pe bulevardul Carol I, în dreptul Bisericii „Sf. Nicolae”. Viitorul pasaj subteran s-ar întinde pe o lungime de aproximativ 300 de metri.

Licitații pentru cele două pasaje din Podu Roș. Luna decembrie, data limită pentru procedura derulată de Primaria Iași

Pe lângă cele două pasaje din centru și Copou, municipalitatea ieșeană a anunțat că la începutul lunii decembrie 2020 va fi demarată licitația pentru proiectarea celor două pasaje din zona Podu Roș. Cele două pasaje vor lega malurile râului Bahlui peste intersecția respectivă.

„A fost demarată licitația pentru proiectul tehnic la pasajele care vor supratraversa Podu Roș. Licitația este programată pentru data de 3 decembrie 2020. Pe baza proiectului tehnic vom depune aplicație de finanțare pe programul de reziliență, cu o finanțare asigurată de 7 miliarde de euro. Cele două pasaje vor avea o lumgime de 551 metri pe mal drept și 546 metri pe cel stâng. Valoarea estimată este de 84 de milioane de lei. În momentul de față, pentru fonduri europene se putea aplica pe proiectul tehnic. Condiția fiind anul 2021, iar implementarea până la finalul lui 2026”, a mai spus primarul Mihai Chirica.





Comentarii
  • Polivalenta proiectata, realizata NU.
    Stadion proiectat, realizat NU
    Pasaj Podu Ros proiectat realizat NU.
    Centura ocolitoare proiectata, realizata NU.,
    SRU proiectat, realizat NU.
    Si povestea poate continua.
    Multumim celor 11% care l-au votat pe Mihai Chirica.
    Nu sunt anti Chirica, doamne fereste, dar omul este un incompetent si un om care promite, dar nu face.
    Are 3 4 luni de cand filmeaza zona Tudor si Padurii cu liniile noi de tramvai.
    Asta-i oras european ?
    Multumim inca o data celor 11% care l-ai votat.

  • Cei 11% sunt din unitatile subordonate primariei- Directia servicii publice,Citadin,Salubris,Compania transport public-CTP,Termoservice si altele unde directorii iau salarii grase si bonusuri de performanta (halal performanta) si angajatii au votat cum le-a zis seful ca sa nu-si piarda locul caldut unde unii freaca menta zilnic.

  • Cei 11% sunt din unitatile subordonate primariei- Directia servicii publice,Citadin,Salubris,Compania transport public-CTP,Termoservice si altele unde directorii iau salarii grase si bonusuri de performanta (halal performanta) si angajatii au votat cum le-a zis seful ca sa nu-si piarda locul caldut unde unii freaca menta zilnic.

Adauga un comentariu