Mihaela Silion, fost cadru didactic, părinte al unui elev de clasa a VIII-a și fiica unei directoare cu trei mandate la Școala Gimnazială „Gh. I. Brătianu”, rupe tăcerea sistemului de învățământ ieșean
Bullyingul a devenit una dintre cele mai grave probleme ale școlilor ieșene, însă pentru cei din interior sistemul rămâne un subiect tratat cu superficialitate, ascuns și minimalizat. Mihaela Silion, fost profesor la Liceul Tehnologic Holboca și formator pe platforma de învățământ privat acreditată DallesGo, trage un semnal de alarmă dur: „Bullyingul este o boală pe care o discutăm ca pe o bârfă la cafea. Nimeni nu ia în serios consecințele devastatoare asupra copiilor”.
Fiica fostei directoare cu trei mandate de la Școala Gimnazială „Gh. I. Brătianu” vorbește deschis despre ceea ce numește „un fenomen tolerat prin tăcere”, acuzând conducerea școlilor și cadrele didactice că ascund situații grave pentru a proteja imaginea instituțiilor. Ea susține că problemele sistemice și lipsa de reacție a profesorilor produc răni emoționale majore elevilor, răni care le afectează dezvoltarea și viitorul.
Mihaela Silion, o fostă profesoară din Iași, aduce acuzații grave sistemului de învățământ
Mihaela Silion spune că bullyingul nu este un simplu incident între elevi, ci o traumă care provoacă modificări reale în dezvoltarea creierului. Ea subliniază că nu sunt simple impresii sau supoziții, ci realități demonstrate științific.
„Efectele bullyingului și a oricăror abuzuri emoționale lasă urme și consecințe grave; inhibă arii extinse din creier, care transformă mintea și realitatea percepută a copilului într-o închisoare, într-un vârtej al emoțiilor negative și confuze, privându-l pe acesta de șansa la normalitate, ca să nu mai vorbim despre performanța în diferite aspecte de interes ale acestuia, cum ar fi rezultatele în procesul de învățare, sport etc. Este despre neuroștiință, nu despre presupunere”, explică Mihaela Silion, fost profesor la Liceul Tehnologic Holboca.
Cu toate acestea, fosta profesoară susține că fenomenul este tratat ca un subiect minor, adesea redus la discuții informale.
„Se discută la nivel de bârfă, ca și cum ne adunăm la cafea. Nu se ia nimic în serios. Nu se intervine real. Nu există strategie. Este tratat cu superficialitate și ignoranță”, spune Mihaela Silion.
Și, mai grav, aceasta spune că unii directori preferă să ascundă situațiile pentru a menține o imagine „curată” a școlii.
„Profesorii știu, directorii știu. Școlile sunt oarbe, iar neregulile sunt băgate sub preș pentru a nu păta imaginea școlilor. De ce se ascund aspecte importante, de multe ori grave? De ce nu se discută cu curaj, transparență și care sunt motivele pentru care multe nereguli rămân băgate sub preș chiar de către cei responsabilizați cu aceste roluri? Este împotriva societății ce se întâmplă”, a declarat Mihaela Silion.
„Sistemul este mutilat din rădăcini. Profesorii sunt neevaluați, mediul e nesigur, copiii sunt speriați”
După problema bullyingului, Mihaela Silion vorbește și despre punctele vulnerabile ale întregului sistem. Ea consideră că structura învățământului românesc este moștenită și profund deteriorată, iar generație după generație profesorii și directorii continuă aceleași practici, fără îmbunătățiri reale.
„Tot ce se preia acum se mutilează, nu se îmbunătățește. Copiii sunt speriați, profesorii neimplicați. Nu există selecție reală, nu există evaluare psihologică. Mediul din care vine noul profesor este unul nesigur. Ei tot ce fac este să ducă mai departe exact ce preiau, fără dorința de a schimba ceva”, afirmă Mihaela Silion.
Fosta profesoară vorbește despre necesitatea unei „matrițe inteligente”, un model educațional modern, adaptat copilului actual, nu unui sistem rigid și dictatorial.
„Copilul trebuie să simtă că face parte din viitorul lui, nu că e împins într-o cutie. Avem nevoie de educație vie, aplicată, construită pe nevoile reale ale elevilor. Copiii noștri vor fi societatea de mâine, iar dacă nu protejăm acum sănătatea lor emoțională, viitorul este deja compromis. Sistemul de învățământ este mutilat din rădăcini. Profesorii sunt neevaluați, mediul e nesigur, copiii sunt speriați”, mai spune Mihaela Silion.
Problemele din sistemul de învățământ ieșean despre care vorbește Mihaela Silion, fost profesor la Liceul Tehnologic Holboca, sunt unele grave, iar până când profesorii și directorii nu vor face nimic în legătură cu aceste fenomene, nu se va schimba nimic.
Pai exact asta ai facut si tu. Ai asteptat sa devii “fostă profesoară” ca sa spui ceva despre asta…
pai daca esti asa integru, zi-i lu’ patronache ca nu-i politicos sa se rasteasca la angajati, ca e de porc sa-i plateasca la gri si cu intarziere, ca nu-i corect sistemul cu o factura da si una ba.
A citit câte ceva despre subiect in câteva pliante si consideră că are un cuvânt de spus. Draga „fostă” ai date concrete, studii de caz bine documentate? Dacă nu, atunci se cheamă băgare în seamă. Stai în banca ta.
„Eroina” articolului e formator pe platforma de învățământ privat acreditată DallesGo. Deci, dă în sistemul public ca formă de reclamă mascată la cel privat. Doar vorbe goale sunt toate cele citite.
Am crezut ca este o doamna respectabila, dar este doar o mamikă fara argumente, doar generalitati. Pacat de mama ei!
❌Bullying-ul din școală continuă să fie una dintre cele mai mari probleme ale sistemului educațional, afectând nu doar performanța academică, ci mai ales stima de sine, sănătatea emoțională și sentimentul de siguranță al copiilor. În multe cazuri, școala — care ar trebui să fie un mediu de învățare și dezvoltare — devine, pentru cei agresați, un spațiu al anxietății și fricii. Fenomenul este agravat de presiunea de grup, lipsa intervențiilor eficiente din partea adulților și cultura „e doar o glumă”, care minimizează consecințele reale ale comportamentelor abuzive.
✅SOLUȚIA SALVATOARE
În acest context, tot mai mulți părinți se orientează către home schooling ca alternativă. Educația acasă poate oferi un mediu sigur, lipsit de agresivitate, adaptat ritmului copilului și construit pe relații bazate pe încredere. Pentru unii copii — mai ales cei care au trecut prin experiențe traumatizante în școală — poate fi un spațiu de vindecare și reconstrucție a încrederii în sine.
P.S: A PUNE LAOLALTĂ COPILAȘII PREMIANȚI ȘI SUPER DOTAȚI CU ĂIA MEDIOCRII,PROȘTI ȘI SĂRAKI…ESTE O MARE GOGOMĂNIE.
NU GOGOMĂNIE CI O IMENSĂ PROSTIE MARE CÂT GLOBUL PĂMÂNTESC.
URGENT TREBUIESC INFIINȚATE SCOLI PRIVATE( UNDE SĂ LUCREZE PROFESORI STRĂINI CU DOCTORATE PE BUNE/ NU PLAGIATE,PROFESORI NĂSCUȚI ȘI EDUCAȚI ÎN OCCIDENT) UNDE COPILAȘII DOTAȚI DIN ROMÂNIA SĂ INVEȚE IN LINIȘTE ȘI ARMONIE.
IAR LA ȘCOLILE DE STAT
(PUBLICE/ BUGETARE) SĂ RĂMÂNĂ DOAR ELEVII DE 5 ȘI PROFESORII SLAB – EDUCAȚI LA ” FACULȚĂȚIILE DE TOP ” DIN IASI. 🤤
E SIMPLU…!
Comentariul dvs pleaca de la o premiza falsa, si ca si consecinta si solutia este falsa. Invatamantul din Romania este PUBLIC. Se numeste public, pentru ca trebuie sa fie accesibil copiilor tuturor categoriilor sociale. A face o selectie dupa criteriul: „LAOLALTĂ COPILAȘII PREMIANȚI ȘI SUPER DOTAȚI CU ĂIA MEDIOCRII,PROȘTI ȘI SĂRAKI” este discriminare. O selectie corecta ar trebui facuta d.p.d.v. al pregatirii elevului, prin examene de admitere cum se facea acum 35 de ani. Copii bine pregatiti erau admisi in scoli de prestigiu, cu profesori competenti si bine pregatiti. Copii mai putin pregatiti se orientau catre scoli de meserii, profesionale, etc. Cat despre propunerea dvs „TREBUIESC INFIINȚATE SCOLI PRIVATE”, s-au infiintat scoli private, dar accesul este prohibitiv d.p.d.v. al taxelor scolare. Nu isi pemite oricine sa plateasca aceste taxe. Si chiar si asa problemele din invatamantul romanesc nu s-ar rezolva prin infiintarea acestor scoli private. Acestea scoli ar fi accesibile tot copiilor ai caror parinti au multi bani, iar bullying-ul, drogurile, violenta nu au adus-o in scoala copii din familii obisnuite, ci beizadelele din familii potente financiar.
De cand in loc de invatamant se face educatie, de cand corectitudinea politica a devenit norma obligatorie impusa de minister, scoala a decazut. Nu mai este izvor de cunoastere, a devenit un centru de indoctrinare. Absolventi misecuvenisti, cu cunostinte superficiale – cam acesta este profilul majoritatii absolventilor.
Exceptiile sunt izolate si contrare politicilor ministerului. Ele exista prin efortul cumulat al catorva profesori, elevi si parinti.
Asta-i o pitzipoanca botoxata si siliconata, n-are nicio treaba cu sistemul de educatie!
Stați să le vedeți pe mămicile de pe grup…
Siliconate, botoxate, cu unghiile ca de uliu, date cu 1kg de parfum, musai un super brand…
Să le auziți ce inepții scot pe gură, ce pretenții idioate au, ce agramate sunt când scriu pe grup…
“Copilul meu” în sus, “copilul meu” în jos dar cu acel copil au stat bonele, mama, soacra etc. numai ele nu. La grădiniță îl iau seara, de la after pe cei de la școală și atunci nici nu-ți cunoști copilul, vii în conflict cu învățătorii, profesorii care, aici e altă bubă, și ei sunt plini de ifose, de nervi, salarii mici, nevoi multe…
E o luptă mocnită între părți și cine este victima: copilul.
Dacă “părțile” ar gândi limpede ar fi armonie și interes comun pentru micuț.
Dacă…
Elevii din ziua de azi nu mai știu de frica părinților sau a profesorilor. Asta din cauza părinților. Părinții care au copii la școală la momentul actual sunt de o imbecilitate crasă.
Mamele sunt cele cu gura mare și penibile, iar tații tac mâlc, ei au devenit cățelușii familiei.
Copiii sunt rezultatul dinamicii familiei.
Am auzit povești de la bunici, despre cum era școala în timpul comunismului. Nu îndrăznea nimeni să comenteze în timpul unei ore. Mai mult, erau profesori foarte severi și care pedepseau elevii crunt. Erau pedepse care includeau violența fizică.
Păi dacă îi iei telefonul unei odrasle din ziua de zic, fiindcă se uită pe Instagram în timpul orei de învățat, sună la poliție. Și poliția evident ține cu odrasla imbecilă.
Ar trebui să se numească Generația Domnul Goe.
Fața ei spune multe …
De ce să ne obosim?
Altă coardă penală care își dă cu părerea despre orice
Buzele alea si le-a „pus” cu banii de profesoara?
unde le gasiti ? :)))
Homeschoolingul oferă o libertate extraordinară de învățare, adaptată ritmului și intereselor fiecărui copil. În loc să fie limitați de un program strict, copiii pot explora materiile în profunzime, pot avansa mai repede la ceea ce le place și pot primi atenție individuală acolo unde au nevoie. De multe ori, acest tip de educație întărește relațiile de familie, crește încrederea în propriile capacități și le permite copiilor să-și dezvolte pasiunile într-un mediu liniștit și sigur. Pentru multe familii, homeschoolingul devine o experiență educațională bogată, flexibilă și profund personalizată.
CONCLUZIE
-COPILUL SCAPĂ DE COLEGII PLINI DE INVIDIE
-COPILUL SCAPĂ DE A FI AGRESAT SEXUAL DE UNII PROFESORI
-ETC
nu te-a obligat nimeni sa faci FEAA. normal ca acu’ este frustrata. nici bani, nici perspective.
E profa de sex? Ca se straduieste sa arate asa.
„Școala de stat: locul unde înveți că viața e grea, praful e etern, iar manualul digital e doar o legendă urbană. Profesorii luptă cu birocrația, elevii luptă cu somnul, iar directorii luptă cu… nu e foarte clar cu ce, dar luptă și ei.
La privat, însă, totul merge ca într-o reclamă: proiecte, table smart, feedback personalizat. Singurul lucru care nu funcționează impecabil e portofelul părinților după fiecare trimestru.( asta e,…sarakii tre’ „să merge doar la bujet”..pam-pam)🤭
În concluzie: școala/ facultatea la stat te pregătește pentru realitatea crudă: aia în care TU devii doar vânzător la tejghea prin multinaționale gen „kakauflang”, „cakarfurr”. Cealaltă, adică școala/ facultatea la privat te pregătește pentru o realitate în care ai prefera să trăiești: majoritatea studenților la privat sunt/ ajung antreprenori,artiști, șefi peste ăia care au făcut foame pe când erau studenți la ” buget ” și visau la o strachină de borș cald 🙃. Amin
Cand o fosta profesoara care arata ca Bianca Dragusanu vorbeste despre problemele invatamantului, atunci chiar ca e grav. Bullying-ul exista, insa fiecare profesor si fiecare scoala il gestioneaza diferit, unii cu mai multa implicare, altii cu indiferenta. Nu e voie sa pedepsesti elevii care fac bullying pentru ca legile sunt facute in asa fel incat una doua se striga aoleu abuz si trauma emotionala. Nu sunt de acord cu pedepsele corporale dar ar trebui sa existe niste forme de pedeapsa mai serioase, taierea burselor, scaderea notei care sa nu permita absolvirea anului scolar. Nici exmatricularea nu mai exista.Parintii sunt majoritatea ca boierii pe mosia lor, trateaza profesorii ca pe slugi. Botoxata bate campii cand zice ca profesorii nu sunt evaluati si selectati. Nu stiu pe ce planeta a trait pana acum (a maimutelor?) dar poate a trecut ca gasca pe apa de nu stie de examenele si evaluarile cadrelor didactice.