National

Orașul din România în care se va construi linie de metrou. Cum arată proiectul

Publicat: 22 mai 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Orașul din România în care se va construi linie de metrou. Cum arată proiectul
Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21.3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Mulți vor să afle care este orașul din România în care se va construi linie de metrou. Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Iată cum arată proiectul.

Orașul din România în care se va construi linie de metrou

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat marți, 21 mai 2024, autorizația de construire pentru metroul clujean.

„Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj.”, a declarat președintele CJ Cluj.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Cum se va decongestiona traficul

Studiile de fezabilitate făcute pentru acest proiect arată cu metroul din Cluj Napoca va avea o frecvență de circulație de 90 de secunde, va avea o lungime de 51 de metri, față de 112 metri la București, și va putea transporta maxim 540 de pasageri, față de 1.200 cât transportă garniturile de la Metrorex.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane, șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri /oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi).”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

De asemenea, a fost anunțat faptul că se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene. Se construiește și cel mai lung tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov-Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară.

Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.

Românii însă se pot mândri cu prima cale ferată de munte din România, situându-se la o diferență de nivel de 338 de metri între stațiile Oravița (la 218 metri altitudine) și Anina (la 558 de metri altitudine). Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Cea mai frumoasă cale ferată din România străbate nu mai puțin de 14 tuneluri și 10 viaducte.

Adauga un comentariu