Local

Primăria Iași trebuie să caseze 60 de autobuze de la CTP. Firmele nu se prezintă la licitație din cauza prețului ridicat – FOTO

Publicat: 14 mart. 2024
_____ Vizualizări 9 Comentarii
Primăria Iași trebuie să caseze 60 de autobuze de la CTP. Firmele nu se prezintă la licitație din cauza prețului ridicat - FOTO
Primăria a cerut 100 de mii de euro pentru autobuzele vechi la licitația anterioară

În garajul CTP Iași, din Tudor Vladimirescu, sunt 60 de autobuze pe care primăria trebuie să le caseze. Problema este că nicio firmă nu a înaintat vreo ofertă la ultima licitație

Odată cu achiziția mijloacelor de transport noi, cele vechi trebuie să fie casate și valorificate, în special pentru a elibera spațiul în garajul celor de la CTP. La licitația de anul trecut, din august, nu s-a prezentat nicio firmă. Acum, Primăria Iași trebuie să organizeze procedura pentru a doua oară și să ajusteze prețurile.

CTP Iași trebuie să caseze 60 de autobuze

În acest moment, în garaj sunt pregătite pentru casat autobuze de tipul Den Oudsten și Van Hool, dar și microbuze de tipul Mercedes. Prețul de la care a pornit licitația din 2023 a fost de 539.000 de lei, iar ofertanții au trebuit să depună și o garanție de participare, de 54.000 de lei. Totuși, procedura nu s-a finalizat, iar autobuzele au rămas în garajul din Tudor Vladimirescu. Autobuzele au fost folosite pe străzile din Iași timp de mulți ani, fiind cumpărate la mâna a doua inițial, din țări precum Olanda, Belgia sau Germania. Până în iunie 2025, o firmă din Turcia va mai livra încă 25 de autobuze electrice noi.

„Noi le ținem în garaj, este tot ce putem face, iar în ceea ce privește procedura de casare, ține de Primăria Iași. Desigur, să mai eliberăm spațiu ne-ar ajuta foarte mult, mai ales că vor mai veni autobuze noi în viitor, însă nu putem să le lăsăm pe cele vechi în stradă. Așteptăm, acum, o soluție de la primărie, trebuie să găsească una. Expertiza este deja făcută, așteptăm, de acum, următoarea licitație”, a precizat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Firmele nu s-au prezentat la licitație

Primăria Iași trebuie să mai scadă din preț, deoarece firmele nu consideră că este o investiție profitabilă. Autobuzele au multe materiale care nu mai pot fi reciclate sau folosite, astfel că se pierd foarte multe componente după procedura dezmembrării. Rămâne de văzut la următoarea procedură dacă firmele vor găsi atractivă oferta Primăriei Iași.

„Firme sunt care să se ocupe de dezmembrare, însă problema este prețul de pornire. Oricum sunt sigur că odată ce va scădea, atunci se vor prezenta la licitație mai multe firme. Într-adevăr, este dificil să îți scoți și investiția, deoarece sunt multe materiale pe care nu poți să le valorifici. Trebuie să ai ce face cu uleiul din vehicule, fierul, cuprul, plasticul, sticla. Normal că firmelor nu le convine, fiindcă nu este fezabil”, a încheiat directorul general Cristian Stoica.

Primăria Iași trebuie să mai caseze încă 60 de autobuze de la CTP pentru a mai elibera spațiul la garajul companiei.

Comentarii
  • SA NU UITATI.
    Sume uriase de bani din bugetul public au fost pierdute in combinatiile scandaloase prin intermediul carora s-au adus autobuze second-hand la Iasi. Banii cu care se putea moderniza transportul public de persoane au ajuns,insa in buzunarele unor afaceristi controversati care au profitat din plinde insolventa RATP si nou infiintata CTP. Peste 5 milioane de lei a fost capacul pus de Unistil SRL Barlad in doar trei combinatii prin care a adus 76 de autobuze second-hand la Iasi. Cei peste un milion de euro care au ajuns in buzunarele celor implicati puteau fi folositi pentru achizitia de autobuze sau tramvaie noi. Compania Unistil SRL, fostul operator privat de transport din Iasi, controlat de omul de afaceri Vasile Puscasu, a facut profituri uriase din bugetul public in ultimii ani prin combinatii scandaloase care au fost in dauna cetatenilor si care a bagat milioane de lei in buzunarele celor implicati in aceste afaceri. Ultima mare lovitura data de Vasile Puscasu la Iasi a fost la scurt timp dupa falimentarea RATP si infiintarea Companiei de Transport Public Iasi. Este vorba despre un contract prin care CTP Iasi a inchiriat de la Unistil SRL 16 autobuze model Scania la un pret cu care autobuzele s-ar fi putut cumpara. Practic, CTP Iasi a platit pentru inchirierea celor 16 autobuze de la firma Unistil SRL, pentru o perioada de un an, o suma de 1.440.000 lei, adica 90.000 lei (20.000 euro) pentru fiecare autobuz inchiriat pentru 12 luni. Cu alte cuvinte, s-a platit pentru inchirierea unui autobuz pe o perioada de 12 luni tot atatia bani cat s-ar fi platit pentru cumpararea unui autobuz asemanator. In caietul de sarcini care a fost intocmit de specialistii in achizitii ai CTP Iasi, a existat o cerinta obligatorie care pare una cu dedicatie. Este vorba despre termenul de livrare a autobuzelor, care a fost fixat la doar 3 zile pentru un lot de 10 vehicule.Toate acestea au fost date uitarii.

  • Domnul Primar sa vina sa discute cu oamenii in depou, cum face Piedone la Bucuresti. Sa auda de la muncitori cum inginerul, care habar nu are cum se repara un tramvai, te pune sa modifici piese. Degeaba-i spui ca nu se potrivesc piesele ca el este inginer si te injura, si tipa de parca oamenii din subordine sunt sclavi, ba mai mult cand isi da seama ca din vina lui sunt doua tramvaie defecte, cel de la care iei piesa si cel care e defect iti spune: daca iti spuneam sa te arunci in fantana, te aruncai, boule? Si ce sa i spui unui asa geniu de inginer, ruda cu alti smecheri de la birouri?? Si uite asa stau o gramada de tramvaie defecte, si calatorii asteapta si primarul stie ca efectivele sunt la strada.

  • Pe acest geniu de inginer, asa cum îi spui tu, Nelu, nu l-a batut nimeni??
    Directorul acestei companii stie ce intelectuali are in subordine?
    Da ce-i tarlaua lui?? Cum sa distrugi bunul public?? Nimeni nu-l intreaba de sanatate? Unde a terminat facultatea? E o rusine pentru breasla si pt scoala romaneasca!

  • Sunt inginer pensionar, pe timpul lui Nea Nicu, un inginer ca asta facea puscarie.
    Recunosc ca am invatat meserie de la un zugravcare nu cred ca avea mai mult de 4 clase, stiam teorie, dar practica era baza. De la el am invatat sa fiu om, sa ma port cu oamenii. Pai aveai norma, n-aveai timp sa te uiti in carte…. ala daca termina o scoala, devenea sef de santier. Nu stiu daca mai traieste, eu aveam 23, el 40 si ceva, tot respectul pt MESTERUL, asa cum îi spuneam, desi cam spurcat la gura.
    Invatati meserie de la mesterii cu experienta!

  • Pe dl Stoica nu îl prea interesează ce se întâmplă cu tramvaiele și autobuzele. El își ține funcția bine, in ciuda managementului dezastruos pe care îl aplica. In fiecare zi pleacă vagoane și autobuze defecte, nu există piese de schimb, se fac reparatii cu sârmă, in fiecare zi sunt trimiși vatmani acasă, pt că deși se face o planificare, oamenii nu au pe ce sa lucreze. Dl Stoica nu are cunoștința de aceste lucruri. In viziunea lui totul este bine așa. Primarul primește zilnic, dimineața situația cu cate mijloace de transport sunt la stradă, și știe că sunt. Apoi Dumnezeu cu mila!

  • Oare acest domn stroica nu poate fi și el acasă ca vatmani și șoferi care nu pot lucra din cauza lui că nu manageriază corect treburile ,dar ce contează la salariul lui moca încasat să tot fii meneger eșuat pulitic

  • Stoica a incasat, ani de zile 20.000 lei lunar. Credeti ca-l doare daca nu ia salar o luna?? Are balta peste. Mai rau de talpa tarii care pleaca cu 1000 de lei acasa…. si in toate mijloacele de transport se vorbeste de salarii motivante!
    Fugiti cat puteti! Oamenii care isi spun punctul de vedere sunt sanctionati cu taieri de 10% fara sa fie chemati in comisii de disciplina! E o jungla!

  • Da-i prostului functie. Cum sa ridici tonul la un subordonat, cand tu esti zero barat ca inginer?? Cine l-a angajat? Inregistrati-l si dati-l in gat pentru abuz daca altfel nu se poate!

  • Daca nu stiti cum sa ocupati un post de sef de formatie fara pregatirea necesara, dar sa incasezi indemnizatie pt asta, veniti in depou. Este unul care nu stie sa scrie, dar este sef. Ce spune legea? Ca angajatul este obligat sa restituie intreaga suma incasata in mod ilegal! Auditul??
    Domnul Primar?

Adauga un comentariu