Prima pagină » Sanatate » Boli si tratamente » Produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi protejează împotriva cancerului de sân

Produsele lactate cu conținut scăzut de grăsimi protejează împotriva cancerului de sân

23 dec. 2019, 09:20,
în Sanatate

Produsele lactate slabe protejează împotriva cancerului. Consumul de produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi ar putea scădea riscul de cancer la sân, sugerează un studiu publicat de cercetătorii de la Université Laval și Centrul de cercetare al CHU de Québec-Université Laval.

La femeile aflate în perioada pre-menopauză, consumul a 14 sau mai multe porții de produse lactate slabe pe săptămână a fost asociat cu o densitate mai mică a sânilor cu 7% decât cele care au consumat mai puțin de trei portii.

„Ceea ce am arătat este că, la femeile aflate în perioada premenopauză, consumul de produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi a fost asociat cu o scădere a densității sânilor, în timp ce pentru produsele lactate cu conținut ridicat de grăsimi, a existat un densitatea sânilor care a crescut în populația noastră”, a explicat cercetătorul Élisabeth Canitrot, într-un interviu.

Unul dintre principalii factori de risc pentru cancerul de sân este densitatea sânilor. „Densitatea sânilor reflectă abundența relativă a glandelor și canalelor din țesutul sânului”, a declarat liderul studiului, profesoara Caroline Diorio, a Facultății de Medicină a Universității Laval, într-un comunicat. Cu cât densitatea sânilor este mai mare, cu atât este mai mare riscul de a dezvolta cancer mamar.”

Produsele lactate slabe protejează împotriva cancerului

Cercetătorii au recrutat 1.546 de femei, inclusiv 775 care nu au ajuns încă la menopauză, când s-au prezentat pentru o mamografie. Participanții au fost de acord să completeze un chestionar privind frecvența consumului de alimente și băuturi în ultimul an.

Efectul protector obținut prin consumul zilnic de cel puțin două produse lactate slabe la femeile aflate în premenopauză ar fi comparabil cu cel al tamoxifenului, un medicament care reduce cu 50% riscul de cancer la sân la femeile care pot dezvolta această boală.

În schimb, cercetătorii au observat o densitate a sânilor cu 4% mai mare la femeile care mănâncă o mulțime de produse lactate cu conținut mare de grăsimi, comparativ cu cele care mănâncă puțin sau deloc.

Doamna Canitrot avertizează, însă, că este imposibil să concluzionăm din acest studiu că efectul protector observat este atribuit produselor lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

„Aceasta este una dintre limitările studiului nostru”, a recunoscut ea. Ne interesează exclusiv produsele lactate, nu ne uităm la dietă în general, dar, într-adevăr, este foarte posibil să fie markerul unei anumite diete, cu un nivel mai scăzut de grăsimi.” Rezultatele acestui studiu sunt publicate în revista medicală Anticancer Research.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”
Premierul desemnat Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe și impozite după ce va fi învestit în funcție. Mai mult decât atât, oficialul nu a exclus posibilitatea unor reduceri fiscale în anumite domenii, dacă acestea nu afectează stabilitatea bugetară a României. Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe Premierul […]
Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 iunie 2026
10 iunie 2026