Prima pagină » Local » Profesor din Iași, mesaj crunt către ministrul Educaţiei: „La școlile care au toaleta în curte deplasarea către acestea cum se va face? Vor fi gândite „tuneluri” direct spre WC-uri?”
Profesor din Iași, mesaj crunt către ministrul Educaţiei:

Profesor din Iași, mesaj crunt către ministrul Educaţiei: „La școlile care au toaleta în curte deplasarea către acestea cum se va face? Vor fi gândite „tuneluri” direct spre WC-uri?”

09 mai 2020, 13:26,
în Local

Liderul celui mai important și activ sindicat din învățământul preuniversitar județean românesc, prof. Laviniu Lăcustă – președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași vine cu un nou mesaj crunt către actualul ministru al Educației și Cercetării (MEC) – Monica Anisie. Acesta arată că nu a primit lămuriri, explicații și răspunsuri clare la o serie de întrebări ce semnalau realități dure din educația românească!

Totul vine în contextul deciziei ca examenele naționale să aibă loc în format clasic cu toate că exista e riscul infectării cu coronavirus. De asemenea, aceasta arată că sute de şcoli și licee din România au condiții de, Evul-Mediu, nedemne de secolul a XXI-lea! Redam mai jos documentul cu numărul 1645/09.05.2020 trimis care Ministerul Educației și Cercetării de liderul USLIP Iași!

„În atenția Doamnei Ministru Monica Anisie,

12 > pentru doamna Ministru:
Pe 27 aprilie 2020 am adresat un set de 15 întrebări cu privire la modul de organizare al examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională. Administrația Prezidențială a redirecționat Memoriul către anume MEC pentru a fi elaborat răspunsul atât pentru USLIP Iași, cât și pentru Președinție. Au trecut peste două săptămâni de atunci…

1. Când vor primi cele două instituții „replica” la cele 15 întrebări?
Pe 7 mai 2020 la un post de televiziune central ați venit cu următoarele > cu privire la perioada de pregătire din iunie >, dar și la modul în care se vor desfășura examenele de absolvire.

2. Cum vom reuși să organizăm elevii în grupe de câte 10 din 20 în 20 de minute pentru a intra în școală? Aceștia nu pot fi > să vină nici în numărul stabilit și nici în intervalul orar precizat.

3. Acolo unde avem școli mari care au câteva sute de absolvenți, care va fi intervalul în care va intra prima grupă și ultima? În analiza făcută de către noi ar putea fi între 6 și 10 ore între prima și ultima grupă.

4. Ați făcut precizarea la un post național de televiziune că elevii se vor spăla pe mâini imediat după intrarea în școală. În unitățile în care nu există apă curentă >, unde se vor spăla aceștia pe mâini? Sau ne gândim, probabil că elevii se vor > de spălatul pe mâini, pe strămoșescul principiu românesc că >?

5. Cum vor rezista elevii și profesorii cu mască pe față minimum 2 ore la 30 de grade?

6. La școlile care au toaleta în curte > deplasarea către acestea cum se va face? Vor fi gândite > direct spre WC-uri?

7. Cum vom găsi la nivelul întregii țări circa 10.000 de > care să organizeze triajul epidemiologic al elevilor? Sunt sute de localități ce nu dispun de niciun fel de cadru medical.

8. Cum vom proceda dacă o mare parte dintre elevi vor decide să nu participe la cursurile de pregătire din iunie? Cei care nu vor veni și în special cei ce nu dispun de mijloace tehnice > pentru a continua pregătirea, vor intra nepregătiți în examene?

9. Care credeți că va fi gradul de promovabilitate în contextul prezentat?

10. Cum vom proceda cu elevii și profesorii > pe care îi regăsim în numeroasele zone în carantină >?

11. Ați mai > în spațiul public ideea că probele de > pentru Bacalaureat să fie susținute on-line. Cum vor putea fi date de către miile de elevi care nu au internet, laptopuri sau tablete?

12. Dacă totuși veți reuși să transmiteți și către elevii defavorizați tablete, cum credeți că se vor descurca cei care nu au abilități formate să folosească aceste instrumente?

Doamnă Ministru, personal sunt adeptul examenelor riguroase din toate punctele de vedere. Am trecut prin treaptă I, treapta a II-a, Bacalaureat, admiterea la facultate cu o concurență de 8 pe loc, examene serioase și dificile în facultate, licență, titularizare și grade didactice. Absolut TOATE au avut gradul lor de dificultate și rigurozitate. În acest moment apreciez însă că examenele scrise nu vor fi nici riguroase, nici obiective și cel mai important, am convingerea că nu pot fi organizate în regim de siguranță din perspectiva sănătății.

Recentul sondaj realizat de către sindicatul nostru pe pagina USLIP IAȘI NEWS scoate în evidență adevărata realitate. El este reprezentativ și exprimă dorințele elevilor, profesorilor și părinților. Din cele 18.500 voturi acordate până în prezent, adică cam 2 la sută din totalul unei ținte de aproximativ 800.000 de persoane >, 66 la sută s-au pronunțat pentru echivalarea examenelor cu anii de studiu. Din această perspectivă suntem convinși că sondajele realizate pe facebook sunt cele mai transparente și obiective, deoarece pot fi ușor verificate. Este foarte trist pentru noi să constatăm că în fața tuturor argumentelor irefutabile aduse continuați să susțineți că Bacalaureatul și Evaluarea Națională trebuie organizate în sistem tradițional, prin prezența fizică în școli.

Sperăm că veți medita la toate aceste lucruri și că în final RAȚIUNEA va triumfa”, transmite profesorul Lăcustă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`