În perioada 17-21 februarie 2025, în cadrul Proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000118189 coordonat de I.S.J. Iași, directorul Școlii Gimnazială Drăgușeni și un cadru didactic al Școlii Gimnaziale Ciurea au participat la cursul de formare „Improving School Management: from Single Person to a Common Strategy”, desfășurat în Cipru, Limasol. Mobilitatea a fost organizată de Institutul Educational Dorea, reunind 7 participanți din 4 țări europene: România, Germania, Franța și Groenlanda, obiectivul acestui curs vizând dezvoltarea competențelor profesionale și sociale necesare managementului școlar.
Profesori din Iași participanți în proiecte Erasmus+ având ca temă managementul școlar
În cele 5 zile de curs, participanții au avut posibilitatea să exploreze conceptele de leadership și management școlar ce au avut ca obiective îmbunătățirea abilităților de leadership și management strategic, luarea eficientă a deciziilor și rezolvarea problemelor din școală, consolidarea comunicării și soluționarea conflictelor, promovarea unor medii școlare incluzive și colaborative, precum și organizarea resurselor școlare, stiluri de leadership și management și gestionarea eficientă a schimbării.
Prin această mobilitate, cursanții au învățat tehnici eficiente de conducere și principii de management strategic pentru a promova o cultură școlară pozitivă, pentru a crește motivația personalului și a sprijini inițiativele de dezvoltare continuă a școlii, tehnici de dezvoltare a gândirii critice, dobândind abilități analitice necesare pentru a lua decizii informate care să ajute la identificarea provocărilor și implementarea unor soluții practice în diferite medii educaționale, dar și tehnici eficiente de comunicare și elaborare a unor strategii privind rezolvarea conflictelor abordând în mod constructiv problemele și îmbunătățind relațiile cu părțile interesate pentru a menține un climat școlar pozitiv.
De asemenea, cadrele didactice au avut oportunitatea de a experimenta diverse tehnici de lucru privind educația incluzivă și colaborarea în echipă, necesare pentru a promova relații puternice între elevi, personalul didactic și nedidactic și comunitatea școlară, discutând inclusiv despre școala viitorului, despre lucruri care ar fi prioritare pentru schimbare și elaborarea unor viziuni în acest sens.
Exercițiile practice au oferit participanților posibilitatea de a învăța metode de creare a „abordării întregii școli”, de a împărtăși bunele practici de management al resurselor umane, de a învăța planificarea strategică eficientă, de a dezvolta cunoștințele despre stabilirea unei cooperări eficiente cu părinții și comunitatea.