Inspectoratul Școlar Județean Iași (ISJ) a publicat, ieri, 26 februarie 2024, raportul privind Simularea Examenului de Evaluare Națională. La proba de matematică, rezultatele sunt dezastruoase, doar doi din zece elevi reușind să obțină notă de trecere.
Note dezastruoase, obținute la disciplina matematică la Simularea Evaluării Naționale 2024
ISJ Iași a publicat raportul care sintetizează datele ce au rezultat din procesul Simulării Evaluării Naționale 2024. Cele mai mari probleme au fost la disciplina matematică, unde a fost înregistrată o rată de promovabilitate de doar 41,06 la sută, cu 18,14 la sută sub cea de la simularea probei scrise a examenului din martie 2023.
Luciana Antoci, inspector școlar general al ISJ Iași, a transmis faptul că, în mediul rural, notele la matematică se situează pe un trend descrescător în raport cu ceea ce s-a întâmplat în anii trecuți. Doar doi din zece elevi au reușit să obțină nota cinci la matematică.
„A fost publicat raportul care sintetizează datele care au rezultat din procesul de simulare al Evaluării Naționale din săptămânile trecute și reflectă, în continuare, o diferență foarte mare între mediile de rezidență, mai ales la disciplina matematică. Din păcate, în mediul rural, notele la matematică se situează pe un trend descrescător în raport cu ceea ce s-a întâmplat în anii trecuți, abia aproape doi din zece elevi au reușit să obțină nota cinci la matematică, iar factorii care au condus la această situație pot fi de diferit ordin”, spune Luciana Antoci, inspector școlar general al ISJ Iași.
Se impune orientarea programului de pregătire a elevilor spre dezvoltarea competențelor matematice de bază
Luciana Antoci, inspector școlar general al ISJ Iași, subliniază faptul că unii profesori de matematică sunt de acord că nivelul de dificultate a fost mult mai crescut față de subiectele care s-au dat în anii anteriori.
„În primul rând, până să intre în Simularea Națională a Evaluării, elevii din județul Iași, în anii trecuți, mai treceau printr-un jalon de evaluare care era reprezentat de simularea organizată la nivel județean. De data aceasta însă, pentru că a fost devansată simularea națională, nu am mai putut organiza simularea județeană și, practic, ei au intrat în prima etapă de evaluare. Pe de altă parte însă, unii dintre colegii noștri, profesori de matematică, susțin faptul că nivelul de dificultate a fost mult mai crescut față de subiectele care s-au dat în anii anteriori”, declară Luciana Antoci, inspector școlar general al ISJ Iași.
Mediul urban înregistrează o distribuție mai echilibrată a notelor, în timp ce mediul rural concentrează cea mai mare parte a notelor în tranșele cuprinse între 2.00-2.99, 3.00-3.99 și 4.00-4.99.
În județul Iași, au fost obținute doar două note de 10, elevii provenind de la Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași și de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași.
La proba scrisă de limba și literatura română, 5.653 din totalul celor 7.608 elevi prezenți au obținut note egale sau mai mari decât 5.00, reprezentând un procentaj județean de 74.30 la sută, cu 0.32 la sută peste rata de 73.98 la sută înregistrată la nivel național, dar cu 0.95 la sută sub rezultatul înregistrat la simularea M.E. din anul școlar anterior, când 75.25 la sută dintre elevii ieșeni au obținut note mai mari sau egale cu 5.
Având în vedere notele dezastruoase obținute la Simularea examenului de Evaluare Națională 2024, se impune orientarea programului de pregătire a elevilor spre dezvoltarea competențelor matematice de bază în perioada următoare. Raportul publicat de ISJ Iași poate fi vizualizat integral AICI.